Gå til innhold
Hundesonen.no

Trøstetråd til "Danseprinsessa".


ida

Recommended Posts

Skrevet

For at en dag skal være "riktig" for Fibi, så syns jeg hun må ha en stund med frislepp i skogen og en treningsøkt eller tre. Ingen av delene trenger å vare i timesvis og kan gjerne kombineres.

I dag hadde vi en slik tur, der Fibi jobbet kjempebra og jeg satte sammen de merkeligste freestylekombinasjoner uten en eneste miss. F.eks. "Gå mellom beina- dekk- bli- sitt opp - dekk - hopp over beinet - spinne rundt meg - snurre - slalom - og åttetall". Alt dette for et kast med ballen. Plutselig slo det meg at det er jo aldri noen som får se hvor flink hun er. Vi går der og trener og shower helt alene med oss selv, vi. Har ikke musikk engang. Stakkars oss, igrunnen.

Det var bare det.

Skrevet
Så lær inn et program og meld på konkuranse da vel :D Ikke det at det er så veldig mange av dem rundt om, men noen er det jo!

Vi vil ha trøst, ikke gode råd. :):):)

Skrevet

Uff, så fælt da! Kjenner jeg får skikkelig medlidenhet med dere altså...kan ikke fatte hvor forferdelig det må være å ha det slik! Mine største medfølelser (hørtes det litt rart ut?). :)

Skrevet

Fine vakre pene nydelige Fibi! Hun er vakker hun helt fantastisk til å danse også! :)

Skjønner godt at dere vil ha trøst stakkars :) Blir nesten på gråten selv jeg...

Skrevet

Staakars Fibien! Min dypeste med følelse! Tenk, et slikt talent og ingen for se det...... nei...livet er urettferdig!

Skrevet

Tusen takk for all sympati. Nå ser jeg for meg Fibi og Baghera i en slags Fibi og Bergis - dans og da ble jeg plutselig mye blidere! :)

Skrevet
HEI! <_< Baghera er MYE mer aktiv enn Bergis!

*kraftig fornærmet*

Tja, det skal ikke så mye til for å være mye mer aktiv enn Bergis, da... :Laugh: Vi vil forresten veldig gjerne gå tur en dag! Trenger ikke finne på så mange andre sprell enn å gå i skauen, vi. Nå er jo vi en del nedover i Vestfold (er det ikke der du bor?), men da har jeg ikke med meg hund...

Skrevet
Tja, det skal ikke så mye til for å være mye mer aktiv enn Bergis, da... :Laugh: Vi vil forresten veldig gjerne gå tur en dag! Trenger ikke finne på så mange andre sprell enn å gå i skauen, vi. Nå er jo vi en del nedover i Vestfold (er det ikke der du bor?), men da har jeg ikke med meg hund...

Han er så aktiv atte. Seks og et halvt år og hopper og spretter!

Men siden dere allerede er nedover i Vestfold (ja, det er her jeg bor), syns jeg dere skal ta med Fibi. :)

Skrevet
Han er så aktiv atte. Seks og et halvt år og hopper og spretter!

Men siden dere allerede er nedover i Vestfold (ja, det er her jeg bor), syns jeg dere skal ta med Fibi. :)

Når vi er der, driver jeg med hest og ikke hund. Ikke noe morsomt å ligge i bilen i fem timer, liksom. :closedeyes:

Skrevet
For at en dag skal være "riktig" for Fibi, så syns jeg hun må ha en stund med frislepp i skogen og en treningsøkt eller tre. Ingen av delene trenger å vare i timesvis og kan gjerne kombineres.

I dag hadde vi en slik tur, der Fibi jobbet kjempebra og jeg satte sammen de merkeligste freestylekombinasjoner uten en eneste miss. F.eks. "Gå mellom beina- dekk- bli- sitt opp - dekk - hopp over beinet - spinne rundt meg - snurre - slalom - og åttetall". Alt dette for et kast med ballen. Plutselig slo det meg at det er jo aldri noen som får se hvor flink hun er. Vi går der og trener og shower helt alene med oss selv, vi. Har ikke musikk engang. Stakkars oss, igrunnen.

Det var bare det.

*klump i halsen* Tapre, tapre Fibi.... :)

Skrevet

Høres ut som dere er kjempeflinke! Kan du ikke få noen til å filme dere, så kan vi her på sonen få se i allefall. :)

Skrevet

Jeg er mer trist på mine vegne jeg (og resten av sonen), fordi vi aldri får se dette. :) Men stakkars hunden din som gjør dette for deg, også blir ho aldri sett...

Skrevet
Høres ut som dere er kjempeflinke! Kan du ikke få noen til å filme dere, så kan vi her på sonen få se i allefall. :lol:

Jeg er mer trist på mine vegne jeg (og resten av sonen), fordi vi aldri får se dette. :icon_redface: Men stakkars hunden din som gjør dette for deg, også blir ho aldri sett...

Ja, noen må filme prinsessa! Så kan sonen få se! :P

Skrevet
Øhm.. Skjønner ikke helt dette her :icon_redface:

Er det noe å skjønne, da?

La ut en film med slalom mellom beina her en gang i sommer, tror jeg. Den er nok på Din Hund...

Skrevet
Er det noe å skjønne, da?

La ut en film med slalom mellom beina her en gang i sommer, tror jeg. Den er nok på Din Hund...

Men vi vil se fullt program :icon_redface:

Skrevet
Men vi vil se fullt program :lol:

Det er jo ikke alltid hun gjennomfører like bra, da. Hun tar av litt sånn en skjelden gang (hrm) og da lager hun igrunnen program selv, uavhengig av mine instrukser. :icon_redface: Men vi skal jammen prøve å få filmet. Hun er jo flink, da. :P Det er veldig koselig at så mange vil se henne vise hva hun kan!

Skrevet
Det er jo ikke alltid hun gjennomfører like bra, da. Hun tar av litt sånn en skjelden gang (hrm) og da lager hun igrunnen program selv, uavhengig av mine instrukser. :icon_redface: Men vi skal jammen prøve å få filmet. Hun er jo flink, da. :lol: Det er veldig koselig at så mange vil se henne vise hva hun kan!

Det er da du sier "jammen, programmet var sånn".

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...