Gå til innhold
Hundesonen.no

Strikkepinner på fly?

Ingvild

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har ikke flydd på år og dag... Hvordan er reglene for å ta med seg strikkepinner i håndbagasjen? Tror de jeg er terrorist om jeg tar med meg et par med påbegynte sokker i håndbagasjen min?

Skrevet

Så irriterende... Som om mine strikkepinner kommer til å skade folk mer enn knivene jeg har tenkt til å ta med fra restauranten innefor sikkerhetskontrollen, liksom!

Men da får vel strikkepinnene bli hjemme da, med mindre jeg tar med meg så mye at jeg allikevel må sende bagasjen. Hvilket minner meg på at jeg må begynne å pakke snart.

Skrevet
Jeg mener at plastik strikkepinde er ok, så længe de ikke er i håndbagagen.

Litt rart hvis plastikk pinner skal være ok.. man kan jo fremdeles drepe folk med dem, hvis det er det som bekymrer vaktene :S

Skrevet
Jeg mener at plastik strikkepinde er ok, så længe de ikke er i håndbagagen.

Men du kan vel ha med skarpe gjenstander så lenge de ikke er i håndbagasjen?

Skrevet

Vet ikke jeg, kommer sikkert an på sikkerhetsvakten. Søskenbarna mine på to, fire og seks år ble fratatt plast-vannpistolene sine, som ikke var åpnet da de skulle ut å fly :rolleyes:

Skrevet

Du kan selvfølgelig ha med skarpe gjenstander så lenge det ikke er i håndbagasjen.

Jeg er glad for at de er strenge, og blir forferdet over at noe slipper igjennom. Jeg er livredd for å fly, og tanken på at folk får med seg farlige ting inn der hjelper ikke akkurat..

Jeg ble en gang fratatt pinsetten min...litt i overkant kanskje, men helt OK for meg.

Skrevet

Dere får bare kalle det så teit dere vil, jeg er som Sola glad for at vi har disse strenge reglene.. om det tar meg 5 min ekstra og eto strikkepinner fattigere å komme gjennom sikkerhetskontrollen, så er jeg bare glad for det.

Skrevet

Men dere er ikke bekymret over alt man kan kjøpe/raske med seg etter sikkerhetskontrollen som er potensielt farligere enn et par strikkepinner? Metallbestikk, lommekniver, øyenbrynskniver osv. Når man kan få fatt på alt dette på andre siden av sikkerhetskontrollen så synes jeg det blir litt overivrig og ta fra noen strikkepinnene eller neglefiler. Da bør de ikke ha noen form for butikker på andre siden av sikkerhetskontrollen, da kunne jeg forstått det. Forresten, så har jeg sett at man kunne få kjøpe strikkepinner etter sikkerhetskontrollen så hva er da poenget med å ta fra noen dem i kontrollen?

Men for å ha det sagt er jeg glad de er strenge men det får da være måte på ...

Skrevet

Det er fordi da har de kontroll på alt som er der inne, jeg aner ikke hva folk kan finne på. Det er sikkert mulig å f. eks sette gift på strikkepinner man har med seg og slikt..

Jeg kan være enig i at det virker tåpelig når man likevel kan raske med seg kniver og gafler fra restaurantene, men reglene gjør det jo faktisk tryggere. Det er litt lettere å forsvare seg mot en fyr med smørkniv enn en forskjærer han tok med seg hjemmefra.

Skrevet

Jeg er enig i at en viss sikkerhetskontroll må til - sjekke at folk ikke har med seg bomber, gevær, pistoler, sabler og gigantiske kjøttkniver om bord liksom, men jeg syns det blir for drøyt når det er som det er nå. Da jeg reiste nå i helga, hadde jeg bare med meg håndbagasje, så jeg fikk ikke med meg sjampo fordi flaska var på 150 ml. At jeg kunne tatt med med tretti kniver fra restauranten innenfor og spiddet folk med dem, det var ikke så farlig.

