Gå til innhold
Hundesonen.no

Trøstetråd til "Danseprinsessa".

ida

Recommended Posts

Skrevet

For at en dag skal være "riktig" for Fibi, så syns jeg hun må ha en stund med frislepp i skogen og en treningsøkt eller tre. Ingen av delene trenger å vare i timesvis og kan gjerne kombineres.

I dag hadde vi en slik tur, der Fibi jobbet kjempebra og jeg satte sammen de merkeligste freestylekombinasjoner uten en eneste miss. F.eks. "Gå mellom beina- dekk- bli- sitt opp - dekk - hopp over beinet - spinne rundt meg - snurre - slalom - og åttetall". Alt dette for et kast med ballen. Plutselig slo det meg at det er jo aldri noen som får se hvor flink hun er. Vi går der og trener og shower helt alene med oss selv, vi. Har ikke musikk engang. Stakkars oss, igrunnen.

Det var bare det.

Skrevet
Så lær inn et program og meld på konkuranse da vel :D Ikke det at det er så veldig mange av dem rundt om, men noen er det jo!

Vi vil ha trøst, ikke gode råd. :):):)

Skrevet

Uff, så fælt da! Kjenner jeg får skikkelig medlidenhet med dere altså...kan ikke fatte hvor forferdelig det må være å ha det slik! Mine største medfølelser (hørtes det litt rart ut?). :)

Skrevet

Fine vakre pene nydelige Fibi! Hun er vakker hun helt fantastisk til å danse også! :)

Skjønner godt at dere vil ha trøst stakkars :) Blir nesten på gråten selv jeg...

Skrevet

Staakars Fibien! Min dypeste med følelse! Tenk, et slikt talent og ingen for se det...... nei...livet er urettferdig!

Skrevet

Tusen takk for all sympati. Nå ser jeg for meg Fibi og Baghera i en slags Fibi og Bergis - dans og da ble jeg plutselig mye blidere! :)

Skrevet
HEI! <_< Baghera er MYE mer aktiv enn Bergis!

*kraftig fornærmet*

Tja, det skal ikke så mye til for å være mye mer aktiv enn Bergis, da... :Laugh: Vi vil forresten veldig gjerne gå tur en dag! Trenger ikke finne på så mange andre sprell enn å gå i skauen, vi. Nå er jo vi en del nedover i Vestfold (er det ikke der du bor?), men da har jeg ikke med meg hund...

Skrevet
Tja, det skal ikke så mye til for å være mye mer aktiv enn Bergis, da... :Laugh: Vi vil forresten veldig gjerne gå tur en dag! Trenger ikke finne på så mange andre sprell enn å gå i skauen, vi. Nå er jo vi en del nedover i Vestfold (er det ikke der du bor?), men da har jeg ikke med meg hund...

Han er så aktiv atte. Seks og et halvt år og hopper og spretter!

Men siden dere allerede er nedover i Vestfold (ja, det er her jeg bor), syns jeg dere skal ta med Fibi. :)

Skrevet
Han er så aktiv atte. Seks og et halvt år og hopper og spretter!

Men siden dere allerede er nedover i Vestfold (ja, det er her jeg bor), syns jeg dere skal ta med Fibi. :)

Når vi er der, driver jeg med hest og ikke hund. Ikke noe morsomt å ligge i bilen i fem timer, liksom. :closedeyes:

Skrevet
For at en dag skal være "riktig" for Fibi, så syns jeg hun må ha en stund med frislepp i skogen og en treningsøkt eller tre. Ingen av delene trenger å vare i timesvis og kan gjerne kombineres.

I dag hadde vi en slik tur, der Fibi jobbet kjempebra og jeg satte sammen de merkeligste freestylekombinasjoner uten en eneste miss. F.eks. "Gå mellom beina- dekk- bli- sitt opp - dekk - hopp over beinet - spinne rundt meg - snurre - slalom - og åttetall". Alt dette for et kast med ballen. Plutselig slo det meg at det er jo aldri noen som får se hvor flink hun er. Vi går der og trener og shower helt alene med oss selv, vi. Har ikke musikk engang. Stakkars oss, igrunnen.

Det var bare det.

*klump i halsen* Tapre, tapre Fibi.... :)

Skrevet

Høres ut som dere er kjempeflinke! Kan du ikke få noen til å filme dere, så kan vi her på sonen få se i allefall. :)

Skrevet

Jeg er mer trist på mine vegne jeg (og resten av sonen), fordi vi aldri får se dette. :) Men stakkars hunden din som gjør dette for deg, også blir ho aldri sett...

Skrevet
Høres ut som dere er kjempeflinke! Kan du ikke få noen til å filme dere, så kan vi her på sonen få se i allefall. :lol:

Jeg er mer trist på mine vegne jeg (og resten av sonen), fordi vi aldri får se dette. :icon_redface: Men stakkars hunden din som gjør dette for deg, også blir ho aldri sett...

Ja, noen må filme prinsessa! Så kan sonen få se! :P

Skrevet
Øhm.. Skjønner ikke helt dette her :icon_redface:

Er det noe å skjønne, da?

La ut en film med slalom mellom beina her en gang i sommer, tror jeg. Den er nok på Din Hund...

Skrevet
Er det noe å skjønne, da?

La ut en film med slalom mellom beina her en gang i sommer, tror jeg. Den er nok på Din Hund...

Men vi vil se fullt program :icon_redface:

Skrevet
Men vi vil se fullt program :lol:

Det er jo ikke alltid hun gjennomfører like bra, da. Hun tar av litt sånn en skjelden gang (hrm) og da lager hun igrunnen program selv, uavhengig av mine instrukser. :icon_redface: Men vi skal jammen prøve å få filmet. Hun er jo flink, da. :P Det er veldig koselig at så mange vil se henne vise hva hun kan!

Skrevet
Det er jo ikke alltid hun gjennomfører like bra, da. Hun tar av litt sånn en skjelden gang (hrm) og da lager hun igrunnen program selv, uavhengig av mine instrukser. :icon_redface: Men vi skal jammen prøve å få filmet. Hun er jo flink, da. :lol: Det er veldig koselig at så mange vil se henne vise hva hun kan!

Det er da du sier "jammen, programmet var sånn".

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...