Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilder

MegaMarie

Recommended Posts

Liker du å ta bilder av andre ting en dyrene dine så gjærne vis dem frem her og del tips med andre og komenter andre sine bilder :icon_clapping: Kjekt om dere kan begynne å si hvilket kamera dere har og hvilken linse.

Jeg har Canon EOS 350D med en 18-55 mm zoom objektiv og en 70-300 mm Tele Macro objektiv

Her er noen bilder jeg har tatt med det kameraet.

http://www.only-blondie.com/Andre%20bilder.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Her er et bilde jeg har tatt med mitt Canoen EOS 400D og med et Canon zoomobjektiv som går fra 70-300mm. Dessverre litt kjedelige farger.

Motivet er forøvrig en fjellvåk(Buteo lagopus).

IMG_2287a.sized.jpg

Her er et bilde av en lushatthumler(Bombus consobrinus), som er tatt med samme kamera, men med et Sigma 17-70mm objektiv.

alushatthuml1.sized.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et bilde jeg har tatt med mitt Canoen EOS 400D og med et Canon zoomobjektiv som går fra 70-300mm. Dessverre litt kjedelige farger. Motivet er forøvrig en fjellvåk(Buteo lagopus).

IMG_2287a.sized.jpg

Her er et bilde av en lushatthumler(Bombus consobrinus), som er tatt med samme kamera, men med en Sigma 17-70mm linse.

alushatthuml1.sized.jpg

Fine bilder dette :D. Det fjellvåkbildet kunne du sikkert med fordel ha fått bedre om du justerte det litt i Photoshop - lysnet det litt og brukt shadows/highlights-funksjonen for å gjøre de mørkeste områdene litt lysere :D. Komposisjonen er forøvrig utmerket synes jeg da :D. Om jeg skal være superpirkete, så kunne du kanskje klonet bort den prikken under vingen ?

Humla er godt fanget. De er ikke enkle å fokusere på, de der, når de henger i lufta :D. Kunne kanskje gjort dette bildet også litt lysere, men det er jo også bare smak og behag :D.

Får legge ut noen bilder jeg også da ;).

2007-11-09-Royk29.jpg

Dette bildet er av røyk fra en røkelsespinne. Jeg har et Nikon D50 kamera, brukte ei 50 mm fastlinse, og hadde lavest mulig blendertall (f 1,4) slik at jeg kunne få raskest mulig lukkertid (ellers ville jeg ikke fått fanget røykens bevegelser). Jeg hadde en sort bakgrunn, slukket lyset og lyste opp røyken med hodelykta mi. Deretter var det bare å knipse i vei - ulempen er jo at man ikke kan bruke autofokus, så her ble det å fokusere manuelt også :D.

2007-08-24-Libelle13.jpg

Denne venta jeg LENGE på ;). Tatt med Sigma 105 mm macro-linse - og mye tålmodighet :D

2007-08-10-Flue18.jpg

Disse blomsterfluene er jo nesten litt takknemlige objekter å fotografere, siden de står stille i lufta, men jammen meg skal man ha litt flaks og tålmodighet for å fange disse også :D. Manuell fokus og rask lukkertid er jo et must her... Bildet er tatt med Sigma 105 mm makro.

2007-08-07-Sitronsommer16.jpg

Også var det disse vakre sitronsommerfuglene da... Også dette tatt med Sigma 105 mm makro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder! Har du hatt kamera lenge eller? Veldig fine bilder i alle fall.

Takker :D Jeg fikk kameraet til bursdagen min i mars, tidligere har jeg bare hatt små kompaktkameraer, men har lånt min fars ellers min brors speilreflekskamera innimellom.

Fine bilder dette. Det fjellvåkbildet kunne du sikkert med fordel ha fått bedre om du justerte det litt i Photoshop - lysnet det litt og brukt shadows/highlights-funksjonen for å gjøre de mørkeste områdene litt lysere. Komposisjonen er forøvrig utmerket synes jeg da. Om jeg skal være superpirkete, så kunne du kanskje klonet bort den prikken under vingen ?

