Mailin Skrevet 11. November 2007 Rapporter Skrevet 11. November 2007 Da har endelig sambo fått vite at han får seg valp! Så i begynnelsen av desember kjører vi fra Tromsø til Stocholm for å hente hjem ei lita (eh..) RR frøken! Navn står vi derimot stilt på.. Sambo vil ha navn som kan stå på stamtavla, være afrikansk også må det starte på P (p-kullet), noen forslag?
Peers Skrevet 11. November 2007 Rapporter Skrevet 11. November 2007 Litt diverse forslag, noen med betydninger: Pamoja (together) Panyin Penda (beloved) Poni Phenyo (victory) Pich (diamond) Her ligger det en del navn, mange fine synes jeg
C.J Skrevet 11. November 2007 Rapporter Skrevet 11. November 2007 Eh.. hvilken raser er RR ? Rhodesian Ridgeback Vanvittig flotte hunder! http://www.vredefort.com/vredefort_images/...ridgeback_2.jpg
Mari Skrevet 12. November 2007 Rapporter Skrevet 12. November 2007 Pili-Pili? Pili til hverdags. Det er en hot liten chili på Swahili.
Mailin Skrevet 12. November 2007 Forfatter Rapporter Skrevet 12. November 2007 Er rhodesian ridgeback ja:) Nå har han ventet på et bra kull og en "perfekt valp" i noen år, og endelig kom det tid og valp:) Stakkars sambo, han har hatt litt uflaks både med livssituasjon (før han traff meg) og kull de siste årene...men,men, nå har lykken snudd! Pili-Pili var kult, samme var Pamoja, har funnet litt flere navn av interesse også. Er litt greit om en kan korte det litt ned til et hverdagsnavn også som står i stil til stamtavlenavnet. Gleder meg jeg, særlig siden jeg får mesteparten av kosen, og han skal løpe ut om natta
29a Skrevet 12. November 2007 Rapporter Skrevet 12. November 2007 i og med at dette er en "løvehund" så hadde jeg ikke vært i tvil.. Mufasa eller Simba! Grattis med NYDELIG vovve!
Mailin Skrevet 12. November 2007 Forfatter Rapporter Skrevet 12. November 2007 i og med at dette er en "løvehund" så hadde jeg ikke vært i tvil.. Mufasa eller Simba! Grattis med NYDELIG vovve! Takker:) Siden det er ei tispe så passer ikke de navnene helt. Dessuten vil min kjære ha noe litt uvanlig:) Kom med mine L-forslag (jeg har dilla på L-navn til hund), men han vil ha noe som passer til å stå på stamtavla også.
Yodel Skrevet 12. November 2007 Rapporter Skrevet 12. November 2007 Hm... ifølge min swahiliske navnebok betyr "Pili" sekund. Mulig Pili Pili betyr noe annet, men. Du har jo også: Phila- In good health Philani- To be patient Phumlani - rest Paka - cat (løvehund...) Panya - mouse Pacha - Symmetry / Twin Så kan du jo slenge på med andre bokstaver bak. Feks. Thando betyr "Love" Philani Thando (Patient Love) Pacha Phila (Symmetry in good health) Du kan lete etter swahilske navn/ betydninger selv på: http://kamusiproject.org/ Bruker den selv når jeg skal ha swahilske navn til mine valper
MariaN Skrevet 12. November 2007 Rapporter Skrevet 12. November 2007 Aha..Rhodesian Ridgeback ja. Det er en kjempe fin rase! Ikke en hund man ser mye av (hvertfall ikke her i omr).
HildeM Skrevet 12. November 2007 Rapporter Skrevet 12. November 2007 Mange fine forslag over! Fant noen inne på den linken.. Patikana - be found Pokewa - be recived (endelig fant han henne, ikke sant?)
siljestokka Skrevet 12. November 2007 Rapporter Skrevet 12. November 2007 Åhrr .. Jeg fant et navn i dag på P, som jeg hadde tenkt å si.. Betydde etter eller annet som "den første" og var gresk da.. Skal se om jeg finner det
29a Skrevet 12. November 2007 Rapporter Skrevet 12. November 2007 Takker:) Siden det er ei tispe så passer ikke de navnene helt. Dessuten vil min kjære ha noe litt uvanlig:) Kom med mine L-forslag (jeg har dilla på L-navn til hund), men han vil ha noe som passer til å stå på stamtavla også. Aaaah tispevalp ja da blir nok mine forslag ikke helt passende.. Leyla? Liva? Lana?
