Gå til innhold
Hundesonen.no

www.friluftshund.net


Shilamon

Recommended Posts

Nei sorry altså! Skal slutte å trykke meg rundt på siden din! :wub: Det er jo ikke derfor man har hjemmeside, det vet jo jeg også, haha.. :wub:

Synes ikke siden vitner om noe latskap, tvert imot synes jeg det er en pen og gjennomført side! :banana: Når du fikser gjesteboken og menyen, så har jeg jo ikke noe mer å kommentere, og det blir jo nesten litt kjedelig. :wub:

det vitner kanskje ikke direkte om latskapen, men den avslører den:P he he Har ikke fått fikset menyen, men tenkt ut hvordan jeg kanskje kan fikse det:)

Har nå oppdatert gjesteboken, nytt design og ny leverandør:) Hva synes folket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar
  • 3 weeks later...

Her kommer kritikeren, som bestilt. :P

Kan jeg spørre hvordan du lager nettsiden? Koder du alt selv eller bruker du noe annet fancy? Hvis du kan forandre odene selv er det veldig enkelt å midtstille menyen. :)

Menyen din ligger i en div som heter "banner", så i css-fila er det bare å lime denne linja inn under der det står #banner:

text-align: center;
Så må du scrolle ned til der det står "ul.nav {" og erstatte denne linja:
padding: 1px 1px 0px 88px;
med denne:
padding: 1px;

Skulle tro den ble midstilt da. ;)

Sånn. Det var det...

Ellers synes jeg siden din er veldig fin. Mediageeken i meg blir så glad når jeg ser hjemmesider som kler årstiden uten at det blir Piczo-aktig. Og det er ryddig og stilrent overalt. Veldig bra. :D

Jeg synes teksten på banneret ditt er litt utydelig. Enten ville jeg hatt en tykkere linje rundt bokstavene, eller så ville jeg hatt bokstavene i en bestemt farge i stedet for at den er gjennomsiktig. Mailadressen er ganske vanskelig å lese...

Rammen du har rundt mange av bildene er jeg ikke så fan av selv, men det er kanskje smak og behag. ;)

Det bildet ved siden av dagboken er kanskje ikke det peneste jeg har sett. :) Bobla har liksom en helt rett kant på den ene siden og kanten rundt de små bildene inni var litt rare. Men veldig søtt konsept da. :D Ellers ville jeg brukt samme skrifttype der som du har brukt på alle de andre sidene. :D

En siste ting jeg har å pirke på, er at når jeg holder pila over en link i menyen, så er går "boksen" rundt lenger til venstre for selve teksten enn høyre. Det har du sikkert gjort for at det skal være mellomrom mellom linkene, men siden du har den fargede boksen rundt er det bedre å bruke margin enn padding. :D Padding er mellomrom på innsiden, mens margin er mellomrom på utsiden, hvis det var forståelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding frk. hjemmesidehjelp og kritikk;) he he.

Først: takk for idéen til midtstilling av menyen. Ikke helt funnet ut av den selv, så den skal jeg få fikset ved neste hjemmesidemekking. Jeg koder alt selv uten bruk av noe program. Kunne sikkert lært masse triks ved å bruke program, men har liksom kodet med html i notepad siden den første siden min ble laget for 6-7 år siden, så da blir det heller litt knoting før jeg lærer alle nye og fancy koder:p

I forhold til banneret tar jeg med meg kritikken når jeg skal gå over til vinterutgaven, merker at jeg kanskje ikke gidder å gjøre noe med den akkurat. men ser hva du mener, egentlig ikke lagt merke til det selv (har vel sett meg blind på hva som skal stå der).

Og rammen rundt bildene; mener du da den skyggetingen?

Og dagbokbildet har du vel egentlig helt rett på, kanskje jeg skal videreutvikle idéen litt mer? Oppdaget ett nytt program på dataen når jeg lagde det for ett par måneder siden. Kan være på sin plass med litt oppdatering der. I forhold til teksten vet jeg ikke hvor mye jeg kan styre (er en blogtown blog) men skal se på det. Nok en ting jeg ikke har tenkt på selv

Og det siste tror jeg kanskje at jeg skjønte, kommer tilbake når jeg har prøvd og det evt ikke funker:P

Takk igjen for tilbakemelding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: takk for idéen til midtstilling av menyen. Ikke helt funnet ut av den selv, så den skal jeg få fikset ved neste hjemmesidemekking. Jeg koder alt selv uten bruk av noe program. Kunne sikkert lært masse triks ved å bruke program, men har liksom kodet med html i notepad siden den første siden min ble laget for 6-7 år siden, så da blir det heller litt knoting før jeg lærer alle nye og fancy koder:p

Håper du får det til. :whistle: Det er bare bra at du skriver kodene selv, man har litt mer kontroll da. :ahappy:

I forhold til banneret tar jeg med meg kritikken når jeg skal gå over til vinterutgaven, merker at jeg kanskje ikke gidder å gjøre noe med den akkurat. men ser hva du mener, egentlig ikke lagt merke til det selv (har vel sett meg blind på hva som skal stå der).

Det skjønner jeg. :ahappy:

Og rammen rundt bildene; mener du da den skyggetingen?

Ja. :aww: Men som sagt er det kanskje en smaksak også.

I forhold til teksten vet jeg ikke hvor mye jeg kan styre (er en blogtown blog) men skal se på det. Nok en ting jeg ikke har tenkt på selv

Jeg tenkte på om det kanskje ikke gikk an å endre skriften i en Blogtown-blogg, men jeg skrev det bare i tilfelle, så får du se... :)

Og det siste tror jeg kanskje at jeg skjønte, kommer tilbake når jeg har prøvd og det evt ikke funker:P

Bra. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekke ut det med bloggen nå. Ser ut til at jeg kan styre ganske mye gjennom en css-fil, men da må jeg jo skjønne hva jeg skal skrive i den for å få bloggen til å bli slik jeg vil. Ett prosjekt for fremtiden tror jeg:P

Fikse forresten de menygreiene slik du sa, men det funket ikke helt. Den havnet liksom helt på skjeiva. Du kan jo ta en titt og se selv. Gjorde jeg noe galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekke ut det med bloggen nå. Ser ut til at jeg kan styre ganske mye gjennom en css-fil, men da må jeg jo skjønne hva jeg skal skrive i den for å få bloggen til å bli slik jeg vil. Ett prosjekt for fremtiden tror jeg:P

Hehe, det er ingen krise. :whistle:

Fikse forresten de menygreiene slik du sa, men det funket ikke helt. Den havnet liksom helt på skjeiva. Du kan jo ta en titt og se selv. Gjorde jeg noe galt?

Eventuelt gjorde jeg noe galt. :ahappy: Jeg må innrømme jeg ikke er verdens stødigste i css jeg heller. Jeg har funnet ut at den "text-align: center"-koden bare virker når den selv vil. :aww: Prøv dette da:

	ul.nav {		

		list-style-type:  none;

		position: absolute;

		top: 175px;

		width: 1000px;

		margin: 0 0 0 0px;

		padding-left: 242px;

		background-color: #b37220;

		text-transform: uppercase;

		border: 1px solid #000000;

		}

Jeg tror den skal bli midtstilt da. Det jeg gjorde var å ta bredden på menyboksen minus bredden på alle linkene til sammen delt på to, det ble ca 242 pixler, så da flytter du bare alle linkene 242 pixler til venstre. Det er det jeg har gjort på siden min, så det bør funke. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har jeg brukt alt for mye av min eksamenlesetid på nettsiden og har renovert hele greia.

