Gå til innhold
Hundesonen.no

Border Collien Puma


Djervekvinnen

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
Skrevet

Pappa Moss

moss.jpg

Morfar Moel Nap

MoelNap.jpg

Moel Hugo (broren til Morfaren), deres kusine Lyn og Moel Nap (morfar)

MoelHugoLynMoelNap.jpg

Skrevet

Nydelig slekt :) Digger det gjeterbildet :D Syns de tricolor fargene er de aller tøffeste :D

  • 2 weeks later...
Skrevet

Juhu!!!

Puma kommer fra det stedet vi bor! :)

Et bittelite sted med mye sau ja...

Så artig at du har vært i bygda mi da :)

Så pen han var..Sånne Bc`r er fiiine...

Har ei som ligner litt på kurset.

Mvh Annette :)

Skrevet

Takk for alle koselige kommentarer!

Flere bilder..:

Puma og mammas border tispe Laiza

PumaogLaiza.jpg

Kontakt!

Puma6.jpg

Hodebilde

Puma10.jpg

Bare Laiza (Pumas morfar Moel Nap er Laizas oldefar.. Så de er i slekt- langt ute)

Laiza.jpg

Pumas oppdretter Cato Smørgrav avler på endel tøffe hunder.. Ingen i slekta er krypehunder, og det var vel blant annet derfor han ville bruke Moss, og Moel Nap slekta.

(En av hunden til Cato er i overkant tøff og initiativtaker; han har problemer med å få henne til å slutte å gjete sauene ut i elva.. :) )

Puma er 1 år gammel i morgen!!

Skrevet

Edit: er to av bildene for store? Får ikke gjort de mindre på denne filledataen her.. grr

Skrevet

Takk :) Er veldig fornøyd- kjøpte nemlig hunden usett :wink: Men jeg håper han med tiden får masse, masse pels, sånn som faren!

Skrevet

Hvis jeg ikke tar helt feil av hvilken gård han er fra så kommer jeg til å gå tur rett forbi foreldrene til Puma i morgen.

Han har flere hunder? I hundegård?Stor gård med mye sau og hund?

Mvh Annette

Skrevet

Puma kommer fra Cato Smørgrav, som bor ikke så langt fra drammen. Hundegård har han ja, hundene står der på dagtid. Også har han sau.. Men det er bare moren (frøy) som er på den gården, faren tilhører Jon Sand- aner ikke hvor han bor.. Jeg har faktisk ikke vært hjemme hos Cato- jeg har kjent han og kona i mange år, men det var mamma som var og henta Puma..

Skrevet

Det er flere gårder rett ved siden av hverandre der han bor,og det er reine border collie aleèn bortover med flere flinke gjeterhund folk.Tror det er 2 stk som heter smørgrav.

Jeg ser bort på de fra hagen min..Men da vet jeg hvem av dem Puma kommer fra :(

De sier i fra når vi går forbi...he he...Får ikke sett mammaen hans da for de står ett stykke fra veien...

Men litt morro lell :(

Mvh Annette

Skrevet
Det er flere gårder rett ved siden av hverandre der han bor,og det er reine border collie aleèn bortover med flere flinke gjeterhund folk.Tror det er 2 stk som heter smørgrav.

Jeg ser bort på de fra hagen min..Men da vet jeg hvem av dem Puma kommer fra :(

De sier i fra når vi går forbi...he he...Får ikke sett mammaen hans da for de står ett stykke fra veien...

Men litt moro lell :(

Mvh Annette

haha, så gøy! Ja, Cato har en bror som også driver med gjeterhund.. Arti!! Hvis du tilfeldigvis får sett frøy en dag så må du si hvordan hun ser ut!! Har null bilder av henne..

Skrevet

haha, så gøy! Ja, Cato har en bror som også driver med gjeterhund.. Arti!! Hvis du tilfeldigvis får sett frøy en dag så må du si hvordan hun ser ut!! Har null bilder av henne..

Desverre så er det meste jeg har sett av de hundene noen sorte og hvite prikker som gjeter noen hvite prikker ute på et jorde... :P

Tviler på at jeg ser så mye mer til noen av dem..

Men gøy at en av prikkene er mammaen til Puma da!

Men du skal ikke se bort i fra at vi har hilst på noen slektninger av puma,de gårdene som ligger i vollstadveien har forsynt hele bøgda med hunder tror jeg.. :(

Mvh Annette

Skrevet

Desverre så er det meste jeg har sett av de hundene noen sorte og hvite prikker som gjeter noen hvite prikker ute på et jorde... :P

Tviler på at jeg ser så mye mer til noen av dem..

Men gøy at en av prikkene er mammaen til Puma da!

Men du skal ikke se bort i fra at vi har hilst på noen slektninger av puma,de gårdene som ligger i vollstadveien har forsynt hele bøgda med hunder tror jeg.. :(

Mvh Annette

Hehe, jeg vil og se mammaen til puma prikk!! Regner forresten med at i løpet av året tar jeg og Puma oss en tur på besøk til Cato.. Så da kan Loke og Puma få leke litt!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...