Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilbur


Tonje

Recommended Posts

Jeg skal kjøpe meg bilbur,men lurer litt på størrelsene. Fikk anbefalt et ifra trønderburet med målene B-45cm L-85cm og H-60cm. Hvor store bør burene være for mest mulig komfort for hunden? Hvis jeg skal kjøre langt eller ha hunden i bil en del på treninger synes jeg det er greit at han ligger godt liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har hørt er at buret skal være så lite som mulig. Hunden skal ha minimal mulighet til å reise seg opp og sitte i buret. Dette er fordi det er mye bedre for hunden at den ligger mest mulig i ro i bilen. (dette er hva jeg har hørt)

Når det gjelder buret her, er det ganske stort. Ace sitter stort sett i buret hele veien, men har også god plass og mulighet til å legge seg ned. Jeg har planer om å skaffe et annet, mindre bur til bilturer og bruke det store inne, om det blir aktuelt. Tror nok det er mye bedre med mindre bur i bil, og heller større om du bruker inne. Min personlige mening. :icon_clapping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bur i den str du nevner og det passer flott til min Breton tispe, som er vel ca samme str som en whippet.

Hunden trenger ikke danseplass til bilen, selv om man skal på lange turer. Så lenge den kan sitte og ligge så er det i orden.

Jo større bur hunden har jo mer skadet kan den bli ved en kræsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...