Gå til innhold
Hundesonen.no

Strikkepinner på fly?


Ingvild

Recommended Posts

Neppe terrorist, men avhengig av hvordan den aktuelle tolleren tolker "spisse" gjenstander, kan du kanskje bli fratatt strikkepinnene. Det står ikke noe uttrykkelig om strikkepinner i regelverket, og folk har opplevd både å bli fratatt pinnene og at det går bra.

http://www.osl.no/index.asp?startID=&t...cADmain=1000167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så irriterende... Som om mine strikkepinner kommer til å skade folk mer enn knivene jeg har tenkt til å ta med fra restauranten innefor sikkerhetskontrollen, liksom!

Men da får vel strikkepinnene bli hjemme da, med mindre jeg tar med meg så mye at jeg allikevel må sende bagasjen. Hvilket minner meg på at jeg må begynne å pakke snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at plastik strikkepinde er ok, så længe de ikke er i håndbagagen.

Litt rart hvis plastikk pinner skal være ok.. man kan jo fremdeles drepe folk med dem, hvis det er det som bekymrer vaktene :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan selvfølgelig ha med skarpe gjenstander så lenge det ikke er i håndbagasjen.

Jeg er glad for at de er strenge, og blir forferdet over at noe slipper igjennom. Jeg er livredd for å fly, og tanken på at folk får med seg farlige ting inn der hjelper ikke akkurat..

Jeg ble en gang fratatt pinsetten min...litt i overkant kanskje, men helt OK for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere er ikke bekymret over alt man kan kjøpe/raske med seg etter sikkerhetskontrollen som er potensielt farligere enn et par strikkepinner? Metallbestikk, lommekniver, øyenbrynskniver osv. Når man kan få fatt på alt dette på andre siden av sikkerhetskontrollen så synes jeg det blir litt overivrig og ta fra noen strikkepinnene eller neglefiler. Da bør de ikke ha noen form for butikker på andre siden av sikkerhetskontrollen, da kunne jeg forstått det. Forresten, så har jeg sett at man kunne få kjøpe strikkepinner etter sikkerhetskontrollen så hva er da poenget med å ta fra noen dem i kontrollen?

Men for å ha det sagt er jeg glad de er strenge men det får da være måte på ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi da har de kontroll på alt som er der inne, jeg aner ikke hva folk kan finne på. Det er sikkert mulig å f. eks sette gift på strikkepinner man har med seg og slikt..

Jeg kan være enig i at det virker tåpelig når man likevel kan raske med seg kniver og gafler fra restaurantene, men reglene gjør det jo faktisk tryggere. Det er litt lettere å forsvare seg mot en fyr med smørkniv enn en forskjærer han tok med seg hjemmefra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at en viss sikkerhetskontroll må til - sjekke at folk ikke har med seg bomber, gevær, pistoler, sabler og gigantiske kjøttkniver om bord liksom, men jeg syns det blir for drøyt når det er som det er nå. Da jeg reiste nå i helga, hadde jeg bare med meg håndbagasje, så jeg fikk ikke med meg sjampo fordi flaska var på 150 ml. At jeg kunne tatt med med tretti kniver fra restauranten innenfor og spiddet folk med dem, det var ikke så farlig.

Og ang. gift på strikkepinner, så tror jeg ikke det er farligere enn gift (tatt med i en av 100 ml-beholderne som man får lov til å ta med seg inn) på kniver fra restauranten (sånt kan man jo sikkert mekke ihop på flytoalettet).

Jeg har sett litt for mange episoder av Seconds from disaster og Aircrash Investigation til å tro at det er 174,7% sikkert å ta fly, men jeg gidder ikke å bekymre meg over at sidemannen sitter og strikker og har sjampo-flaska på 250 ml oppi hattehylla, mens personen på andre siden filer negler og har med seg en brusflaske hjemmefra.

En annen ting som forbauser meg er at de er så ***** strenge på flyet, men på tog - hvor man har mye bedre tid til å i ro og mak koble ferdig bomben sin på toalettet - der er det ikke kontroller i det hele tatt. Og det er nettopp derfor jeg er så utrolig mye mer glad i å ta tog enn å fly, jeg slipper å stresse med flybuss, innsjekking, sikkerhetskontroll, venting, forsinkelser, boarding, av med mobiltelefon under hele reisen, få med seg håndbagasjen fra hattehylla uten å skape kø og irriterte mennesker, av flyet, finne bagasjen og flybuss igjen (+ evt transfer om man skal videre til et annet sted, selvsagt). Også er det mer miljøvennlig, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...