Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeskolen


C.J

Recommended Posts

Nå har det riktig nok bare vart i 25 minutter, men jøsses! :) Han instruktøren der virket jo helt fjern?! Så dere hvordan både han og eieren måtte presse mastiffen ned i dekk? Det er da ikke nødvendig å gå så drastisk til verks for å lære en hund "dekk"? Og jeg håper instruktøren forklarer mer utfyllende til sine elever enn det vi får se på TV, for det var rett og slett dårlig. Alle elevene maste mye på hundene sine, og sa kommando etter kommando som om hunden liksom kunne den kommandoen. Jeg synes det hele bare er et rot jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Synes det er underholdene jeg :) Driter i metodevalget bare ingen blir mishandlet og det blir de åpenbart ikke. Ikke slik jeg hadde gjort det, men dette er for ferskinger, metoder alle skjønner ;) Jeg har selv trent slik i noen år, gikk jo i min "barndom" innen hund hos oslo hundeskole, og jeg kjenner igjen alt fra den tiden (bortsett fra at det ikke er noe bruk av strup i dette programmet enda)

Synes det er en festlig ansamling med hunder og hundeiere og gleder meg til å se fremgangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte også på han instruktøren. Ikke bare kommandopåleggingen, men også den veldig direkte måten å snakke til folk på. Hun med yorkshiren synes jeg ble snakket litt småskarpt til om å ha hunden på armen. Sjokk at han har malle liksom...

Søte hundeeiere da, men må innrømme at jeg ble overrasket over at folk kan være så ferske på hvordan men trener hund også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte også på han instruktøren. Ikke bare kommandopåleggingen, men også den veldig direkte måten å snakke til folk på. Hun med yorkshiren synes jeg ble snakket litt småskarpt til om å ha hunden på armen. Sjokk at han har malle liksom...

Søte hundeeiere da, men må innrømme at jeg ble overrasket over at folk kan være så ferske på hvordan men trener hund også.

Synes ikke han var skarp i det hele tatt jeg :) Jeg forventet faktisk at han skulle si at hunder har fire bein... de har jo faktisk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke se noe "forferdelig" der jeg. Det skal jo også være forståelig for andre enn oss som er litt over middels intresserte :rolleyes:

Må legge til at Trulte er en "ekte" Tibbe. Har selv hatt 2 stk og uansett hvor mye jeg ville ut i regne for å trene (og drooo dem med meg ut) så fikk jeg dem aldri til å sitte/ligge lenge når bakken var våt :)

Koste meg og fikk en god latter jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underholdende,så absolutt! Men synes det mangler litt på belønningsdelen jeg,instruktøren burde være enda flinkere til å lære de det. Når de endelig fikk mastiffen i dekk og han sier "nå er det julaften!" var det ikke mye julaften over det der synes jeg :)

Men skal bli moro å se videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte også på han instruktøren. Ikke bare kommandopåleggingen, men også den veldig direkte måten å snakke til folk på. Hun med yorkshiren synes jeg ble snakket litt småskarpt til om å ha hunden på armen. Sjokk at han har malle liksom...

Søte hundeeiere da, men må innrømme at jeg ble overrasket over at folk kan være så ferske på hvordan men trener hund også.

Hæ? syns ikke at han var noe skarp, jeg :)

Syns det var skikkelig morsomt og underholdende program, gleder meg til søndag igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Syns det er som Loke sier: Underholdene uavhengig av metodevalg. Det er ikke noe sjokk at det er slike metoder, når det er Oslo Hundeskole som har regien. Jeg syns forøvrig de fikk bra framgang med tanke på at de trente i en dag før "eksamen".

Når det gjelder instruktørens måte å snakke til folk på syns jeg den er helt grei, tåler du ikke såpass får du revurdere muligheten for å gå på kurs. Nå er ikke han hvilken som helst malle-eier, Kim Andre Sørland og Oscar er nordiske mestere i IPO og har representert Norge ved 2 VM. Så jeg syns ikke den nedlatende tonen var nødvendig tuppetroll. Hvis den ikke var tilsiktet, så beklager jeg selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah...kjente igjen den følelsen når instruktøren brifer med sin fantastiske lydige hund, og så kommer jeg med stabeiset mitt :rolleyes:

Syns det var moro, men følte de kun fokuserte på et par stykker..men det kommer kanskje.

Jeg satt (eller lå er vel mer riktig, man sitter ikke i sofaer) og håpet at den skulle løse seg ut av dekken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes de var supersøte hele gjengen... Og så utrolig kult å høre alle unnskyldningene, noe vi hundeeiere stort sett er kjempeflinke til... :) For vått, varmt, kaldt, for høyt gress, stikker i rompa, osv... Hihi...

