Jump to content
Hundesonen.no

Mentaltest av blandingshunder

Betty

Recommended Posts

Hva mener dere om å mentalteste blandingshundene?

Er det egentlig noe vits i å få mentaltestet hunder som det ikke skal avles videre på?

Har selv en blandingshund som jeg, etter å lest om slike tester, kunne tenke meg å få testet for å lære mer om hvordan han vil reagere i ulike situasjoner.

Føler egenetlig jeg kjenner hunden min godt, men hadde vært interessant å vært på en slik test, for å lære enda mer om han å hans evne til å takle forskjellige situasjoner.

Hva mener dere?

Ja vil selv teste min hund. Det er flott å teste hunden uansett rase eller ikke. Bare så et bedre innblikk i hvordan hunder ragerer. Har vært lenge ute etter å finne noen som har tester, men desverre er det ikke mer tester her i byen. Det er slutt etter at hundeklubben som arrangerer det ble oppløst. Så jeg vet ikke helt om det blir noe test på meg.. :)

Ja vil selv teste min hund. Det er flott å teste hunden uansett rase eller ikke. Bare så et bedre innblikk i hvordan hunder ragerer. Har vært lenge ute etter å finne noen som har tester, men desverre er det ikke mer tester her i byen. Det er slutt etter at hundeklubben som arrangerer det ble oppløst. Så jeg vet ikke helt om det blir noe test på meg..

Er det ingen klubber i nærheten som arrangerer heller?

:) trist det da. Hvorfor ble den oppløst egentli?

Husk og skryt om hvor bra det gikk da

Selvsagt :P

Nei har undersøkt både med shæferhundklubben og brukshundklubben. De driver ikke med det her i område lengere. Før gjorde de det, men så ble det plutselig stopp. Klubben ble oppløst pga. uenigheter og krangling, og siden har ingen ville ha startet opp nytt. Det nærmeste mentaltestingen er i Mo i rana. Det er jo laaangt unna! :) Men det er en liten mulighet at på Bodø hovedflystasjon, at forsvaret der har noe sånnt. Skal prøve å finne ut av det.

Jeg har planer om å teste Chessea når hun bllir eldre, i og med at jeg vil bruke henne i avel om hun er god for det. Men mentaltest er alltid lurt, da du jo kan kartlegge hunden din ganske nøye..! :)

Koster det ikke mer?? Trodde det var dyrt..

I Norge må du regne med 1500 for en MH test. det er FÅ steder hvor de er så billig som 300!

Over grensa i sverige, er dette vanlig pris...men - heia Norge.. :wink: :evil:

K test er derimot billigere. det er en mindre test.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...