Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeskolen


Akita

Recommended Posts

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Eh, hva mener dere? Kjenner dere Bambie og eieren eller? Bambie går for det meste på sine egne ben selv om Ingrid kanskje syns litt vel synd i henne når det regner og Bambie fryser, Bambie har masse hundekompiser som hun får leke og være med ofte og hun lever et utrolig godt hundeliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, hva mener dere? Kjenner dere Bambie og eieren eller? Bambie går for det meste på sine egne ben selv om Ingrid kanskje syns litt vel synd i henne når det regner og Bambie fryser, Bambie har masse hundekompiser som hun får leke og være med ofte og hun lever et utrolig godt hundeliv.

Er helt enig! Hva vet vi om hva bambie gjør utenom de få minuttene på TV-skjermen..? Jaja, jeg har ikke lyst til at denne debatten skal bli tatt opp i denne tråden også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig! Hva vet de om hva bambie gjør utenom de få minuttene på TV-skjermen..? Jaja, jeg har ikke lyst til at denne debatten skal bli tatt opp i denne tråden også..

Nei kjenner de ikkje. Men når de er på tv så må de også tåle å bli diskutert.

Må være sånn at vi som ikkje kjenner de kan få ha en mening også....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brekker meg nesten bare på tanken av at den "stakkars" hunden ikke får være hund.... :P

Nei nå må du gi deg! Det der blir for dumt!

For det første kjenner du ikke Ingrid og ser ikke hvordan hunden har det til vanlig, annet enn 10 minutter med klippet TV! Og for det andre så er det ingen polarhund, altså den fryser lettere!

Alt enkelte kan synke så lavt på og si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jojo, men ikke uttale seg nedlatende..! (Ja, for det var faktisk min oppfattelse av innlegget)

Mente ikke å virke sur...

Skjønner at vi ikkje skal være nedlatende.

Sier det til Tonia også... vi må få si ka vi mener ut i fra det vi ser på tv.

Då blir det jo sånn at vi ikkje kan diskutere noe som går på tv fordi det alltid er noen

som kjenner de på tv og vet korleis de virkelig er... Og då spesielt alt av reality tv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt må det gå an å diskutere ting. Hva hadde sonen vert uten diskusjoner?

Men jeg skjønner utifra det siste innlegget ditt at du vet at men ikke burde være nedlatende. Da er det bedre å omformulere seg litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dere føler virkelig at dere får grunnlaget for å si de tingene dere sier ved å se på et hundeprogram på TV som varer 25min. om gangen? Det meste av Bambies liv foregår ikke på TV, hvor mye av livet hennes er det virkelig du har sett? Det blir teit å si noe sånt da, mener jeg. :P

Jeg har sett filmer av Bambie som flyr rundt i parker og leker med ball og andre hunder. Hun lever et aktivt liv selv om hun ikke er på fjellet hver dag og trener LP! Hun er med Ingrid de fleste plasser såvidt jeg har forstått, og hun er en god utstillingshund - som jo er det hun blir brukt som, på siden av å være en helt normal hund som får akkurat det de fleste hunder får, om ikke mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er vel ikke noe mer hund om den må stå og fryse på den kalde bakken vel?

Synes det er bare koselig å ha hunden intil meg når jeg står stille. Med små hunder blir det liksom så langt ned, hvis noen forstår :P

Men, at hunden sitter i veske og blir bært rundt i byen liker jeg ikke! Da kan man heller kjøpe seg et kosedyr..

Skal se på ikveld :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Og dere føler virkelig at dere får grunnlaget for å si de tingene dere sier ved å se på et hundeprogram på TV som varer 25min. om gangen? Det meste av Bambies liv foregår ikke på TV, hvor mye av livet hennes er det virkelig du har sett? Det blir teit å si noe sånt da, mener jeg. :P

Selvfølgelig kommenterer man den timen man har sett hunden på tv, akkurat som jeg gjør meg opp en mening om folk her inne og hundeholdet deres uten å ha møtt dem IRL. Hvis folk ønsker å eksponere seg på TV, noen mere enn andre, så må de(og vennene deres) også tåle å få kommentarer basert på inntrykket man får fra TV, uansett hvor nært eller fjernt det er fra virkeligheten. Med den reisekofferten Bambie hadde, så er det heller ikke så fjernt fra den virkeligheten jeg ser..

Jeg har sett filmer av Bambie som flyr rundt i parker og leker med ball og andre hunder. Hun lever et aktivt liv selv om hun ikke er på fjellet hver dag og trener LP! Hun er med Ingrid de fleste plasser såvidt jeg har forstått, og hun er en god utstillingshund - som jo er det hun blir brukt som, på siden av å være en helt normal hund som får akkurat det de fleste hunder får, om ikke mer..

Fint det , men so what?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den reisekofferten Bambie hadde, så er det heller ikke så fjernt fra den virkeligheten jeg ser..

Ser ikke noe gale med å være flin og kreativ med å lage seler, bånd, vannskåler, koseposer, regndekken, strikke varme ullgensere for hunder som ikke har underull, sløyfer, gobitposer, hundepose etuier osv i de farger mn synes er fine, det være seg blå gul grønn svart rosa rød oransje osv :P skulle ønkse jeg kunne sy :rolleyes: er dessverre ikke mye husmoremne..

Tror de fleste ser seg blind på at det er en liten hund og derfor har diverso fordommer. Alee må få lov til det! Bare så synd man da blir så trangsynt..

Tror ikke noen som ikke ville la hunden være hund - altså vil bruke den som baby/mote tilbehr, ville i det hele tatt giddet å melde seg på et slikt program der det går på å faktisk trene hunden og lære den opp mentalt.. Selv om det er nybegynnerstadie.

Gleder meg til i kveld jeg ja :P gøy å se hvordan de takler nye utfordringer! Også mastiffen da, må jo bare le, den er helt genial :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at hunden har så mye utstyr er jo bare et tegn på at eieren virkelig BRYR seg om bikkja si. Dachsen vår har x-antall hjemmestrikkede gensre, dekkener av alle slag, pluss sele med refleks, refleksvest, flexibånd, vanlig bånd, vanlig bånd med refleks... you name it. Ser ikke noe galt med det. Bedre med for mye enn for lite. Det synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at hunden har så mye utstyr er jo bare et tegn på at eieren virkelig BRYR seg om bikkja si. Dachsen vår har x-antall hjemmestrikkede gensre, dekkener av alle slag, pluss sele med refleks, refleksvest, flexibånd, vanlig bånd, vanlig bånd med refleks... you name it. Ser ikke noe galt med det. Bedre med for mye enn for lite. Det synes jeg.

Hoppsann

Måles hvor mye hunden betyr for mennesket i antall kroner, kommodeskuffer og strikkemasker man bruker på utstyr til dem? Stakkars belgertottene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvor alle plutselig forsvarer damen med Bambie så fort det viste seg at hun er på forumet her :rolleyes:

kjenner henne fra før jeg :rolleyes: hvis jeg ikke hadde visst hva hun står for så hadde jeg hellr ikke giddet å forsvare henne.. Fordi da hadde jeg ikke hatt noe å basere forsvaringen min på :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppsann

Måles hvor mye hunden betyr for mennesket i antall kroner, kommodeskuffer og strikkemasker man bruker på utstyr til dem? Stakkars belgertottene mine.

Nei det gjør det ikke. Bare sier at det ikke er noe galt i å ha mye utstyr til hundene sine. Det samme gjelder hester. Noen har det grunnleggende som en allroundsal, et hodelag, en grime, og sånt, mens andre har tre-fire forskjellige saler, 5 hodelager, dekken til all slags bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikk meningen med og bruke design klær å sånn til hunden.. syns det er unødvenig ass..Sier ikk at de som gjør det er dumme ell no, men at eieren er mer opptatt av hvordan hunden ser ut en helse og at den skal få gå på egne bein syns jeg er helt tullete..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppsann

Måles hvor mye hunden betyr for mennesket i antall kroner, kommodeskuffer og strikkemasker man bruker på utstyr til dem? Stakkars belgertottene mine.

I såfall sank Lokes verdi for meg i det jeg kræsjet bilen min. Mistet treningsutsyr for flere tusen kroner, nå har han ikke en skikkelig bitepølse engang men må ta til takke med kjøkkenhåndkle med knute på. Stakkars uelskede hund *flir*

Heldigvis har han fortsatt et skamdyrt lærhalsbånd med "edelstener" på, som vi sånn ca aldri bruker, så da betyr han i hvertfall fortsatt litt :rolleyes:

Hardt å være uelsket belger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...