Gå til innhold
Hundesonen.no

Merkeligste handlingsantrekk


HHC

Recommended Posts

Ok - nå har vi hatt en tråd om "riktig" antrekk.

Men hva er det merkeligste/rareste dere har stilt i? Legg gjerne med bilde :lol:

Personlig må jeg si NJFF Elverum i år. Dritvått og badebasseng midt i ringen. For å beholde buksa tørr stilte jeg i rååsa skjørt med matchende høye rååsa gummistøvler og dressjakke! Og jeg tror en jaktfyr som fotograferte tok bilde av meg :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg stilt så altfor mange ganger, men jeg kan ikke ha sett særlig vakker ut i ringen den gangen jeg gikk med alt for små converse og i tillegg hadde presset nedi et par tjukkelabber som selvfølgelig stakk opp av skoene og over buksen som gikk inn nede ved beina.. Hadde også på meg en grå hettegenser, og utenpå den hadde jeg trukket over en vid t-shirt hvor det var trykket et stort bilde av en flatcoated og teksten lød: My best friend.

Haha! Blodharry..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Nå har ikke jeg stilt så mye, men jeg står mellom fire antrekk:

* Bulabukse, genser og lue - det så ikke helt bra ut

* Capri og utringa topp= ikke smart når man skal bøye seg ned.

* Dressjakke og en oppbretta dongribukse( haha, stilte sånn i JH. Dessuten så ble t-shirten under dressjakka trukket opp, og jeg viste litt mage)

* En grå hettegenser, jeans og blå nike-støvletter med pels. De tok hele oppmerksomheten bort fra hunden sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

russ.jpg

Er man russ så er man russ!

Jeg droppa russeslippet for denne utstillinga(derfor buksa mi er litt tam på bilde), så da følte jeg at jeg måtte gjøre noe får å komme i litt russestemning jeg også.

Mamma mente forøvrig at jeg burde stille i russefrakken også, i og med at jeg hadde et stort bilde av Albin og Bella på baksiden :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man russ så er man russ!

Jeg droppa russeslippet for denne utstillinga(derfor buksa mi er litt tam på bilde), så da følte jeg at jeg måtte gjøre noe får å komme i litt russestemning jeg også.

Mamma mente forøvrig at jeg burde stille i russefrakken også, i og med at jeg hadde et stort bilde av Albin og Bella på baksiden :rolleyes:

Haha, husker deg faktisk. Synes det var tøft jeg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det morsomme med utstilling er å se alle de folkene som tydeligvis gir totalt blaffen i hva de har på seg. Hehe... Jeg blir ofte flau når jeg på folk.

Det verste jeg har sett var i Ølen for flere år siden. Det var en dame som var MINST like bred over baken (og alle andre steder), som meg selv. Og med da MINST like store pupper også som meg. Dessverre så var nok Bh`n hennes minst 3 størrelser for liten, så puppene presset seg jo ut av cupen. Dermed så det ut som hun hadde 4 pupper i stedet for to.

Og ja, jeg VET det er stygt å le av folk... Men herregud som vi lo da vi kom ut! Samtidig som vi syntes litt synd på dama også da. Vi er jo ikke heeelt uten samvittighet. Bare nesten. :angel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest cavkooik

Jeg har stilt i treningsdress, men da hadde jeg tidligere på dagen stilt samme hund i lydighet. Ellers så synes jeg ikke det er så nødvendig å pynte seg så veldig mye. OK klær som ikke sitter som pølseskinn på de som ikke har kropp for det, og selvfølgelig hele og rene klær.

Av og til kan jo forfengeligheten overta... Som den gangen for mange år siden jeg var og så på en utstilling for miniatyrhunder. Utstillingen foregikk på gress på en campingplass. Kvelden og natta før hadde det regnet i bøtter og spann, så det sier seg selv at underlaget ikke var det beste. Og når det da kommer en dame i åletrangt minikort miniskjørt (hvitt selvfølgelig) OG høye stiletthæler, så sier det seg vel selv hvordan det ble... Skohælene gikk jo rett gjennom underlaget som en annen liten teltplugg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen av dere som har värt på brukshundsutstilling i Sverige? Der er det nesten at de ser rart på deg om du ikke stiller i joggedress og joggesko :icon_redface:

Jeg tenkte ikke på det som et rart antrekk altså - bare så det er sagt.

