Gå til innhold
Hundesonen.no

Dette er klikkertrening


tuppetroll

Recommended Posts

Sånn til opplysning så tok jeg klikkertrener utdannelsen med Thale som er meddommer på Hundeskolen. Hun jobber som instruktør i Oslo Hundeskole, altså Geir Marring sin hundeskole, og hun viste i aller høyeste grad forståelse for klikkertrening og hundetrening generellt. Dyktig og kjempehyggelig dame! Jeg får ikke opp videoen, men antar han sier noe som Tuppe synes er idiotisk, men jeg ser ikke at det skal være relevant for programmet Hundeskolen hva en av dommerene mener/kan om en metode som er omstridt og det allerede finnes flere tolkninger av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg lurer også på hva dere syns var så galt? Det eneste jeg tenkte over var dette med at å klikke feil eller klikke for mye ikke gjorde noe (og hva gjør egentlig dette, annet enn at du forsterker feil ting og forsinker din egen trening), men ellers var det da ikke noe spes å påpeke? eller er jeg like "dum" som geir Marring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel i grunn et typisk eksempel på å bruke klikker i treningen, uten å snakke så mye om klikkertrening....

Å klikke feil i ny og ne er vel ingen stor katastrofe, så jeg skjønner ikke helt hvorfor folk henger seg så innmari opp i det....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, sekvensen burde vel heller hete "dette er en klikker og slik kan man bruke den", for dette var ikke en introduksjon om klikkertrening.

Det der med at det er bedre å klikke en gang for mye enn en gang for lite er å forenkle det vel mye synes jeg. Poenget er vel kanskje at det er bedre at du klikker en gang for mye enn ikke å klikke i det hele tatt. Det er vel en vanlig nybegynnerfeil at man kanske vegrer seg litt for å klikke fordi timingen skal være riktig og så nøler man så lenge at klikket kommer alt for sent, eller uteblir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider