Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg vil ha en Super Tiny Teacup Pomeranian


juliesf

Recommended Posts

Da vi skulle ha Pippin surfet vi på nettet, fant en oppdretter som vi syntes hadde fine hunder. Et annet sted fant vi en som anbefalte denne oppdretteren varmt fordi hun var hjelpsom og seriøs. Da det viste seg at hun hadde en valp til salgs akkurat da, bestemte vi oss. Før dette hadde vi brukt lang tid på rasevalg. Vi hadde nybegynnerflaks og fikk en flott hund fra en oppdretter som har satt helse og gemytt øverst på lista si i over tjue år.

Neste gang ønsket vi oss en beardis, da kontaktet vi raseklubben, altså SusanneL, og fikk masse nyttig info om oppdrettere m.m. Dette synes jeg nå i etterkant var den riktige måten å gjøre det på.

Hallo :rolleyes: emm , jeg er helt sikkert på rasen jeg skal ha , men åssen finner jeg oppdrettere som har denne rasen ?? :S .. vanskelig :D

Rasen er :Super Tinytea cup Pomeranian åsså kalt : Pocket pomeranian eller Micro Pomeranian .. , Men jeg vet jo ikke hvordan jeg skal finne noen som har det ?! :P Noen tips ? Kjenninger som har det ?

Mvh. Julie :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Og HVORFOR vil du ha en "mini" pomerian? En normal pomerian veier ikke mange kiloene. "mini" pommer er neppe godkjent som rase og regnes derfor som blandingshunder. Uansett tror jeg du antagelig måtte ha dratt til USA for å få deg en sånn mini-pomme. Er vel der de ble "oppfunnet" ...

og igjen- hvorfor mini-pomme? Hvorfor MÅ du ha en hund som er så liten som mulig?? Hunder er dyr, skal gå på sine egne bein og skal behandles som hunder, ikke leker eller dukker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg vil ha en mini pomme er fordii at jeg kal kunne få tatt ho med meg på forskjellige ting , sånn at ikke ho må bli hjemme fordi ho er for stor for å være med :D , Å mini pommer kan gå de også :P .. Å jeg bare elsker den raser , å små hunder ! <33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hø ? , jeg støtter vell aldri ødleggelse av raser ? :S ..

Alt jeg vil ha er en pocket pom .. :S ..

Å de finnes jo , å det ødlegger ikke det ordentlige pomeranian rasen :S .... !

Er i alle fall ikke det jeg vill .. Da har du nok misforstått meg ! ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om den rasen er godkjent .. å jeg skal ha min første egen hund , å vil gjerne gå for en bitte liten en ! .. å synes de vanlige pommene blir for store når det finnes nesten akkurat like , bare i en mindre størrelse .. "/...

Sellom de vanlige også er nydelige da :P ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har forstått det så finnes det Tiny teacup Yorkshire Terrier, Tiny teacup Chihuhua og Tiny teacup av alle små raser også.

Det at de kalles Tiny teacup er at de er mindre enn den valige rasestandaren, det kan komme 1 valp i et kull som er mindre enn de andre og da får denne Tinycup tittelen over seg og dermed er litt dyrere enn de andre siden den er ikke så fult utviklet i størrelse som sine søsken.

Så det er ingen egen rase, men en helt vanlig Pomerian.

Håper virkelig ikke du klarer å overtale foreldrene dine til å kjøpe en egen hund til deg da kriteriene dine for valg av hund er at den er bitteliten så du kan ta den med overalt siden du er mye ute sammen med venniner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om den rasen er godkjent .. å jeg skal ha min første egen hund , å vil gjerne gå for en bitte liten en ! .. å synes de vanlige pommene blir for store når det finnes nesten akkurat like , bare i en mindre størrelse .. "/...

Sellom de vanlige også er nydelige da :P ...

Tineyminibitteknøtte-pomeranian er ikke en godkjent rase. Å avle på ikke-godkjente raser som minipommer (!), er i mine øyne langt i fra seriøst. Altså ved å kjøpe en slik "hund" støtter du useriøs avl. Hvis du vil ha en liten hund, hvorfor ikke gå for chihuahua i så fall? Og egentlig skjønner jeg ikke poenget med å ha hund når det viktigste kreteriet er at den skal få plass i lommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
hadde vært greit å møtt en full voksen pom , Men jeg har fortsatt lyst på den andre rasen , den er lettere å få med seg , etter som at jeg er mye med veninner ( jeg er bare 13 år ) :P ..

