Gå til innhold
Hundesonen.no

Tilbake...

Frisbee

Recommended Posts

Har vært her en del "før i tida", og nå kommer jeg rusende tilbake igjen. Tror ikke jeg har skrevet noen presentasjon før dog.

Jeg er da 24 år, og har to egne hunder, samt to som jeg eier med mamma. tinka og Frisbee som er mine, og Pia og Taco, som jeg eier med mamma. Tinka er den nydeligste shelite-jenta og er 5 år, mens Frisbee er den mest sjarmerende Beardisen og han er er 2 1/2 år. Jeg kan til tider bli overivrig med å vise frem bilder, så de får dere nok se en del av :D

Har vokst opp med Collie og Sheltie, da moren min alltid har drevet oppdrett, så disse rasene ligger nok mitt hjerte nærmest. Frisbee er min første Beardis, og det er fortsatt kjempespennende med ny rase. Har etter å ha prøvd ut litt forskjellig, funnet ut at agility nok er mest min greie. Frisbee og Tinka konkurrerer i agility, men vi holder på med lp, utstilling og freestyle litt på si. Også snørekjører jeg med Frisbee på vinteren. Men mest av alt så leker og koser vi :D

Frisbee og tinka er jo selvsagt de mest fantastiske bikkjene i verden i mine øyne. Dere kan jo ta en titt på hjemmesiden deres om du ikke har sett dem før. Sidene er ikke oppdatert på lenge, men det skal gjøres noe med snart.

Har også en katt ved navn Rufus, en nydelig langhåret grå sak. Og en chinchilla ved navn Athena, som også er en nydelig grå sak...

Dyresonen har forandret seg MASSE siden sist jeg var aktiv, men jeg kommer nok inn i det etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake :D Kjempe søte hunder, tror muligens jeg har sett Frsbee på tv, han vant et eller annet? Tar jeg helt feil jeg nå...?

Uansett kjempe søte hunder :D!

Det har du nok, Frisbee vant tittelen "Årets morsomste hund", gjorde han ikke det? Velkommen skal du være=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du nok, Frisbee vant tittelen "Årets morsomste hund", gjorde han ikke det? Velkommen skal du være=)

Joda, du kan nok ha sett Frisbee på TV :P Hans 15 minutes of fame...

Damn så mye nytt her... Har oppdartert/laget profil og blogg nå. Og og og... Så mye nytt :icon_redface:

Så kult! Han var utrolig sjarmerende! Super kul hund! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du tilbake ja. Husker deg godt. Tror jeg så deg på Lillehammer i sommer? Lurer på om du stilte en sheltivalp. Og Frisbee ser jeg hver gang jeg er innom hjemmesiden til oppdretteren hans, hun er nok stolt av han og imponert over det dere to får til sammen :blink: (Jeg så forresten også på da Frisbee var på TV).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...