Gå til innhold
Hundesonen.no

Navnehjelp til RR-valp?

Mailin

Recommended Posts

Skrevet

Hehe:)

Blir nok ikke noe liste da sambo sender forslag på navn til oppdretter. Så jeg har ikke så mye valg jeg. Selv er jeg svak for Pili-pili, men vet at oppdretteren hadde sansen for Penzima. Er litt spennende å se hva det blir, samt hvilken tispe vi får! Bare to uker igjen :icon_clapping:

Skrevet
Hehe:)

Blir nok ikke noe liste da sambo sender forslag på navn til oppdretter. Så jeg har ikke så mye valg jeg. Selv er jeg svak for Pili-pili, men vet at oppdretteren hadde sansen for Penzima. Er litt spennende å se hva det blir, samt hvilken tispe vi får! Bare to uker igjen :icon_clapping:

Silje her inne har jo en Zima (som er kroatisk for frost om jeg ikke husker feil). Kult navn da, Pen Zima :thumbs: Dette var egentlig ment som et lite tips om Zima som hverdagsnavn.

Skrevet
Silje her inne har jo en Zima (som er kroatisk for frost om jeg ikke husker feil). Kult navn da, Pen Zima :icon_clapping: Dette var egentlig ment som et lite tips om Zima som hverdagsnavn.

Om stamtavlenavnet blir Penzima så blir det nok Zima som hverdagsnavn ja, klinger veldig bra! Og blir det Phalopia så blir det bare Pia til hverdags vil jeg tro:) Artig med navn!

Skrevet

Da er det bestemt, lille frøkna blir hetende Penzima, også har vi fått vite hvilken liten frøken vi (eh, han) får!:icon_redface: :icon_fun: Gleder meg jeg, skal bli litt artig med valp i huset, særlig siden det ikke blir mitt hovedansvar. Lyng er heldigvis veldig grei med valper og unghunder, så forhåpentligvis går det greit!

Bare en uke igjen til hun blir hentet.. joho!:lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er mange som har hund og katt sammen, men det kommer helt an på individene, rasene og tilvenningen. Det høres ut som du har kommet litt skjevt ut allerede, og som sagt tror jeg det kan bli krevende. Når du ikke har kompetansen selv til jeg anbefale å få hjelp (direkte, annet enn tilfeldige på nett) fra noen som kan komme og hjelpe deg der du er.
    • Er det noen som faktisk har fått til å få katter og hunder sammen?  Er bare redd det blir ett vanskelig prosjekt. Og hvor lenge bør man holde på å prøve å få det til?
    • Jeg ser at det står haket av som jakthunder på NKK rasevelger.    Er det da retriever og spaniel som har minst mulig jaktinstinkt da?   Skal prøve å få hundene til å slappe av når de ser pusene.
    • De er også varslere så jeg bjeffer dessverre lett.
    • Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...