Gå til innhold
Hundesonen.no

Mål 2008


Guest Jonna

Recommended Posts

Mål for Josie:

  • - Finne ut hvorfor hun kollapser i bakparten uten noen tilsynelatende grunn
    - Komme i gang med immunoterapien
    - Starte i LP1, få opprykk til LP2 (kanskje vi til og med kommer oss til LP3 i løpet av året? *håpe håpe*)
    - Trene mer spor, felt o.l.

Meg:

  • - Bli en enda bedre hundetrener
    - Gå flere kurs, få mer kursing/utdanning innen hund

Har flere mål også, men de går ikke på hund/hundetrening :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål..hmm..

Jeg vil gjerne bruke Diesel mere. Her er det dårlig med tilbud på det meste, og jeg må evt kjøre et stykke for å være med på treninger (noe vi skal til våren!). Spor og Agility høres kjempe morsomt ut.

Ellers så skal jeg få han til å gå FINT, og ikke la det gli ut (dumme dumme meg!).

Skal også delta på et par utstillinger. Håper på bra resultater :D:o

Og jeg må bli litt mer tolmodig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål for Orry:

- Først og fremst finne ut hva som er galt med han, og forhåpentligvis få gjort noe med det

- Starte LP1 med opprykk til LP2, kanskje prøve på opprykk til LP3? (forutsatt at han er frisk selvfølgelig...)

- Trene mer spor

Mål for Norma:

- Så mange utstillinger som mulig når hun blir gammel nok (håpe på CERT?)

- LP-trening, kanskje starte etter hvert?

- Agilitykurs

- Sportrening

- ...og i tillegg kunne det vært moro å se om vi kunne klart jaktannleggsprøven for spaniels

Mine mål:

- Bli flinkere til å trene mer strukturert

- Få kontroll på nerver i konkurransesetting

- Gå flere kurs

- Begynne å trene med en klubb

Så da gjenstår det bare å se hvor langt vi kommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tella - Australian Shepherd tispe - 13.03.05

Utstilling: Trene mye på håndtering. Løping og oppstilling går bra, men mine nerver smitter over og ødelegger mye.

Lydighet: Starte uoffisielt i 2008. Evt offisielt.

Agility: Målet i 2008 er flere napp i agility og hopp. Helst være i kl 2 i begge.

Blodspor: Starte og få premiering.

Rundering: Starte og trene i 2008

Betty - Norsk elghund grå - 06.04.06

Utstilling: Få ck i 2008. Evt Cert om vi får jakt permiering.

Lydighet: Trene mot bronsemerket

Agility: Trene mot bronsemerket

Blodspor: Få de 2 siste 1 premiene. NVCH i 2008

Jakt: Jaktpremiering i 2008.

Men det viktigste er at vi har det bra i hverdagen og på trening. Og at begge to fungerer godt og holder seg friske.

Så skal vi gå mange kurs og trene mye i 2008 ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine mål for 2008 bærer vel preg av at Leif Oscar i skrivende stund kun er en og en halv måned gammel. 2008 vil i midlertid starte FLOTT siden vi tar ham hjem 6 januar. Og da blir vel lista som følger:

1: Bli stueren

2: Ikke ødelegge leiligheten

3: Lære at matmor og matfar ikke er så skumle som de virket med en gang

4: Konkurrere med min søsters førstefødte om å bli familiens absolutte midtpunkt

5: Utvikle et fundament som gjør at Leif Oscar kan legge lista høyt for senere års mål!

Det blir så gøy!! :D

post-2862-1197541065_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål for Amigo:

Utstilling:

Kanskje dra til Danmark og prøve på cert og bli DK CH

Spor:

S VCH (realistisk) + F VCH (urealistisk...). Klarer han dette blir han nordisk viltsporchampion (HELT urealistisk :D ).

Kvalifisere oss til NM blodspor 08.

Mine mål:

Fullføre utdanningen så jeg blir autorisert ettersøksdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke om jeg tør å skrive noe her jeg, vi er allerede en gruppeoppgave, Emma og jeg, og første målet mitt bør jo være å trene jevnt og målrettet.. Klarer vi DET, så kan vi komme ganske langt, tror jeg *ler* Da isåfall blir målene:

Med Emma:

- Starte kl. D OG få opprykk til C

- Starte i lydighet, forhåpentligvis med opprykk til kl.2

- Starte i klasse 2..

