Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjærlighetstråden?

Silje og Erika

Recommended Posts

Skrevet

Vala har så rett, så rett. Ikke bare har vi 5.giret igjen, vi har ikke koblet inn firhjulstrekkeren heller! For tenk! :blink: (men når det er så stille her nå, vi er liksom bare et par som holder liv i denne tråden, så vil jeg tro det bare blir oss igjen om vi skulle sette i gang for fullt?).

Og neida Helix, du er overhodet ikke gammel :lol:

• Svar 338
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Vala har så rett, så rett. Ikke bare har vi 5.giret igjen, vi har ikke koblet inn firhjulstrekkeren heller! For tenk! :blink: (men når det er så stille her nå, vi er liksom bare et par som holder liv i denne tråden, så vil jeg tro det bare blir oss igjen om vi skulle sette i gang for fullt?).

Og neida Helix, du er overhodet ikke gammel :lol:

Stemmer det.... firhjulstrekken ja.. (*hvisker* det er den knappen der nede til høyre....). Men vi kan jo, som Andha så pent påpeker, ikke koble inn alt vi har når selskapet er såpass skralt som det er :D

Og HeliX er jo for barnerompe å regne jo ;)

Skrevet
Stemmer det.... firhjulstrekken ja.. (*hvisker* det er den knappen der nede til høyre....). Men vi kan jo, som Andha så pent påpeker, ikke koble inn alt vi har når selskapet er såpass skralt som det er :blink:

Og HeliX er jo for barnerompe å regne jo :lol:

Det er jo når man er få man virkelig kobler inn alt ....eller har jeg missforstått?

Barnerumpe? Hehe, godt å høre. Nå skal jeg bare dra med meg den nytrimma gåstolen en jubelrunde i stua, og stavre meg rett i seng. Eller, rett og rett, dvs så snart jeg har fått lagt tennene i et vannglass og funnet varmeflaska. :D

Skrevet
Det er jo når man er få man virkelig kobler inn alt ....eller har jeg missforstått?

Barnerumpe? Hehe, godt å høre. Nå skal jeg bare dra med meg den nytrimma gåstolen en jubelrunde i stua, og stavre meg rett i seng. Eller, rett og rett, dvs så snart jeg har fått lagt tennene i et vannglass og funnet varmeflaska. :lol:

Næsj... kobler først inn alt når det virkelig er behov for det. Og akkurat nå, er vi få nok til at oppmerksomheten rekker rundt hele runden ;)

Men atte, gåstol og løstenner? Skummelt, trodde man ikke var eldre enn hva man følte seg som jeg :blink: Du må dermed føle deg veldig mye mer eldre enn hva du er :D Du var jo 19??? Ups.. nei, vi skulle kanskje legge til de 72 mnd vi ;)

Skrevet
Stemmer det.... firhjulstrekken ja.. (*hvisker* det er den knappen der nede til høyre....). Men vi kan jo, som Andha så pent påpeker, ikke koble inn alt vi har når selskapet er såpass skralt som det er ;)

Og HeliX er jo for barnerompe å regne jo :P

jeg er så enig, så enig. Bortsett fra det med barnerumpa kanskje :P

Barnerumpe? Hehe, godt å høre. Nå skal jeg bare dra med meg den nytrimma gåstolen en jubelrunde i stua, og stavre meg rett i seng. Eller, rett og rett, dvs så snart jeg har fått lagt tennene i et vannglass og funnet varmeflaska. :D

åh, hvilken farge har du på din gåstol? Jeg ønsker meg en rosa! Jeg har forresten stolheis som går rett til senga :P

Næsj... kobler først inn alt når det virkelig er behov for det. Og akkurat nå, er vi få nok til at oppmerksomheten rekker rundt hele runden ;)

Men atte, gåstol og løstenner? Skummelt, trodde man ikke var eldre enn hva man følte seg som jeg ;) Du må dermed føle deg veldig mye mer eldre enn hva du er ;) Du var jo 19??? Ups.. nei, vi skulle kanskje legge til de 72 mnd vi ;)

Vi kan ikke legge inn alle gir før det virkelig begynner å stramme (??) seg til ;)

Skrevet
åh, hvilken farge har du på din gåstol? Jeg ønsker meg en rosa! Jeg har forresten stolheis som går rett til senga :D

Vi kan ikke legge inn alle gir før det virkelig begynner å stramme (??) seg til ;)

Jeg må selvfølgelig ha lyseblå gåstol, er da gutt må du skjønne!

Stramme? Hva er det du sitter og strammer nå da??

Skrevet
Jeg må selvfølgelig ha lyseblå gåstol, er da gutt må du skjønne!

Stramme? Hva er det du sitter og strammer nå da??

haha, du skulle bare visst :D

Skrevet
Er det ikke bra å fantasere da? :rolleyes:

Hmm, vet ikke helt, har en tendens til å heller bare gjøre ting istedet for å fantasere om det. Har ikke klart det med lotto-gevinstene ennå da!