Tenkte mer på som med Mona (å være russ) eller andre improvisasjoner pga været etc. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen av dere som har värt på brukshundsutstilling i Sverige? Der er det nesten at de ser rart på deg om du ikke stiller i joggedress og joggesko :)

Jeg blir sett rart på om jeg dukker opp på rein elghund utstilling med dress :) Der kommer jo " alle" rett fra skogen. :) Så jeg pleier bare stille i noe penere og bruke dress på Nkk utstillinger. Der stiller til og med endel elghundfolk i penere tøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et år på Vikingskipet stilte det ei dame i høyhælte støvletter, miniskjørt, jakke og bluse. Hu var veldig pent kledd, og antrekket i seg selv var jo egentlig ikke noe merkelig. Men. Hu stilte schäferhund, og det var ikke det beste antrekket å løpe en del runder i på det gulvet. Så da ble det veldig merkelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et år på Vikingskipet stilte det ei dame i høyhælte støvletter, miniskjørt, jakke og bluse. Hu var veldig pent kledd, og antrekket i seg selv var jo egentlig ikke noe merkelig. Men. Hu stilte schäferhund, og det var ikke det beste antrekket å løpe en del runder i på det gulvet. Så da ble det veldig merkelig. :)

haha, det der hadde ikke jeg klart å stille flat i en gang ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en gang en ung dame (uerfaren antar jeg) som stillte et terrier-dyr med slike "moon boots" som hadde to slike svære "snøballer" av tøy (sånne som er på topp-luer) som slang fram og tilbake fra skoene hennes når hun løp.

Gjett 1 gang hva bikkja hang seg opp i og skulle kverke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en gang ei dame som stilte japanese chin som gikk i en fotsid, tettsittende silkekjole. Det var japansk-inspirert mønster på den, så tanken var jo god - problemet var bare at hun ikke fikk til å handle bikkja fordi hun måtte ta museskritt og ikke fikk til å bøye seg...

Jeg så en gang en ung dame (uerfaren antar jeg) som stillte et terrier-dyr med slike "moon boots" som hadde to slike svære "snøballer" av tøy (sånne som er på topp-luer) som slang fram og tilbake fra skoene hennes når hun løp.

Gjett 1 gang hva bikkja hang seg opp i og skulle kverke??

*ler* Ser det for meg! :) Jeg har egentlig aldri lagt merke til noen rare antrekk jeg, men nå har jeg bare vært på 2utstillinger, og den ene var jeg bare borti ag-ringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg ikke så mange morsomme antrekk jeg har stilt i, det verste jeg har gjort er å stille i litt skitne klær og hettegenser. Vi skulle egentlig være ute så jeg hadde kledd meg slik at jeg kunne ha regntøy på,men vips så ble vi flytta inn.... Det skal nevnes at min Enya da tok sitt første cert :blink:

Men det merkeligste jeg har sett var ett år på sheltiespesialen på Bogstad. Da var det ei jente i sin tøffeste fjortiss periode som stilte i høye lakk platåsko og med laaang matrix frakk på som blafret i vinden. Valpen hennes var forresten også av den smånervøse sorten og var livredd blafrefrakken og hang så langt den kunne fra jenta. I tillegg var underlaget såpass humpete at platåskoene ikke akkurat kom til sin rett og det endte med at jenta småvrikket føttene sine hele tiden.

Det hele endte med at dommeren fikk jenta til å ta av seg frakk og sko og hun handlet hunden barfot i bare singlet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det morsomme med utstilling er å se alle de folkene som tydeligvis gir totalt blaffen i hva de har på seg.

Der har vi meg! hehe...

Stiller jo lite, men har flere ganger løpt i joggebukse og hettehenser. Det gjør jeg gjerne fremdeles, så lenge jeg kan bevege meg fritt i klærne og klarer å vise hunden godt :blink:

Under NM i lydighet gikk jeg med en litt sølete joggebukse og super-trøye. ;) Nå er LP litt anerledes enn utstilling, men allikevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...