Slik jeg har forstått det så vil du ha en knøttliten hund bare fordi du kan ha den med til veninner?

Dette har ingen ting med godeste Paris Hilton å gjøre?

Vurder igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil i alle fall ikke putte den i lomma !! å jeg er ingen fan av Paris Hilton ! :S

Dere kjenner meg ikke ! , jeg elsker hunder over alt ! Vær gang noe skjer , er hunden min der for meg , men problemet er at han er litt for stor , åsså er han gammel , så snart mister jeg han !! :'( .. !!

Jeg vil bare ha en liten hund som jeg må passe på å elske over alt ! , skjønner ikke hvorfor dette er så galt ?! ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil i alle fall ikke putte den i lomma ! å jeg er ingen fan av Paris Hilton ! :S

Dere kjenner meg ikke ! , jeg elsker hunder over alt ! Vær gang noe skjer , er hunden min der for meg , men problemet er at han er litt for stor , åsså er han gammel , så snart mister jeg han ! :'( .. !

Jeg vil bare ha en liten hund som jeg må passe på å elske over alt ! , skjønner ikke hvorfor dette er så galt ?! ....

Bare lurer, hvor er det du kan ha med deg en minipomme, hvor du ikke kan ha med en vanlig pomme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare ha en liten hund som jeg må passe på å elske over alt ! , skjønner ikke hvorfor dette er så galt ?! ....

Fordi vi på sonen ser ikke på hunder som leketøy, kosebamse eller en erstattning for foreldre som ikke tar seg nok av barna sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du bare 13 år og en mini pomme er nok fryktelig dyrt...kanskje du bør vente litt det tar tid å finne den rette hund oppdretter å ikke minst spare penger...å om noe år så skal du på vgs og da er det ikke sikkert det passer for deg å ha hund...

smør deg med tolmodighet å vent litt for å se hvordan ting blir fremover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at hundene som kalles "tiny" eller "teacup" er så små, er at de har dårlig helse. Mange av dem er så små fordi de har problemer med leveren. Folk som avler på slike hunder, gjør det enten pga uvitenhet eller for å tjene penger (eller begge deler).

Hvis du ønsker deg en sunn og frisk hund velger du heller en hund med normal størrelse i forhold til rasestandarden! En normalt stor pomme er ikke større enn at du kan ha den med deg overalt. Hvis du skal skaffe deg pomme, bør du (eller helst dine foreldre) ta kontakt med raseklubben: http://www.nmhk.net/pomeranian.html. De kan sikkert hjelpe deg med å finne en seriøs oppdretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange forskjellige steder , etter det jeg har hørt :S .. hør her dere som misforstår meg !:

Alt jeg vil ha er en liten hund , som faktisk trenger meg , å elsker meg ! , jeg er ikke for noe som helst ! , å ville alldri ha funnet på å putte hunden min i veske eller lomme ! , det ville dere vist om dere kjente meg !!, men det gjør dere ikke ! , så det er ikke vitsen å tro at jeg vil hunden min noe vondt , å alt jeg tenker på er at den skal passe oppi lomma mi !! , Jeg elsker hunder over alt , men vil ha en som alltid er liten , for jeg liker små hunder bedre enn store hunder ! , å jeg vil ikke ha noe chihuahua for jeg vil beholde det nydelige pomeranian utseende til min mini pomme !! så vær så grei å ikke døm meg for ting dere tror om meg ! "/ .. !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes man skal ta alder i betrakning når man svarer her...

Og kanskje heller forklare hvorfor man ikke bare bør skaffe seg en slik hund/rase..

Da jeg var 10 - 11 år så trodde jeg virkelig på at jeg kunne skaffe meg en hest og ha i garasjen, det var ganske logisk enkelt i mine øyne at det gikk helt fint.. jeg tenkte vel ikke over at det faktisk var 6 andre biler man delte tak med i garasjen( rekkehus garasje) og at det ville simpelt hen ikke bli gode og hygeniske forhold til hesten. Og ikke minst jeg tenkte verken over kostnader eller hvor mye stell og tid det faktisk ville ta. FØR noen satte seg ned og forklarte meg skikkelig en hel masse...

Det jeg mener er at når man er barn( og jeg betrakter en 13åring som) så har man mange ideer og tanker og drømmer, og noen ganger må man få forklart hvorfor og kosekvensene ved en handling eller drømm man vil sette ut til live..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...