Humla er godt fanget. De er ikke enkle å fokusere på, de der, når de henger i lufta. Kunne kanskje gjort dette bildet også litt lysere, men det er jo også bare smak og behag.

Får legge ut noen bilder jeg også da.

Dette bildet er av røyk fra en røkelsespinne. Jeg har et Nikon D50 kamera, brukte ei 50 mm fastlinse, og hadde lavest mulig blendertall (f 1,4) slik at jeg kunne få raskest mulig lukkertid (ellers ville jeg ikke fått fanget røykens bevegelser). Jeg hadde en sort bakgrunn, slukket lyset og lyste opp røyken med hodelykta mi. Deretter var det bare å knipse i vei - ulempen er jo at man ikke kan bruke autofokus, så her ble det å fokusere manuelt også.

Denne venta jeg LENGE på :D. Tatt med Sigma 105 mm macro-linse - og mye tålmodighet :D

Disse blomsterfluene er jo nesten litt takknemlige objekter å fotografere, siden de står stille i lufta, men jammen meg skal man ha litt flaks og tålmodighet for å fange disse også :D. Manuell fokus og rask lukkertid er jo et must her... Bildet er tatt med Sigma 105 mm makro.

Også var det disse vakre sitronsommerfuglene da... Også dette tatt med Sigma 105 mm makro...

Takk for bildekritikk! Skulle gjerne fikset på bildene, men det får bli når jeg får tak i photoshop :D

Bildet av røyken var skikkelig stilig! Har vurdert en sigma 105mm makrolinse selv, men vet ikke om jeg synes at det er "makro nok". Synes du at det var verdt kjøpet?

Ps: *Flir* Siri, du hadde skrevet så mange smileys at jeg hadde problemer med å poste innlegget, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bildekritikk! Skulle gjerne fikset på bildene, men det får bli når jeg får tak i photoshop :D

Hehhehee.. ja, uten Photoshop er man jo litt handicappet når man driver på med bilder :D. Jeg må alltid gjøre noe med bildene etterpå der inne - om ikke annet så for å fjerne noen ekle linselus som har sneket seg inn på bildebrikken (hrmpf).

Bildet av røyken var skikkelig stilig! Har vurdert en sigma 105mm makrolinse selv, men vet ikke om jeg synes at det er "makro nok". Synes du at det var verdt kjøpet?

Ja, jeg synes absolutt det var verdt kjøpet :D. Om du i tillegg har ei close-up-linse eller en mellomring kommer du så nært at det nesten er vanskelig å få tatt bilder :D. Jeg har sett utmerkede makro-bilder tatt med 60 mm linser også, så jeg tror vel egentlig ikke forstørringen har så mye å si her. Jeg har tatt bra makro-bilder med min 50 mm linse også - den er vel kanskje den beste linsa jeg har da... meget god lysstyrke på den.

Ps: *Flir* Siri, du hadde skrevet så mange smileys at jeg hadde problemer med å poste innlegget, hehe.

Uuups... hehehehehehe... men jeg hadde bare ... ehhhh... TRE eller noe ? *flir*

Og jeg fortsetter å beundre de flotte bildene, Siri..! :D Likte spesielt godt det av røyken, at du klarer å komme på sånne lure ting! :D

Man må bare sette fantasien i sving... Den kommer når jeg har gått tom for idèer for hundebilder :D

Bilder fra hagen min (Pippin og Symra krevde å få være med på noen av bildene, de er jo alltid der når jeg tar bilder ...).

Åååååå... hvilken vakker hage !! Jeg også ønsker meg hage med masse fine blomster :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo ikke værst til å være kompakt kamera!

Veldig fine bilder Siri, kanskje du kunne lære meg litt om photoshop??