En del ligner, men masse er nytt av både tekst, innhold og lay-out. Tar gjerne i mot positive og negative kommentarer, men foretrekker at negative kommentarer er konstruktive slik at ting kan bli utbedret:) Jeg har ikke oppdatert artiklene enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig! Må nok følge etter og innse det er vinter jeg også snart.. :lol:

I din hunger etter negative kritikker, har jeg foreløpig muligens èn: jeg synes at bannerbildet er en tanke for blått. Det er nesten sånn at det "skjærer" litt i øynene; hadde det vært mulig å duset ned fargen litt, gjort den litt lysere kanskje (photoshop)? I forhold til det andre blå du har på siden (feks der det står "født" på Rex sin side), så tror jeg det bør være hakket lysere, i alle fall ikke mørkere. Men det er bare min spontane innbilning. :wub:

Så vil jeg gjerne si noe positivt også: likte veldig godt det du har skrevet om Rex; litt humoristisk - og man får opplevelsen av å "bli kjent" med han. Liker å få vite sånne "småting" om hundene jeg besøker hjemmesider til, som feks at han legger hodet på alt mulig, eller finner rot å legge seg på. :hmm:

Ellers har jeg ikke fått tittet meg så mye rundt enda, men først er det middag! :lol:

Edit: Det var det visst ikke nei, for "noen" hadde bare skrudd på varmluftsvifta og ikke temperaturen på komfyren.. :)

En småpirk til: når du skriver om deg selv, så vil jeg veldig gjerne allerede på slutten av dette avsnittet: "Jeg brenner i all hovedsak for tre ting: natur- og friluftsliv, miljø og bærekraft, ett engasjement som bare har blitt styrket mer og mer gjennom mine studier de siste 3 årene." at du skriver hva du for tiden studerer. Jeg vet det kommer senere, men jeg vil vite det allerede da!

Og så lurer jeg på en ting; har du kodet blåfargene selv? Ser på bildegallerisiden; der ser det ut som om det er veldig mange blåfarger ute og går; stemmer det? Èn farge på banneret (selvsagt), èn farge på den blå boksen, èn farge på linkene (logg inn, hjem), èn farge i bakgrunnen for menyen (og så bildet da, men det må jo nesten være slik det er).. Det er mulig det er synsbedrag, men jeg synes det ser ut som om du har brukt veldig mange blåfarger da du lagde siden. Jeg lurer på om jeg synes du burde holdt deg til maks to, og at disse to burde være vesentlig forskjellig fra hverandre. Men misforstå meg rett: jeg elsker fargen blå! Og den fargen du har valgt til den "blå boksen" der albumene ligger, er kjempefin! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, synd du ikke fikk middag når du ville Huldra, men desto bedre for meg:)

Toppbanneret har jeg egentlig bare lekt meg med kontraster og slikt, skal se om jeg ikke får duset det ned litt. Kanskje leggeett nesten gjennomsiktig hvitt filter på? hmm...

angående fargene så har jeg vel brukt 4 farger, en mer enn jeg har pleid og akkurat fargene har jeg vært litt usikker på. På bildegalleriet er det vel egentlig bare brukt tre, men ser at de kan se litt ulike ut. hmm...

Om dere har noen tanker om linkesiden blir jeg glad. Ikke helt blitt enig med meg selv i om den er oversiktlig eller rotete...?

Hadde ett svakt minne om at personlig tekst var ett pluss, selv synes jeg også det er morsommere så prøvde å få det frem denne gangen:) skal se om jeg finner en måte å lure inn dagens utdannelse på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Men nå er da endelig middagen fortært! :hmm:

Jeg synes det ser ryddig og greit ut; du har tross alt ganske mange linker, og skal du legge de under hverandre (som jeg antar vil være alternativet?) så blir de veldig mye scrolling. Liker det bedre slik det er nå; det blir litt mer likestilt. Skal du legge de under hverandre, må du bestemme deg for hvem som er "viktigst" og hvilke som ikke er så viktige. Så min konklusjon blir nei, la de stå som de står. :lol:

Det jeg derimot vil pirke på igjen, er fargene.. :lol: Når musa glir over en link, så fremheves jo denne ved hjelp av en blåfarge. Det er okei det, men jeg synes ikke denne passer så bra. Fargene du har brukt på siden ellers synes jeg er pene og duse og matcher fint, men den som kommer frem når musen er over en link, er alt for "skarp" i forhold til de andre. Hva om du bruker samme farge som du har bak "overskriftene" på siden, slik som "ofte besøkt", "blader", osv. Kanskje den samme fargen kunne vært brukt som bakgrunn for menyen din? Jeg tror "hovedproblemet" mitt med fargevalget ditt er at de ikke matcher, at de fleste fargene er i pastell og duse og veldig "vinter-aktig", mens bla den du har bak menyen er alt for skarp i forhold. Høres det logisk ut? :wub:

Mulig det også blir for mye med fire blåfarger; husk at du nå snakker om nyanser av blå, i motsetning til i høst da du hadde brun, oransj, grønn (?) og beige (?) eller rød(?). Jah, i alle fall - du hadde flere farger, nå har du nyanser. For eksempel så syntes jeg gjesteboken så veldig annerledes ut enn de andre sidene før jeg var innom linkesiden; der først oppdager jeg at bakgrunnsfargen i GB er den samme som du har brukt på linkesiden. Jeg tror jeg ville prøvd å få brukt alle blåfargene på hver side.. og hvis det ble rotete eller for fargerikt, ville jeg kuttet ned på antall blåfarger. Kanskje holder det med to eller tre? Isj, nå føler jeg at jeg kritiserer for mye, men jeg tenker egentlig bare litt høyt. :)

Ellers høres det ut som en god plan å duse ned bannerfargen litt, og et hvitt slør tror jeg blir nydelig! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

njoooo... det skjærer ikke i banneret på samme måte i alle fall - så det synes jeg ble bedre. :whistle: Men jeg synes det blir en stor kontrast til at resten av siden egentlig er hvit. Kanskje vurdere å gjøre bakgrunnsfargen veldig lys blå (som på forumet her)? Det vises spesielt godt nå som gjesteboken er såpass mørk som den er.

Ellers vil jeg likevel ha tatt bort (byttet ut) den skarpeste av blåfargene, altså den fargen som du bruker som bakgrunn for menyen din, og når musen kommer på en link. Kanskje gjort den om til fargen du har i GB..kanskje..? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

njoooo... det skjærer ikke i banneret på samme måte i alle fall - så det synes jeg ble bedre. :whistle: Men jeg synes det blir en stor kontrast til at resten av siden egentlig er hvit. Kanskje vurdere å gjøre bakgrunnsfargen veldig lys blå (som på forumet her)? Det vises spesielt godt nå som gjesteboken er såpass mørk som den er.

Ellers vil jeg likevel ha tatt bort (byttet ut) den skarpeste av blåfargene, altså den fargen som du bruker som bakgrunn for menyen din, og når musen kommer på en link. Kanskje gjort den om til fargen du har i GB..kanskje..? :hmm:

Nå skal egentlig menylinjens bakgrunn være den samme som den er på nyhetsbiten på forsiden. Er de det hos deg? om ikke så har du ikke fått opp de nye fargene:P

Og fargen på en link, den synes du er for mørk?

og er det slik å forstå at du egentlig ikke likte det nye toppbanneret? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal egentlig menylinjens bakgrunn være den samme som den er på nyhetsbiten på forsiden. Er de det hos deg? om ikke så har du ikke fått opp de nye fargene:P

Og fargen på en link, den synes du er for mørk?

og er det slik å forstå at du egentlig ikke likte det nye toppbanneret? :hmm:

Ah! Se der, se der! :wub: Jeg slettet hurtiglageret, og dermed ble alt så meget annerledes! :lol:

Men du Sigrid (du heter det samme som søstersen, så du får finne deg i at kanskje behandler deg litt annerledes pga det, haha!), dette ble kjempefint! :whistle: Dette var noe helt annet; dette var gjennomført, fargene matchet, det ble mer "flyt" i siden - nydelig! :lol:

Jeg synes ikke fargen på en link ble for mørk, men den er kanskje på grensen? For min del må du ikke gjøre noe med det - jeg synes det ble knallstilig nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! Se der, se der! :lol: Jeg slettet hurtiglageret, og dermed ble alt så meget annerledes! :)

Men du Sigrid (du heter det samme som søstersen, så du får finne deg i at kanskje behandler deg litt annerledes pga det, haha!), dette ble kjempefint! :wub: Dette var noe helt annet; dette var gjennomført, fargene matchet, det ble mer "flyt" i siden - nydelig! :whistle:

Jeg synes ikke fargen på en link ble for mørk, men den er kanskje på grensen? For min del må du ikke gjøre noe med det - jeg synes det ble knallstilig nå!

Ha ha, Sigrid er ett fint navn og morsomst av alt er vel at vi til tider er litt som typiske søsken her inne:P Krangler så busta fyker om andre ting, men meget enige og komplimentfulle på andre :hmm: he he.

Så bra at du bare ble blid og glad nå, syntes nemlig det var rart at du reagerte på navigeringsfargen ser du. Men da var det jo bare dataen som var litt treg. Men inntil andre kommenterer annet lar vi det stå:lol: Takk for tilbakemelding:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, Sigrid er ett fint navn og morsomst av alt er vel at vi til tider er litt som typiske søsken her inne:P Krangler så busta fyker om andre ting, men meget enige og komplimentfulle på andre :ahappy: he he.

Så bra at du bare ble blid og glad nå, syntes nemlig det var rart at du reagerte på navigeringsfargen ser du. Men da var det jo bare dataen som var litt treg. Men inntil andre kommenterer annet lar vi det stå:lol: Takk for tilbakemelding:)

Haha - du har så rett, så rett! :D Og siden Sigrid er lillesøsteren min, har jeg nok også lett for å bli både belærende, nedlatende og ekstra kritisk, stakkars deg.. :) Men det er jo koselig å ha et "nett"søsken-forhold til noen som ikke er et søsken da. :thumbs:

Og neste gang du oppdaterer farger osv vet jeg i alle fall at jeg må slette hurtiglager! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Da har jeg oppdatert litt igjen. Ny lay-out, en del småplukk her og der, nytt bilde på Rex sin side, lagt ut mål for 2010 og funnet en ny løsning for langsiktige mål og resultater.

Alle artiklene (utenom DNT-hyttene) er oppdatert med den ny lay-out. Tar gjerne imot kommentarer på ting som funker og ikke funker med artiklene. Tenker å finne en annen løsning med bilder litt ulike steder i teksten etterhvert, blir det bra? Kom med idéer og tilbakemelding :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg oppdatert litt igjen. Ny lay-out, en del småplukk her og der, nytt bilde på Rex sin side, lagt ut mål for 2010 og funnet en ny løsning for langsiktige mål og resultater.

Alle artiklene (utenom DNT-hyttene) er oppdatert med den ny lay-out. Tar gjerne imot kommentarer på ting som funker og ikke funker med artiklene. Tenker å finne en annen løsning med bilder litt ulike steder i teksten etterhvert, blir det bra? Kom med idéer og tilbakemelding :whistle:

Jeg synes det ser kjempebra ut!  Skulle jeg pirke på noe (jeg liker jo å pirke som du sikkert vet nå), så er det at jeg skulle ønske det var litt mer luft mellom artikkel-teksten, og til boksen med kjappe fakta.  Slik jeg ser det så fungerer artiklene med bilder best når du har bilder som ligger nedover langs hele artikkelen.  Hvis artikkelen blir lengre enn du har bilder, kan den virke lengre.  Topptreff sør 2007 synes jeg ser kjempebra ut, det samme med hundens 5 om dagen.  :angry:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...