Skrevet
Hmm, vet ikke helt, har en tendens til å heller bare gjøre ting istedet for å fantasere om det. Har ikke klart det med lotto-gevinstene ennå da!

Ja, den lottogevinsten er det virkelig vrient å "få til"! :D Litt irriterende i grunnen :S

Men dere altså, det kommer jo ikke så fryktelig mange interessenter inn her.. hvordan skal vi få dette litt "uuuut i det vidtstrakte land"? Må jo spre ordet på en eller annen måte, ellers ender det opp med en intern sak mellom tre stk :S

Hvor lenge klarer vi å holde liv i tråden uten at det kommer andre innom??

Skrevet

Jeg kjenner jeg må trekke meg fra denne konkurransen, eier ikke dette konkurranseinstinktet når det kommer til det motsatte kjønn :D Er det ikke dem som skal konkurrere om meg da? :rolleyes:

Skrevet
Jeg kjenner jeg må trekke meg fra denne konkurransen, eier ikke dette konkurranseinstinktet når det kommer til det motsatte kjønn :D Er det ikke dem som skal konkurrere om meg da? :rolleyes:

Ja, jeg er litt med på den der... Men akkurat på Sonen så funker det jo dårlig :S

Skrevet
Ja, jeg er litt med på den der... Men akkurat på Sonen så funker det jo dårlig :S

Tsssk, om de ikke ser meg er de ikke bra nok :rolleyes:

(hør på henne som setter de kraven og kommer til å være evig singel fra nå av). *ler*

Skrevet
Ja, den lottogevinsten er det virkelig vrient å "få til"! :D Litt irriterende i grunnen :S

Men dere altså, det kommer jo ikke så fryktelig mange interessenter inn her.. hvordan skal vi få dette litt "uuuut i det vidtstrakte land"? Må jo spre ordet på en eller annen måte, ellers ender det opp med en intern sak mellom tre stk :S

Hvor lenge klarer vi å holde liv i tråden uten at det kommer andre innom??

Du sier noe der.. Hvilke muligheter har vi?! Forslag anyone (dere tre som er innom her :D ).

Hvis vi skal vente på det her inne tror jeg at vi venter evig :D

Skrevet
Du sier noe der.. Hvilke muligheter har vi?! Forslag anyone (dere tre som er innom her :D ).

Hvis vi skal vente på det her inne tror jeg at vi venter evig :D

DERFOR finner man seg en med hund UTENFOR forumet :D :D

Skrevet
DERFOR finner man seg en med hund UTENFOR forumet :D :D

Det hadde jo vært der ideelle, men innen man gjør det kan man vel ha det gøy her? :angel:

Egentlig har jeg ingen stor tro på at man gjør det noen av plassene, optimist som jeg er :D

Skrevet
Det hadde jo vært der ideelle, men innen man gjør det kan man vel ha det gøy her? :angel:

Egentlig har jeg ingen stor tro på at man gjør det noen av plassene, optimist som jeg er :D

Eh, hvor ble det av "hermetegnene"? *flire*

Huff.. plutselig følte jeg meg ikke fullt så alene med mitt "optimistiske" syn på den debatten :D

Skrevet
Eh, hvor ble det av "hermetegnene"? *flire*

Huff.. plutselig følte jeg meg ikke fullt så alene med mitt "optimistiske" syn på den debatten :D

hehe, jeg tenkte jeg skulle la tvilen komme meg selv til gode, men selvfølgelig måtte du avsløre meg :D

Men seriøst, her må det skje noe! Hva skal vi gjøre??

Skrevet

Litt usikker i grunnen. Det er tross alt bare Helix som har stukket innom, kanskje han har en ide? Hva trekker menn liksom :D