Kan nesten ikke annet en å lage banner og lignende :D Hihi

Har prøvd å redigere bilder, men fikk det ikke til... Jeg har bare nr.8 photoshopen da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et Canon powershot s2 is, kompaktkamera type ultrazoom eller noe slikt, velbrukt sådan, og det synger vel egentlig på sitt siste vers nå <_<

Noen fuglebilder jeg har tatt med det:

fugl.jpg

fugl2.jpg

fugl1.jpg

Ikke bare jeg som er på fuglejakt:

katt.jpg

Blomster og bier:

blomstbie.jpg

blomst1.jpg

bie.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier du at du ikke er noe flink!?

Syns du var kjempe flink jeg! Det av bladene er jo egentlig et ganske vanlig motiv :) Er begynt å bli ganske lei av det (nå skal det jo sies at jeg har tatt slikt bilde selv også da, hehe).

Ellers kjempe fine bilder syns jeg, hvilket kamera har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier du at du ikke er noe flink!?

Syns du var kjempe flink jeg! Det av bladene er jo egentlig et ganske vanlig motiv ;) Er begynt å bli ganske lei av det (nå skal det jo sies at jeg har tatt slikt bilde selv også da, hehe).

Ellers kjempe fine bilder syns jeg, hvilket kamera har du?

Nei, jeg syns ikke jeg er noe flink. ;) Men tusen takk, det var hyggelig å høre. ;) Er lei av bladbilder jeg også, men vi skulle ta bilde av høst og det var det eneste bildet som ikke så ut som.. øh.. skrekkbilder. Jeg har Canon EOS 400D. ;)

Ey, Pondus :P Kjempefine bilder :blink:

Takk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hel del bilder jeg er fornøyd med..

:

IMG_6838.jpg

Tatt i lyngdal i sommer.

IMG_6766.jpg

Tatt i lyngdal i sommer, klokken 4 om natten :yawn:

IMG_7594.jpg

Tatt her hjemme i hagen

IMG_0941.jpg

dette er vel egentli ikke så bra, men liker det for det om!

Det er røyk fra et stearinlys..

så det var noen oppi her som hadde tatt noe lignende!

det var bare kjempe kult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fine bilder Siri, kanskje du kunne lære meg litt om photoshop??

Kan nesten ikke annet en å lage banner og lignende :yawn: Hihi

Har prøvd å redigere bilder, men fikk det ikke til... Jeg har bare nr.8 photoshopen da

Du er jo veldig god på slik banner-produksjon da, så når du har kommet så langt som å få til det, har du jo skjønt mye av cluet med photoshop :o.

Det du kan forsøke litt, er jo å ta et bilde som er litt mørkt og mindre bra kanskje, også går du inn på det som heter Image, Adjustments (jeg har bare engelsk versjon)... Der inne ligger det mange valg som man kan leke seg litt med. Det jeg bruker mest er kanskje det som heter Levels... der styrer du både lys og kontraster i bildet. Highlights & Shadows er også en funksjon som kan være nyttig for å få fram de områdene som kan bli mørke i et bilde... Egentlig er vel det beste rådet å bare leke seg og prøve seg fram - det er sånn jeg har lært det lille jeg kan, og jeg lærer stadig noe nytt :D.

Her har jeg lekt meg litt med bildet til Mrs Powers....

Jeg har her juster Levels (gjort bildet lysere, jeg har klonet bort en flekk under vingen på fuglen (klone-verktøyet bruker jeg MYE), jeg har gjort hodet enda litt lysere enn resten for å få bort skyggene mest mulig, jeg har økt fargemetningen litt og til slutt brukte jeg Unsharp Mask for å gjøre bildet noe skarpere.

IMG_2287a.sized.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Labrador Golden  Toller?  Det jeg gjorde når e skulle velge rase var å møte opp på treninger/konkurranse jeg synes var spennende og snakke med eiere og observere rasene e likte. Da får en bedre feeling for hvordan rasene er, hvis man møter flere individ av samme rasen. Mitt forslag -lykke til!  
    • Jeg tror hun bjeffer når hun blir stressa. Det brukes som en protest, under stress, som et språk hun bruker for det aller meste nå på sine eldre dager. Det hender hun tisser litt inne,som regel på min side av senga. Hun skjønner ikke helt greia med å gå på do før vi skal dra lenger. Hun er vant til åpen dør til hagen, så vi må følge henne rundt for å passe på at hun gjør det hun må før vi drar. Kom på at hun heller ikke vil være i et annet rom når vi er hjemme. Hun vil ikke ligge og hvile på et annet rom,da må vi være der sammen med henne. Vi hadde en som skulle reparere komfyren her ved to anledninger. Da var mannen oppe med reparatøren,mens jeg og hundene var i kjellerstua og på soverommet. Den ene gangen hadde jeg radioen på,da fikk hun ikke med seg at han kom. Den andre gangen bjeffa hun omtrent hele tiden de tre timene mannen var her. Hun vil ha tilgang til hele huset, slik hun har hatt siden vi flyttet hit for snart 6 år siden, og stengte dører er ikke greit. Da bjeffer hun hele tiden. Hun vil ikke være på soverommet og kjellerstua med stengt dør, ikke på soverommet, og hun vil ha oversikten slik at hun kan gå der hun føler for selv. Hun er fysisk sprek, men jeg er usikker på det mentale. Hun inviterer junior til lek selv,og synes det er veldig gøy en stund,men når hun ikke orker mer,så er hun så mild at hun ikke sier i fra klart nok til den yngste. Og junior er sterkere og naturlig nok mer utholdende,så da blir det for mye for henne. Junior vil mer enn gjerne løpe, leke og herje hele tiden,så vi må inn for å stoppe det ofte. Hun begynner jo å roe seg litt mer, men er fortsatt ganske umoden som lapphunden ofte kan være ganske lenge. Og da blir det mye bjeffing. Da skiller vi de. Det er jo ikke så lett å få gjort når de er alene,og derfor tenker vi det er best for den gamle at de er hver for seg. Men,hun bjeffer når de er alene sammen og junior ligger og sover også,så hvorfor,det vet vi ikke. Det eneste som stopper bjeffingen i alle situasjoner stort sett,er så lenge hun har en frossen kong eller noe annet å tygge på. Da er det som regel stille til hun er ferdig med det, og så er det på igjen med bjeffingen. Hun elsker mat,går helt i transe og koser seg så hun er helt i sin egen verden. Så ja,det er ikke bare en ting, men det mest utfordrende akkurat nå,er at det blir vanskelig når de ikke kan være alene i samme hus. Jeg har prøvd å snakke til henne via kamera for å roe henne når hun bjeffer så mye,men da eskalerer det enda mer fordi hun ikke ser meg. Og junior blir jo med i bjeffekoret,og står da å uler. Vi har heldigvis meget tålmodige naboer, men det går jo ikke i lengden når de hører lyden inn i husene sine i timevis. Jeg synes egentlig løsningen med at den gamle har hele huset med tilgang til kjeller, mens junior har gangen med en kompostgrind mellom de burde være en god løsning, men det synes altså ikke pensjonisten vår at var greit.
    • Hva får hun for stress? Min Odin var også en lettstresset type og fungerte bedre med Eldepryl på sine eldre dager. Jeg tenker det er ganske naturlig at hun foretrekker det vante og trenger kontroll på omgivelsene med alderen. Det trenger ikke å være slutt enda, så lenge hun ikke har mye smerter og virker glad og fornøyd.  Blir det bjeffing om du har dem sammen, men begrenser området, altså ikke hele huset? Yngste begynner jo også å nærme seg voksen, og herjingen vil nok gi seg. Hvor lenge holder de på når de er alene sammen? Jeg tenker kanskje det er like greit for begge, og så får de legge seg og slappe av etterhvert?
    • Junior ligger og sover når hun er alene. Uten lyd. Den eldste har generelt mer og mer lyd med alderen. Gamlemor vil ha tilgang på hele huset slik hun er vant til. Hun finner seg ikke i å bli stengt inne på et rom,som for eksempel soverom/kjellerstue,der hun uansett pleier å legge seg. Døra må være åpen,så hun kan gå opp og ned trappa. De få gangene det har fungert på et slags vis, har junior lagt seg i gangen oppe, og gamlemor har lagt seg frivillig nede. Men,døra kan ikke være igjen mellom dem, for da blir det altså et voldsomt bråk som høres helt inn i huset til naboen.  Merker jo at hun begynner å bli litt gammel, men klarer ikke helt å tolke om hun glemmer litt noen ganger,kanskje. Syn og hørsel er det ingenting galt med,og alle undersøkelser hos veterinær er helt topp.  Har ingen forklaring på hvorfor hun bjeffer hele tiden når de er alene,  for hun er så glad i den lille frøkna. Det kan bli for voldsom leking når lillemor får overtenning, og derfor tenkte vi det var lurt å ha dem adskilt,men det vil gamlemor heller ikke. Spesielt dette prosjektet hun hadde med å meget bestemt jobbe intenst med å skyve bort kompostgrinda mellom dem for å komme seg inn til junior var litt spesielt å se på video.  Hun passer alltid på at junior har det bra, og helt siden valpen var bitteliten,har hun passet på henne som om det var hennes egen. Skal legge til at det er MYE bjeffing fra henne ellers også, ikke når vi er alene i familien, men på det meste annet. Det har blitt betraktelig verre med alder, og vi prøver å skjerme henne så godt vi kan. Vi har på radio så hun ikke skal høre så mye lyder, vi drar for gardinene så hun ikke skal få med seg alt som skjer utenfor osv. Jeg tror kanskje vi har litt skylapper på fordi vi ikke ønsker å se hvor ille lydnivået har blitt med alderen, men vi føler at hvis vi tilrettelegger nok for henne,så er hun fornøyd og har det bra. Og vi ønsker å strekke oss langt for at hun skal ha det bra. Det er mulig at alt handler om at hun er stressa,  kanskje er litt forvirret til tider,og at det er en grunn til at hun ikke klarer å roe seg.  Hun løper opp og ned trappa, bort til vinduene og bjeffer hele tiden. Så kan det bli stille litt,så er det på igjen. Når hun er hos hundepasser,så fungerer det bra, de bryr seg ikke om lyden, og hos veterinæren er hun helt rolig,og sitter med et stort smil på bordet.  På tur er hun helt rolig, ikke en lyd hvis det ikke kommer noen,da. Og inne og ute er hun stille hvis ingen kjører forbi,eller dukker opp på døra. I sommer har hun elsket å ligge hele dagen i skyggen, og sove.  Hun får metacam hver dag fordi vi mistenker artrose i et bein. Og hun får antidepressiva for stress. Beklager,dette ble nok litt rotete,  men vi har altså litt utfordringer med å forstå hva dette handler om. Er det kanskje vi som ikke skjønner at dette egentlig handler om en gammel hund som kanskje bør få slippe snart. Usikker. Faren min og svigerfar mener det.  Jeg har dratt det for langt med en syk hund før, så vi prøver å være veldig åpne for innspill. Hun virker altså som om hun har det bra når alt er kjent og slik det pleide å være. Når hun er alene hjemme slik hun var før når hun var eneste hund i heimen. Det er sjelden hun må være alene hjemme, det er ingen som er på jobb hele dagen lenger. Men,når vi tar med oss mini og drar,ser hun veldig blid ut,og går ned og legger seg med en gang.        
    • Hvordan er unghunden alene hjemme uten gamlemor? Jeg tenker at det kanskje er den yngste som rett og slett trenger mer alenetrening for å finne roen alene først. Jeg regner med dere har gjort de vanlige tingene med begge, som å gå tur eller aktivisering før dere går fra dem, har på radio, ikke for mye eller for lite plass, osv.  Hvis de er alene sammen med tilgang på kun ett rom og senger lett tilgjengelig, hvordan går det da? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...