Caroline Skrevet 13. November 2007 Rapporter Skrevet 13. November 2007 Hm... ifølge min swahiliske navnebok betyr "Pili" sekund. Mulig Pili Pili betyr noe annet, men. Du har jo også: Phila- In good health Philani- To be patient Phumlani - rest Paka - cat (løvehund...) Panya - mouse Pacha - Symmetry / Twin Så kan du jo slenge på med andre bokstaver bak. Feks. Thando betyr "Love" Philani Thando (Patient Love) Pacha Phila (Symmetry in good health) Du kan lete etter swahilske navn/ betydninger selv på: http://kamusiproject.org/ Bruker den selv når jeg skal ha swahilske navn til mine valper Gode forslag, også kan de jo kortes ned til Lani?
Poter Skrevet 13. November 2007 Rapporter Skrevet 13. November 2007 Så bra navn som har blitt foreslått! Jeg kommer med litt brainstorm her, ikke nødvendigvis afrikansk: Puma Piri Panthera Panthera leo (latinsk for løve, tror jeg) Punguza (betyr noe om å redusere prisen) Port Bell (en plass i Uganda) Pian
Tina&Ella Skrevet 13. November 2007 Rapporter Skrevet 13. November 2007 Fant ikke mange afrikanske jentenavn på P, men kan da gi deg de jeg fant Pemba - betyr styrke & gave Peni (fant ikke betydningen) Palesa - blomsterprakt Navn på P som ikke er afrikanske : Prisca - latin, betyr ærverdig Pilar - spansk, betyr søyle Paz - arabisk, betyr gylden Ellers så er jeg veldig glad i Pernille jeg da, og Petronella, men afrikansk er det jo ikke
siljestokka Skrevet 13. November 2007 Rapporter Skrevet 13. November 2007 Protos = Det første (eller noe sånt)(gresk) Perdita = Fra 101 dalmatinere. Pakita = bc her på sonen Puka/poka: Teikneseriefugur. Puma: Var jo litt tøft da Perro = hund på spansk
Peers Skrevet 13. November 2007 Rapporter Skrevet 13. November 2007 Fant ikke mange afrikanske jentenavn på P, men kan da gi deg de jeg fant Pemba - betyr styrke & gave Peni (fant ikke betydningen) Palesa - blomsterprakt Navn på P som ikke er afrikanske : Prisca - latin, betyr ærverdig Pilar - spansk, betyr søyle Paz - arabisk, betyr gylden Ellers så er jeg veldig glad i Pernille jeg da, og Petronella, men afrikansk er det jo ikke OT, men jeg håper virkelig ingen finner på å kalle hunden sin Peni Fikk en del festlige setninger i hodet nå...
siljestokka Skrevet 13. November 2007 Rapporter Skrevet 13. November 2007 OT, men jeg håper virkelig ingen finner på å kalle hunden sin Peni Fikk en del festlige setninger i hodet nå... Ble veldig nyskjærrig nå
tm100021 Skrevet 13. November 2007 Rapporter Skrevet 13. November 2007 Lol... Penis? Edit; Velkommen til Peni's hjemmeside.
Peers Skrevet 13. November 2007 Rapporter Skrevet 13. November 2007 Lol... Penis? Edit; Velkommen til Peni's hjemmeside. Jeg har tenkt ute mange flotte eksempler nå, men tror ikke de egner seg på "trykk" *ler*
Mailin Skrevet 14. November 2007 Forfatter Rapporter Skrevet 14. November 2007 *ler* Tror nok ikke jeg vil ha en hund i hus som heter Peni... Synes jeg ser det for meg!
Mari Skrevet 14. November 2007 Rapporter Skrevet 14. November 2007 Peers forslag "Pich" sendte hjernen min avgårde. Denna hunden er dømt til å bli mobba på skolen. Hva med Peni Pich?
29a Skrevet 14. November 2007 Rapporter Skrevet 14. November 2007 Peers forslag "Pich" sendte hjernen min avgårde. Denna hunden er dømt til å bli mobba på skolen. Hva med Peni Pich? Peni Pic *kremt* sorry
MegaMarie Skrevet 14. November 2007 Rapporter Skrevet 14. November 2007 Haha, Peni hadde tatt seg bra ut. RR er kjempe pen rase! Elsker de på utseende. Blir spennede dette. Navneforslag: LAKEISHA- engelsk. kan kortes ned til eks keisha LILAC - engelsk.betyr= From the name of the shrub with purple or white flowers LILA - indisk. betyr leke, fornøyelse LIORA - Jewis. femenim form av Lior som betyr mitt lys på hebraisk tror jeg LIORIT - samme som Liora PING - fredfull på kinesisk PILAR/PILI >(ps: noen som vet hvor jeg har hørt PILAR fra før?) Kan du lage en liste etter hvert av navn du liker? Er så kjekt med navn!
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar