Jump to content
Hundesonen.no

Handicaptoaletter

xxx12345

Recommended Posts

På en del steder har de jo et toalett som er for alle. Disse er også tilpasset handicappede.

Men... Hvis man er handicappet hvordan i huleste klarer man å få tak i dopapiret? Det er jo alltid plassert på veggen bak toalettet, og er jo rett og slett klønete å få tak i - selv for oss som ikke er handicappede!

Hehe.. du er ikke alene om å ha fundert over dette lille mysteriet her! For jeg tror det er nettopp det! Selv om man klart ikke skal ta i bruk et handicap toalett når man ikke er handicapet selv, så må jeg innrømme at jeg til tider har gjort nettopp dette. Og at man nærmest må løfte på baken for å nå toalettpapiret har slått meg som veldig lite handicap vennlig!

Nå skal det sies (til forsvar for handicaptoalett mekkerne) at de "nyeste" toalettene også kommer med rekkverk for å få seg inn og ned på toalettet, og da henger ofte toalettpapiret på det ene "rekkverket". Dette er en løsning som fungerer mye bedre, vil jeg anta.

Men vedr. de med papir på veggen, U tell me!

Dersom det bare er tre doer et sted (en herredo, en damedo og et handicapdo), så ser jeg ingen grunn til å ikke bruke handicapdoet, om det er opptatt på de andre stedene. Synes det er litt meningsløst å stå og vente utenfor et ledig toalett . Gjør det bare dersom det ikke er noen som er handicapede som kommer mens jeg står utenfor da. Og kommer de mens jeg er der inne, så ovelever de å stå i kø en kort periode. Sikkert ikke politisk korrekt da... :P

Men jeg funderer på dette med dopapiret stadig vekk. Det må jo være virkelig vanskelig for de med så lang avstand til toalettpapiret. :P

Jeg er storforbruker av handicapdoer. Masse plass!

Her kommer forresten er liten handicapdohistorie:

Der vi bodde før hadde mannen min og jeg en stampub i nærheten der vi brukte å gå og ta et glass eller to en gang imellom. På denne puben satt det ofte et menneske som var umulig å kjønnsbestemme! H*n så akkurat like mye ut som en mann som en dame. Lubben, med langt hår, skjeggstubber og håndveske! Vi ble ofte sittende der og diskutere dette fenomenet, noen ganger var vi nesten sikker på at det var en mann, men så begynte vi å tvile og ble nesten sikker på at det var en dame. Så en dag reiste personen seg og gikk mot toalettene. Endelig! tenkte vi. Nå får vi vite det!

Og så gikk personen selvfølgelig inn på handicapdoen.

Det er forøvrig fullt tillatt for oss andre å bruke handicaptoalettene også. Poenget med de er at stedene skal ha et toalett som er tilpasset handicappede - de er ikke forbeholdt kun handicappede av den grunn.

Edit: Heidi: er det der en ganske kort (160) som gjerne går i selebukse og ser litt sånn uflidd ut?

Det er forøvrig fullt tillatt for oss andre å bruke handicaptoalettene også. Poenget med de er at stedene skal ha et toalett som er tilpasset handicappede - de er ikke forbeholdt kun handicappede av den grunn.

Edit: Heidi: er det der en ganske kort (160) som gjerne går i selebukse og ser litt sånn uflidd ut?

Ja! Ofte selebukse ja. Langt lysblondt hår.

Edit: Jeg fjernet navnet på puben. Mener ikke å mobbe noen her ...

Henter papir før man kaver seg ned på dosetet da gjerne? Sånn for å gi dere nattesøvnen tilbake...

Urk... greit nok, men du må jo si deg enig i at det blir litt latterlig å ha et handicap toalett som knapt nok funker for ikke- handicap'ete (med mindre de løfter på baken og humper rundt <_< ). De fortjener en bedre løsning enn det...

Det der har jeg lurt på og innimellom, hvordan de har tenkt at man skal få tak i dopapir om man ikke er på sitt mest bevegelige (jeg er vel strengt tatt handicapet nok til å ha "lov" til å bruke disse doene, men jeg føler litt at de er forbeholdt rullestolbrukere jeg). Jeg antar at de som har bygget doen har tenkt på muligheten for at en stakkar skal dette av i sitt dopapir-hente-forsøk og, i og med at de har plassert sånne knapper med alarmer på nede ved gulvet (som regel ved døra, har jeg lagt merke til) på handicapdoer det er sånt på (jeg la tilfeldigvis merke til det en gang, og fikk et lite oppheng, så jeg må alltid se etter om det er sånne knapper på doene.. Jeg husker ikke nå om jeg har vært på en uten, men det er vel kanskje begrensa hvor mye ubrukelig info selv hodet mitt syns det bør lagre? hehe)

Når jeg var på Rema i ettermiddag bare måtte jeg inn på kundetoalettet før jeg begynte og handle. Der hadde de jammen fått satt opp en diger søyle 30 cm fra toalettet som papirholderen var festet på. Alt dette var dønn fast i gulv og diverse slik at det var klin umulig å flytte på. En ide til etterfølgelse for andre!

Men vet dere ikke at så snart man blir kategorisert som handicappet så vokser armene minst 1 m i lengde og får sånn multibevegelige ledd ??? *flir*.

Jeg mener forøvrig at toalett er toalett, og jeg bruker det som er ledig når jeg "må" - og bruker dermed gjerne handicap-toalettene. Hvorfor skulle ikke en handicappet kunne stå i do-kø på samme måte som oss bevegelige liksom ? Jeg har forresten aldri sett handicap-toaletter blitt brukt av folk med rullestol jeg :lol:.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Ede har for første gang sittet alene utenfor en butikk. Trodde IKKE det skulle gå bra, fordi han tåler ikke at jeg forsvinner ut av syne. Trening har ikke hjulpet. Han er og blir en rockestjerne på alle måter. Diva vokalist. Han protesterte så heftig under øvelsene i forkant at jeg revurderte hele ærendet. Vurderte spørre om hjelp fra forbipasserende, men det kom ingen, så vi hadde ikke andre valg. Det fikk bli konsert. Da jeg omsider entret butikken for det nødvendige ærendet, så satt han som et skolelys uten en lyd. Hvorfor? Fordi under de såkalt desentiverende øvelsene så forsvant jeg bare. Magisk borte i en interdimensjonal portal bak en stolpe. Gone forever without a trace i inntil sekunder av gangen. Mental abuse. Da jeg faktisk gikk inn, så kunne han se meg entre butikken gjennom vinduet og hadde kontroll på hvor jeg var og materien oppførte seg slik den i følge naturlovene burde og alt var fint. Ikke en lyd. Bare satt der og så på. Da vet jeg det til siden. Har forøvrig glemt å ta bilder på ever so long. Flere uker gammelt er vel vintage, så det fikk et filter  
    • Kors i taket! Trussel om anmeldelse gjorde vei i vellinga, så i dag kom det melding fra NKK med eierskifte som jeg måtte godkjenne! Da er saken løst 🤗
    • At de aldri har hatt syke hunder synes jeg høres rart ut. Men det er ikke alt man kan se på forhånd, og at en hund utvikler en plage som er vanlig hos rasen er nok en risiko dere må ta. At hunden ikke er registrert på dere er en annen sak. Det burde dere jo få ordnet, og jeg synes det er noe NKK burde rådgi dere om hva dere skal gjøre når oppdretter ikke responderer. 
    • Hei. Det ligger tilbakemeldinger fra tidligere kjøpere både på facebooksiden til kennelen og på googlesiden. Kennel har drevet i flere år og har mange hunder registrert i NKK. Ja, valpen hadde vetattest og chip. Vi kontaktet Dyreid også og der hadde de ingenting registrert på Idnummeret som fulgte helseattesten, men de begrunnet det med at ikke alt var i orden med NKK-registreringen. Nå som det er ordnet så har Idnummeret dukket opp hos dyreid, men valpen står da på oppdretter. Vi ble ikke informert om risiko for utvikling av noen helseproblemer i det hele tatt. Oppdretter sa mens vi stadig fikk svar at hen aldri har hatt syke hunder noen gang. 
    • Hva mener du med registrert oppdretter og anmeldelser? Hvor er disse anmeldelsene fra, har dere snakket med tidligere kjøpere?  Det er ikke oppdretter som er registrert i NKK, men foreldrehundene. Dette bør man såklart sjekke på forhånd, men ser også ut til å stemme i dette tilfellet siden valpene omsider er registrerte. Det kan også være lurt å sjekke om oppdretter er registrert hos raseklubben og kullet er godkjent etter deres retningslinjer, eventuelt hvorfor ikke. De fleste raseklubber har rimelige krav som de fleste seriøse oppdrettere følger, men det finnes unntak både når det gjelder krav og seriøsitet der også. Hadde valpen veterinærattest og chip ved levering? Hvis valpen hadde anlegg for å utvikle sykdom da så skal det være dokumenter, og kan være grunnlag for avslag i pris eller heving av kjøp. Har dere kontaktet Dyreidentitet om dette? 
  • Nylig opprettede emner

• Create New...