Med Dina:

- Få friske fine valper i februar..

- Starte blodsportrening en gang etter april

- Kanskje stille ut.. (man er jo et drog av en missefrøken, må vite)

Det vanskelige her er å trene jevnlig og målrettet, jeg er ganske sikker på at bikkja kan, om hun bare får orden på hundeføreren sin :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nova:

- Ta bronsjemerket i lydighet

- starte i klasse 1 LP

- Gå gjeterkurs ( Har en merklig drøm om å prøve cavalier i gjeting, men det kommer vel ikke til å skje)

- Starte i freestyle konk.

- Få CK på utstilling

Daisy:

- Trene klasse 1 LP øvelser

- Gå agility kurs

- Bli tryggere på andre hunder

- Få cert på utstilling

- Bli mer klikkerklok

- Bli mer selvstending

Cindy:

- Fortsette å trene enkel lydighet

Mål til meg selv:

- Bli en bedre trener

- Planlegge treningen mer

- Fullføre fotoskolen

- Fullføre klikkertrenerutdannelsen (hvis jeg kommer inn)

- Gå masse kurs

- Få lappen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål for 2008:

Bonnie:

- Opprykk til klasse 2 agility og hopp

- Fortsette å lære inn totalt unyttige (men å så gøye) triks

Litt mer urealistisk:

- Lære Bonnie at andre tisper på samme alder ikkje skal angripes...

Meg:

- Få litt mer bukt med konkurransenerver

- Gå på 1-2 handlingskurs agility

Første kurs med Nils Johannesen skal vi i Januar, så er på vei med mine mål i vert fall :) Og opprykket nærmer seg, mangler ett napp i hopp og ett i agility. (Og for å skryte litt, vi har bare starta 3 AG-klasser, og 3-hoppklasser :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly:

Få resten av nappene til kl.2 i agility og hopp.

Starte LP kl.2 - opprykk til kl.3

Tjukken:

Starte agility og hopp kl.1 våren/sommeren-08, forhåpentligvis med noen napp.

Lære han å lukke munnen og svelge når han har drukket vann så jeg slipper å bytte sokker 4-5 ganger om dagen fordi hele kjøkken gulvet er fullt av vann :blink:

Meg selv:

Bli flinkere til å ta sjanser og teste ut ting på trening, jeg har en tendens til å klamre meg til det jeg alltid har gjort...

Slutte å røyke så jeg kan få bedre kondis,løpe enda fortere, og bli en bedre fører ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Strengt tatt så kan jeg ikke sette meg noen mål jeg - for jeg har ingen hund - men.........

Sassy

* Komme ordentlig igang med agilitytrening og forhåpentligvis debutere i ag og hopp

ellers så skal jeg håpe på at det i løpet av våren blir født en Noah til meg, og at jeg etterhvert får en Noah i hus. Kommer Noah i hus så skal jeg bruke resten av 2008 til å legge grunnlaget for ett langt og lykkelig hundeliv med mye moro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labbetuss:

Starte på noe. Er så lei av de gamle kjedelige turene vil at noe nytt skal skje. Blir agility, gjeting og/eller lydighet. Vi får se :blink: .. Ellers så skal jeg få meg til mange svømmeturer sommeren 2008 (med global oppvarming, så satser vi på at det blir en varm sommer). Slik at fetet forsvinner bittelitt til på dyret.. Han har blitt mye bedre og finere nå :P .. Men er så irriterene at han er så fantastisk god på å stjele mat... Han vet at han ikke har lov, så når vi ikke følger med, så lister han seg inn på kjøkkenet osv.. Så det skal passes bedre på. Jeg har blitt veldig ops på det. Og søppelet er sunt, så vi må få fikset det.

Så skal jeeg prøve å dra familien ut på flere fjellturer. Er så lei av å ha en slik familie som min.. Reiser aldri på tur nesten :P ...

Hmm.. Var det noe mer.. Må finne ut om jeg skal ha en til hund, men det ser ikke lyst ut. Selv om jeg har veldig lyst, så tror jeg at det ikke går.. For jeg tenkte meg til milliteret etter vidergående. Så tror jeg at man ikke får ha med hund dit..

Men Målet er å få ham litt til ned i vekt. Så tenker jeg å få raua i gir, slik at vi

får i det minste prøvd noen sporter.. Men så har jeg skrekk for å ringe til folk :S .. Tenker på alt som kan gå galt ;S ...

