Gå til innhold
Hundesonen.no

Tisper og tissing


Symra&Pippin

Recommended Posts

Skrevet

Tidligere i dag kom vi på at det var mange timer siden Symra hadde tissa. Først gikk gubben en tur med henne uten resultat, en time senere gikk jeg, fortsatt ikke noe resultat. Jeg gikk inn og begynte å lete etter tissedammer i alle rom, tenkte at hun måtte ha tissa inne, men fant ikke noe. Nå i kveld var det virkelig MANGE timer siden hun tissa, så jeg gikk en lang kveldstur med henne, og endelig tissa hun en diger dam. Pippin tisser 17 ganger i minuttet, veldig grei gutt sånn.

Er det andre som har opplevd "tissenekt" på tisper? Kan dette ha noe med kommende løpetid å gjøre? Eventuelle andre årsaker? Hun virker frisk og rask, leker og herjer som vanlig.

Skrevet

Hun kan holde seg leeenge.. hvis hun f. eks har vært inne mens jeg jobber og ikke tisser på ettermiddagen, så sørger jeg for at vi er ute lenge nok på kvelden sånn at hun garantert tisser. Drikker hun lite også?

Skrevet
Tidligere i dag kom vi på at det var mange timer siden Symra hadde tissa. Først gikk gubben en tur med henne uten resultat, en time senere gikk jeg, fortsatt ikke noe resultat. Jeg gikk inn og begynte å lete etter tissedammer i alle rom, tenkte at hun måtte ha tissa inne, men fant ikke noe. Nå i kveld var det virkelig MANGE timer siden hun tissa, så jeg gikk en lang kveldstur med henne, og endelig tissa hun en diger dam. Pippin tisser 17 ganger i minuttet, veldig grei gutt sånn.

Er det andre som har opplevd "tissenekt" på tisper? Kan dette ha noe med kommende løpetid å gjøre? Eventuelle andre årsaker? Hun virker frisk og rask, leker og herjer som vanlig.

Spørs hva du mener med mange timer egentlig. Her går det i 8-10 timers intervaller.

Skrevet

Hvis jeg er på utstilling med min hund og vi er et et stykke unna hjemme (ca 2 timer en vei) og vi er på utstillinga fra 8 om morgenen til 4 om dagen eller kanskje mer, så kan det gå 3-4 timer igjen etetr at vi har kommet hjem før hun i det hele tatt vil tisse. Min hund liker nemlig ikke å tisse borte. Den andre hunden min må absolutt bak ei buske å tisse,men ikke søren om hun tisser om jeg følger etter. Nei på do skal hun ha privatliv. Da kan også hun gå noen timer før hun vil gjøre fra seg. Hun hater publikum når hun skal gjøre sitt. Rar hund

Skrevet
Spørs hva du mener med mange timer egentlig. Her går det i 8-10 timers intervaller.

Ok, da er det nok bare vi som har trodd at hunder må tisse oftere enn de egentlig trenger. Vi har jo bare erfaring med Pippin fra før, og han er som sagt stortisser.

Skrevet

Sånn apropos: vi har løpestreng i hagen til dyret (gjerder inn tomta til våren) så Freya får gå endel i hagen i tillegg til når vi går tur. Når hun da tisser i hagen så dekker hun til flekken når det er snø. Står og dytter snø over tisseflekken med snuten. Andre som gjør det?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...