Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken rase hadde du valgt om du skulle hatt en...

MegaMarie

Recommended Posts

En slags lek kan vi si det er. Vi skal spørre hvilken rase vi ville valgt om en eks skulle valgt stor hund når man har liten osv.

Så bytter vi spørsmål etter litt. Da kan vi f.eks si hvilken rase ville du hatt om din rase ikke fantes etc.

Da begynner jeg med å si: Hvilken rase ville du hatt om du skulle hatt en Liten hund, en middles hund og en stor hund?

Jeg ville hatt:

Liten hund: Enten Papillon, Schipperke, Boston Terrier, Chinese Crested, Dansk/Svensk Gårdshund, Dverg pincher

Middels: Enten Sheltie, Norsk Buhund, Lunde hund, Whippet

Stor hund: Enten American Akita, Boxer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Liten: Synes Sheltien kvalifiserer som liten med under 40 cm., så den er med her. Evt. Kunne jeg hatt Pomme eller Papillon

Middels: Aussie eller Whippet

Stor: Bee har fristet meg, så det ville mye sannsynlig vært en American Akita :cool: Men en så stor hund får vi vel aldri i hus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten: hmm, vet ikke helt, ville ikke hatt noen hund som var mindre enn sheltien :cool: Men, jeg har latt meg sjarmere av cavalier king charles spaniel og dvergschnauzer.

middels:

Shetland sheepdog (ser at flere setter sheltien på liten, men i følge rasebeskivelsene på canis er den middels, så da havner sheltien her ;) ) og wheaten terrier.

Stor:

Riesenschnauzer, flat coated retriever, labrador retriever, langhåret collie, (newfoundlandshund, Shaefer) osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten: Jack russel terrier, dansk svensk gårdshund, og så har jeg latt meg fasinere av en Dverg Schnauzer, svart, på valpekurset

Mellom: Basenji, Australsk Kelpie, Australsk Cattledog, Whippet

Stor: Storpuddel, Boxer, Greyhound, Grand Danois, Irsk Ulvehund, Saluki, rottweiler,

Det er en haug med store hunder som er fine, flotte osv, men tror aldri det blir så stor hund igjen her i huset! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten: Papillon, Phalene, Sheltie, Dvergschnauzer, Toy/Dvergpuddel, Parson Russel terrier

Middels: Schnauzer, Pyreneisk gjeterhund, BC, Mellompuddel, Portugisisk gjeterhund, Schapendoes, Toller.

Stor: Storpuddel, Jaktgolden, Flat, Groendael, Boxer.

Må si at det ikke er alle rasene jeg kan ha heller da! Tror BC og Groendael er liitt over min erfaring :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...