Skrevet

Tja, vet ikke akkurat om "sivilstatus" vil trekke flere menn til sonen da :) Og hvis de ikke kommer til sonen, så dumper de iaf ikke over denne tråden *hfmprhf...* Men ok, alle ideer mottas med takk :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, jeg «liker» jo å tro alderen har en stor rolle. Det sies jo at en bc trenger ett år på hvert bein, og ett for hode for å bli voksen. Vi gir oss ikke, men rimelig frustrende å se hvordan oppførselen hans har blitt, når jeg vet at han i bunn og grunn er helt super på alt annet.  Vi var blant annet på ferie ett par dager i sommer. Mye hunder å møte her og der, men ingen hilsing. Og det var ikke noe problem. Han lå fint ved siden av meg å så hunder og folk på 10-20 meters avstand, ingen reaksjon. Det er jo sånn sosialisering bør være. Bare se og observere, uten noe mer. Samme når han er med på jobb. Men det er vel som du sier at mye av det vil vel skinne igjennom da han får landet litt. 
    • Det høres ut som et bra hundeliv. For å svare direkte på spørsmålet så tenker jeg nok at alderen spiller en rolle for at det oppleves verre, men det kan gå begge veier avhengig av hva man gjør med det. Generelt er det greit å tanke at all adferd som hunden får erfaring med blir den bedre på. Hvis hovedregelen blir å utagere på andre hunder som passerer så vil det henge igjen når hunden modner og blir voksen. Hvis dere trener på å ha kontakt og slappe av rundt andre hunder så vil det etterhvert bryte gjennom hormontåka. Lykke til!
    • Mulig jeg formulerte meg litt feil. Men nei, han har nok ikke øvd på det i 18 mnd. Det har gått fint frem til 16-17 mnd alderen. Vi har også gått tur å kommet rett i ett hundestevne, da var det veldig mye hunder, men han brøy seg ikke merkeverdig da heller. Da gikk han bare å snuste. Mulig fordi det ikke var en enkelt hund å henge seg oppi. Han er ganske aktiv i form av søk, og vi trekker og sykler. Verken overstimulert eller understimulert vil jeg tro. Rolig og fin rundt baby på 4 mnd også.    Jeg er klar over at vi må trene passeringer med større avstand for å ha kontakt. Har lest en hel haug om det. Bare nysgjerrig på mer med tanke på alderen hans osv.
    • Flyttet til Trening og adferd, forumet "Treningsutfordringer" er for  utfordre hverandre til å trene på ulike ting. - moderator Dette er et kjent og vanlig problem. Og det vil IKKE bli bedre av seg selv. Hvis hunden har fått "øve" seg på dette i 18 mnd så har dere en jobb foran dere. Du finner mange tråder om passeringsproblematikk på forumet her, jeg anbefaler å søke opp og lese dem for ulike erfaringer, vinklinger og råd. Generelt. Se an hunden. Noen hunder er sosiale, andre ikke. Uansett har alle, spesielt valper og unghunder, godt av sosialisering med andre, trygge hunder dere kjenner. Dette betyr ikke nødvendigvis hilsing eller lek, men tur, trening, og bare være sammen med og i nærheten av andre hunder. Mitt inntrykk er at bcer ofte er mer opptatte av mennesker enn andre hunder, men de trenger uansett trening på å være rundt andre hunder.  Jobb med kontakt, samarbeid og lydighet generelt. Uten dette grunnlaget kommer man ingen veier. En BC er en aktiv og arbeidsom hund, og hvis de ikke får brukt seg nok blir problemadferden større. Med en bc mener jeg man burde drive aktivt hundesport, med mindre man faktisk bruker den til gjeting. Man må ikke konkurrere, men en bc MÅ ha mental aktivisering utover tur. Bruk kontakt og alternativ adferd i passeringer. Ser han en annen hund, skal han umiddelbart tenke at "jobben" er å gå ved siden av deg. Kanskje bære en leke du har med? Det begrenser også mulighet for knurring og bjeffing, MEN vær sikker på at den andre hunden ikke kan komme for nærme med tanke på ressursforsvar.  Noe jeg brukte mye på en av mine hunder var "søk" og kaste ut en neve godbiter. Da var han opptatt med å finne dem mens den andre hunden gikk forbi. Ikke veldig bra hvis det er en løs hund som kan komme bort, men i andre situasjoner kan det funke fint. Hvis dere jobber konsekvent med dette blir det en del av prosessen med å bli voksen, og vil forhåpentligvis gå over. Men alt arbeidet dere legger ned nå, også som ser ut til å overhodet ikke funke i hormontåka, vil vise seg på den andre siden.
    • Hei. Har en bc hannhund på 18 mnd som har begynt å bli ekstremt vanskelig når det gjelder passeringer av andre hunder. Lydig og lettvin, snill, rolig inne og veldig miljøvant generelt. Er med på det meste. Problemet har blitt merkbart fra ca 16-17 mnd alder. Han piper, drar og er helt vill i bånd når vi møter hunder på tur. Ved ett tilfelle så møtte vi en rottweiler vi kjenner, da var det knurring og han sto i båndet. Han har møtt den rottweileren ett par ganger som valp også, og det har egentlig aldri gått særlig bra. Rottweileren er snill og rolig som dagen er lang, men mye usikkerhet hos min hund. De aller fleste hundemøtene er det bare piping og frustrasjon fordi han ikke får hilse. han har heller aldri vært særlig begeistret for hunder. Om han har vært løs som valp å han har hilst på hund og menneske, så er det ofte menneske han vil gi oppmerksomhet og ble fort irritert på den andre hunden om de snuste mer enn han ville. Han har aldri ved noen omstendigheter fått hilse på tur eller i bånd heller. Jeg skjønner treningsopplegget og at en må trene på avstand. Skjønner at det ofte ikke går over av seg selv, men det er jo en del biologi også. Så vil det blir bedre når han blir noen mnd eldre og hormoner osv blir mer stabilt? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...