Og ang. gift på strikkepinner, så tror jeg ikke det er farligere enn gift (tatt med i en av 100 ml-beholderne som man får lov til å ta med seg inn) på kniver fra restauranten (sånt kan man jo sikkert mekke ihop på flytoalettet).

Jeg har sett litt for mange episoder av Seconds from disaster og Aircrash Investigation til å tro at det er 174,7% sikkert å ta fly, men jeg gidder ikke å bekymre meg over at sidemannen sitter og strikker og har sjampo-flaska på 250 ml oppi hattehylla, mens personen på andre siden filer negler og har med seg en brusflaske hjemmefra.

En annen ting som forbauser meg er at de er så ***** strenge på flyet, men på tog - hvor man har mye bedre tid til å i ro og mak koble ferdig bomben sin på toalettet - der er det ikke kontroller i det hele tatt. Og det er nettopp derfor jeg er så utrolig mye mer glad i å ta tog enn å fly, jeg slipper å stresse med flybuss, innsjekking, sikkerhetskontroll, venting, forsinkelser, boarding, av med mobiltelefon under hele reisen, få med seg håndbagasjen fra hattehylla uten å skape kø og irriterte mennesker, av flyet, finne bagasjen og flybuss igjen (+ evt transfer om man skal videre til et annet sted, selvsagt). Også er det mer miljøvennlig, hehe

Skrevet

Jeg står fremdeles på mitt, det er enklere å overmanne en person med smørkniv enn en person med sprengstoff :icon_redface:

Dæven, nå må jeg legge meg!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
    • Ja og det prøver vi å jobbe med. Vi bruker langline 10-15 m. Munnkurv har vi trent inn, men ikke brukt mer enn på en tur enda. Venter på en bestilling på munnkurv fra usa som skal sitte bedre. løpe og sykle har vi ikke gjort enda da han kun er 6 måneder. Pleier å vete til de i alle fall er 9-10 måneder før jeg starter med det. vi har både prøvd å kutte ned og øke for å se om det er endring, men ingen forskjell. vi vurderer om det kan være ernæringsmessige årsaker til oppførsel. Men det er vi ikke i mål enda
    • Han trenger ikke å være løs, men jeg lurer på om balansen mellom mental og fysisk trening er riktig for ham. Har dere prøvd å kutte ned på søksarbeidet og løpe eller sykle med ham, eller lengre turer i langline? Bare 5-7 meter langt bånd gir mye mer frihet samtidig som du har kontroll på om han kommer over noe. Hvis han har god nok innkalling så kan jo evt munnkurv være et verktøy mot å spise alt. Det er det eneste jeg kan komme på å ta tak i, hva slags, hvor mye og riktig balanse mellom type aktivitet.
    • Ja det er superlativ rase og en drøm å ha når de fungerer som de skal. Dette er min 3 jakt cocker så rasen er ikke ukjent for meg.   det trenes spesifikk på ro, avslapping på teppe både inne, ute og i bilen. men han blir irritert når han blir fulgt tilbake på plass og ender kun med biting og frustrasjon fra hans side. Han kan å gå på teppet sitt og inn i buret. Men det fungerer ikke når ha blir i modus og han holder ikke mer enn kort tid de gangene han gjør det. Så fortsatt mye igjen å jobbe på.   maten blir brukt til det meste av trening og han fungerer godt når han er i riktig modus. Hovedsakelig skjer dette når han kjeder seg, hvis han får overtenning. Både når han har fått aktivitet og når han ikke får aktivitet. Så han er en liten nøtt og knekke. i aktivitet med voksne hunder fungerer han godt. Tilpasser seg tempo og sinnsstemning. Med valper så går han fort lei etter å10min og begynner heller å bite på oss. Så da må vi ta han bort fra situasjonen. Han får lengre turer i blandt. Men fordi han spiser alt som er på bakken har vi måtte begrense det å være løs etter flere turer til dyrlegen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...