Meg selv:

Har ikke så mye med hund å gjøre.. Men jeg skal prøve å svømme og SPISE MYE, slik at jeg kan få noen muskler i de veike armene mine.. Prøve å få litt mere fett på selve kroppen min, for jeg anser meg selv som alltfor tynn <_< .. Så da blir det slanking på bikkja og ... fette meg selv opp med muskler og fett generelt.

Få meg til å ta kontakt med folk. Slik at jeg finner steder å trene.... :unsure: .. Mine mål 2008 .. Ikke særlig store mål. Men vil ikke ha for store forventninger heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål 2008 ja.. enig med Siri, skummelt dette... Spesielt om noen drar igang "hvordan gikk 2008- nådde du målene?" på denne tiden neste året...

Sier meg enig i den! :blink: -når 2008 er slutt, har vel jeg oppnådd ca halvparten av det jeg egentlig hadde tenkt.... :wink:

-men here goes..;

-bronsemerke (om han kan ligge i dekk i 2 min....)

-Ferdselsprøve (shit - da må dyret kunne ligge 10 min mer enn han kan nå på en god dag....)

-det hersens storcertet skal i havn! (mål oppnådd 29.12.07 !)

-et CACIB (gjerne i utlandet)

-et CACIB her hjemme

-Nuch i september 08` :P (det er lov å sette urealistiske mål her!)

-K-test/MH

-ha det mest mulig MORRO ! :P

P.S; endret pga at vi har oppnådd et mål...hihihih

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg tør svare jeg, siden jeg har de samme målene som for 2007 ( det burde vel si sitt for hvordan dette året har gått .... :D )

- Jakt prøve premie - sikter mot 1 AK, men skal ha fokus på trening og is i magen og først starte til høsten og DA skal ting gå vår vei.

- Apport prøve premie.

Vi var nærme i fjor og mangler bare litt finpuss på vann. Det SKAL vi klare i år.

Hadde vært morsomt med 1 AK utstilling om vi klarte 1 AK jakt, men vi får nå se.

( målet er Elitehund, som er 1 AK på jakt og utstilling )

Har en annen strategi i år, så vi får håpe den er bedre enn 2007 strategien.

Tvi Tvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saeta:

Mens hun er nedrøyta skal vi gå kurs.. Enten konkurranse LP eller nybegynner AG. Starte litt i LP1 og håpe på opprykk. Når pelsen kommer, stille litt i Sverige. Er lov å håpe på et svensk Cert også? :rolleyes: Starter opp rabiesen for å stille i Danmark mot slutten av året/starten av 2009.

Villa:

Gå unghundkurs og helst bronsemerkekurs, og gjerne starte opp i AG med henne også. Neste mål må få være CK-prisen til NSSK, den tror jeg er i boks med litt mer pels og modenhet.

Også håper jeg å ha et nytt lite krapyl å trene litt med da ^_^ Time will show.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål og mål, kanskje urealistisk og lite gjennomførbart, men dog.

Vi skal prøve å få stilt på noen utstillinger. Resultat ikke så viktig, egentlig.

Gå kurs i både lp og ag, kanskje også freestyle.

Trene organisert, alenetrening er kjipt.

Prøve å ta bronsemerket i lp. Blir vel enda et mål ut i fra dette, nemlig at hun må takle tannvisningen. Det kommer nok til å bli det største problemet vårt.

Kanskje (stor kanskje) starte i enten ag eller lp. Kanskje begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hviske:

Må legge til at jeg har litt lyst til å teste ag iløpet av 2008. Det blir da med Talli. Litt for å sette meg inn i AG mer siden jeg får valpekjøpere som vil bruke hunden til det. Og får å bare teste noe nytt da jeg bare får startet Talli i klasse D i bruks 2008.

*Men hysj ikke si det til noen. Det er liksom "tabu" at renspikka brukshund folk skal drive med ag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hviske:

Må legge til at jeg har litt lyst til å teste ag iløpet av 2008. Det blir da med Talli. Litt for å sette meg inn i AG mer siden jeg får valpekjøpere som vil bruke hunden til det. Og får å bare teste noe nytt da jeg bare får startet Talli i klasse D i bruks 2008.

*Men hysj ikke si det til noen. Det er liksom "tabu" at renspikka brukshund folk skal drive med ag*

Hviske tilbake:

Braaa! Agility er gøy for både hund og eier, dere kommer sikkert til å stortrives!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...