Gå til innhold
Hundesonen.no

Tilbake...


Frisbee

Recommended Posts

Har vært her en del "før i tida", og nå kommer jeg rusende tilbake igjen. Tror ikke jeg har skrevet noen presentasjon før dog.

Jeg er da 24 år, og har to egne hunder, samt to som jeg eier med mamma. tinka og Frisbee som er mine, og Pia og Taco, som jeg eier med mamma. Tinka er den nydeligste shelite-jenta og er 5 år, mens Frisbee er den mest sjarmerende Beardisen og han er er 2 1/2 år. Jeg kan til tider bli overivrig med å vise frem bilder, så de får dere nok se en del av :D

Har vokst opp med Collie og Sheltie, da moren min alltid har drevet oppdrett, så disse rasene ligger nok mitt hjerte nærmest. Frisbee er min første Beardis, og det er fortsatt kjempespennende med ny rase. Har etter å ha prøvd ut litt forskjellig, funnet ut at agility nok er mest min greie. Frisbee og Tinka konkurrerer i agility, men vi holder på med lp, utstilling og freestyle litt på si. Også snørekjører jeg med Frisbee på vinteren. Men mest av alt så leker og koser vi :D

Frisbee og tinka er jo selvsagt de mest fantastiske bikkjene i verden i mine øyne. Dere kan jo ta en titt på hjemmesiden deres om du ikke har sett dem før. Sidene er ikke oppdatert på lenge, men det skal gjøres noe med snart.

Har også en katt ved navn Rufus, en nydelig langhåret grå sak. Og en chinchilla ved navn Athena, som også er en nydelig grå sak...

Dyresonen har forandret seg MASSE siden sist jeg var aktiv, men jeg kommer nok inn i det etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake :D Kjempe søte hunder, tror muligens jeg har sett Frsbee på tv, han vant et eller annet? Tar jeg helt feil jeg nå...?

Uansett kjempe søte hunder :D!

Det har du nok, Frisbee vant tittelen "Årets morsomste hund", gjorde han ikke det? Velkommen skal du være=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du nok, Frisbee vant tittelen "Årets morsomste hund", gjorde han ikke det? Velkommen skal du være=)

Joda, du kan nok ha sett Frisbee på TV :P Hans 15 minutes of fame...

Damn så mye nytt her... Har oppdartert/laget profil og blogg nå. Og og og... Så mye nytt :icon_redface:

Så kult! Han var utrolig sjarmerende! Super kul hund! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du tilbake ja. Husker deg godt. Tror jeg så deg på Lillehammer i sommer? Lurer på om du stilte en sheltivalp. Og Frisbee ser jeg hver gang jeg er innom hjemmesiden til oppdretteren hans, hun er nok stolt av han og imponert over det dere to får til sammen :blink: (Jeg så forresten også på da Frisbee var på TV).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...