Gå til innhold
Hundesonen.no

Børste til korthåret hund

Recommended Posts

Skrevet

Ja, man begynner å bli gal alle disse små hårene som sitter fast overalt. Og må vel bare leve med det. Men har dere noen gode tips til en børste eller liknende som får av mye hår?

Skrevet
Røyteskrape er det klart beste jeg har prøvd, både på glatthåret pels og korthåret pels med underull:

http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=SP021_var

Edit: Dessuten har hundene veldig lite imot den. Den ser ut som et torturinstrument, men er i virkeligheten veldig skånsom.

Ligner på en sånnen dings som man tørker hestene med etter at dem har dusjet :flowers:

Skrevet
Hår på deg eller bikkja? :yawn:

Hvis bikkja - hva med å prøve sånn strigledings de bruker på hester? Av gummi?

Striglehanske: http://www.diggidog.no/productdetails.php?product=1500

Først og fremst hår på bikkja. Har noe ala sånn, og syns ikke den er noe spesielt god. Får av veldig lite. (kanskje jeg skal prøve røytestein til hest?! :D )

Men takk for tipsene, skal titte litt i butikker og forhøre meg (selvom jeg innbiler meg at ikke alle kan så mye om slikt alltid).

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...