Metoden for å få mastiffen i dekk var vel kanskje ikke imponerende, men jeg syntes i grunn instruktøren ikke var så verst på tilbakemeldingene sine jeg... Jeg synes det er mye greiere at de snakker "rett fra levra" fremfor å gå så store omveier at budskapet blir borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja han instruktøren var litt"hmm hva skal jeg si"

hehe men det med den mastiffen var jo bare morsomt.. haha jeg loo meg i hjel...

det var bare morsomt og se på hehe

og jeg som hadde tenkt og melle meg på før sommeren men fant ut at jeg ikke hadde blit 18 ennå hehe..

synes det var litt rart noen av de ikke satt seg i gresset.. bikkja mi setter seg i alt slags hvær.. hehe men det er min hund da..

haha morro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår følge med Loke i denne saken, synes det var ett morsomt program, og lo godt ett par ganger.. :)

Kanskje ikke hundre prosent enig med metodene til instruktøren, men at hunder har fire bein og skal være mest på bakken, er jeg ihvertfall enig i!

Gleder meg til fortsettelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Tonje sier - belønningen burde vært mye bedre. Det virket som om verken deltakerne eller instruktøren tenkte på å ha en effektiv forsterker. Jeg er sikker på at den mastiffen ville lagt seg ned rimelig fort om den hadde blitt tilbudt pølser f.eks.

Og jeg synes ikke instruktøren var krass mot hun med yorkshiren - hunder har faktisk egne bein å stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte også på han instruktøren. Ikke bare kommandopåleggingen, men også den veldig direkte måten å snakke til folk på. Hun med yorkshiren synes jeg ble snakket litt småskarpt til om å ha hunden på armen. Sjokk at han har malle liksom...

Søte hundeeiere da, men må innrømme at jeg ble overrasket over at folk kan være så ferske på hvordan men trener hund også.

Mhm.. Greit at den kan gå å stå selv, men måten han sa det til henne reagerte jeg på. Hva med å si det på to-manshånd uten tv kanskje ;) Helt utrolig at noen av de hundeeierne ikke har trent mer med hundene en som så. De kunne jo mildt sagt veldig-lite. menmen. Trulte m/ eier var et utrolig søtt par da. Måtte nesten le litt :)

Mens eller var det underholdene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes programmet var morsomt jeg :) Holdt på å le meg ihjel av Nuffen.

Gikk og dreit mens han skulle på plass. For å si det sånn angående Eng.Mastiffen, så lurer jeg på hvilke andre metoder en det der man skal bruke på en hund på 86 kg, og som ikke er interessert i det eieren sier. Og heller ikke liker godbitene. Han snudde seg bare vekk,han ;) Kjempesøt synes jeg. Yorkie eieren var litt ute og kjørte synes jeg, men sånn er det lett å bli. Ikke alle har hunder for å drive no-life- hundetrening med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lo meg skakk jeg, særlig en gang da sheltien(?) satt helt skeivt med "på plass".

Hva hadde instruktørene i Ålesund sagt om det? Husker hvor menge ganger jeg måtte bryte fordi Tassen satt skeivt.. Eller er vi bare pirkete sunnmøringer?

Ble litt skuffa da jeg hørte at de skulle sendes ut, en etter en. Hadde håpa på et "Heia Tufte" opplegg.

For det meste satt jeg bare å ønska at jeg var der selv. Hadde vert moro egentlig, selv om jeg kanskje ikke er "dårlig" nok.

Synes boxeren var flink. ...og søt! Morsomt program, men som sagt, dumt at folk ikke får vere med hele veien. Da kunne de heller kåret en vinnar av alle sammen helt til slutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Tonje sier - belønningen burde vært mye bedre. Det virket som om verken deltakerne eller instruktøren tenkte på å ha en effektiv forsterker. Jeg er sikker på at den mastiffen ville lagt seg ned rimelig fort om den hadde blitt tilbudt pølser f.eks.

Og jeg synes ikke instruktøren var krass mot hun med yorkshiren - hunder har faktisk egne bein å stå på.

Men den fikk jo pølser? Eller var det jeg som så feil..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Tonje sier - belønningen burde vært mye bedre. Det virket som om verken deltakerne eller instruktøren tenkte på å ha en effektiv forsterker. Jeg er sikker på at den mastiffen ville lagt seg ned rimelig fort om den hadde blitt tilbudt pølser f.eks.

Og jeg synes ikke instruktøren var krass mot hun med yorkshiren - hunder har faktisk egne bein å stå på.

Eh... De prøvde vel også med pølse, så vidt jeg husker....

Jeg synes nå "rasinga" i senga etter bad var litt drøy jeg da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Tonje sier - belønningen burde vært mye bedre. Det virket som om verken deltakerne eller instruktøren tenkte på å ha en effektiv forsterker. Jeg er sikker på at den mastiffen ville lagt seg ned rimelig fort om den hadde blitt tilbudt pølser f.eks.

Og jeg synes ikke instruktøren var krass mot hun med yorkshiren - hunder har faktisk egne bein å stå på.

:)

Om ikke jeg så hel feil så ble det vell lokket med 2 wiener pølser for å få den til å legge seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn angående Eng.Mastiffen, så lurer jeg på hvilke andre metoder en det der man skal bruke på en hund på 86 kg, og som ikke er interessert i det eieren sier. Og heller ikke liker godbitene.

Hunden la seg jo ned frivillig mange ganger da. Hva med å bare belønnet den der og da? I stedet for å sette seg på den som om den skulle vært en hest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...