Gå til innhold
Hundesonen.no

Labrador og vekt

Mirai

Recommended Posts

Skrevet

Er det vanlig at en labrador på 5 mnd veier 30 kg??

En i klassen som sa at lab'en hans på 5 mnd veier over 30 kg :-o Kanskje bare jeg som tenker feil her, men..

Skrevet

Standar vekten er 25-34 ca. kanskje den valpen er feit? Vet ikke hva som er normalt for en så ung hund. Syns det høres så mye ut når en labrador veier 34 kg! De er jo ikke så store, og kan veie nesten like mye som Hera! :-o

Skrevet

Labradorene har helt annen kroppsbygning enn det f.eks. dobbermanner har. 30 kg på en valp på fem måneder var jo ikke akkurat for lite, men det kommer helt an på hvor stor hunden er (høyde). Tinka veier omtrent 27 nå, men hun er ei lita tispe (dessuten er hun ikke akkurat feit heller). Har møtt hannlabbiser som veier 35 kg, uten at det ser galt ut fordi de er store hunder med en del muskler. Men på samme tid - hadde Tinka veid 35 kg så hadde hun ikke sett ut. Så det er litt vanskelig å si om valpen veier for mye eller ikke... :wink:

Skrevet

Jeg syns det høres så utrolig feil ut at en labraor på FEM MND skal ha den vekten.. :? Dersom det var en voksen hanne ja. Det er hanne, men den er jo fremdeles relativt liten. Eller, kanskje ikke om den veier over 30 kg men.. Jeg skal spørre nærmere i morgen!

Den hunden er forresten litt waste. Fordi han i klassen min kom plutselig til meg en dag og bare "vet du hva, vi har fått hund!" Det var mens jeg fremdeles ventet på Mona.

Så foreldrene hans hadde ikke snakket med han og broren engang, de hadde bare gått til innkjøp av en hund.. Ikke spurt dem om rase eller noenting. Det dummeste av alt er at alle i den familien er allergiske, bortsett fra han i klasse min. Så han må bare den hver uke (etter det jeg har hørt) for at den ikke skal plage de andre i familien. Og det var jo ikke HAN som ba om hund..

De har ikke vært på kurs med den. Det første han prøvde å lære den, var apport.

Skrevet

Den hunden er forresten litt waste. Fordi han i klassen min kom plutselig til meg en dag og bare "vet du hva, vi har fått hund!" Det var mens jeg fremdeles ventet på Mona.  

Så foreldrene hans hadde ikke snakket med han og broren engang, de hadde bare gått til innkjøp av en hund.. Ikke spurt dem om rase eller noenting. Det dummeste av alt er at alle i den familien er allergiske, bortsett fra han i klasse min. Så han må bare den hver uke (etter det jeg har hørt) for at den ikke skal plage de andre i familien. Og det var jo ikke HAN som ba om hund..

De har ikke vært på kurs med den. Det første han prøvde å lære den, var apport.

fy søren så merkelig :-o

Skrevet

det der hørtes UTROLIG rart ut... skjønner ikke hva de foreldre tenkte med jeg??? kunne jo ihvertfall ha skaffet seg en allergivennelig hund!!!!

det høres litt merkelig ut at en valp veier så mye også...

hmmm...

Skrevet

Typisk utstillingslabrador å veie så mye. Er det rart at de ser ut som feite tønner i voksen alder? Eller ikke er brukendes til det de er avlet opp til i utgangspunktet? Tullete oppdrettere som avler feitest mulig hunder i stedet for å tenke på bruksegenskapene!

Skrevet
Typisk utstillingslabrador å veie så mye. Er det rart at de ser ut som feite tønner i voksen alder? Eller ikke er brukendes til det de er avlet opp til i utgangspunktet? Tullete oppdrettere som avler feitest mulig hunder i stedet for å tenke på bruksegenskapene!

Enig.. men nå vet vi jo faktisk ikke åssen denne valpen ser ut, noen av oss! Eller hvor den kommer fra.

Skrevet
at en valp veier så mye kan være ekstremt helsefarlig...  :)
'

Det kommer jo an på rasen :P Eller mente du labradorvalp?

Skrevet

Jeg fikk forresten vite nå at det var en blanding. Tidligere har han sagt at det var labrador, men..

Var hvertfall labrador, rottweiler, og border collie. De visste ikke hvem faren var. Så da er det kanskje ikke rart den veier mye!

Skrevet
'

Det kommer jo an på rasen :P Eller mente du labradorvalp?

labrador, var det ikke det som var tema er? :?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...