Gå til innhold
Hundesonen.no

Skjule sin "identitet"


kittykatt
 Share

Recommended Posts

Noen som har erfaring, eller vet måten man kan ta hunden / få bort en uvane som jeg sliter med hos min Border Collie tispe på 11mnd.

Hu har for vane å rulle seg i andres bæsj å da helst hundemøkk når vi er ute å går tur... Kun der hvor avføringen er fersk for å si det sånn, eller det har regnet og den har blitt bløt! Vet at det kun er innstinktet for å skjule sin egen kroppslukt ovenfor andre dyr. Men er ikke så koselig for min del for å si det sånn, når hun kommer løpende ned fra buskene og dritt i halve pelsen. Eller i stad når jeg slapp henne i parken og hu da snuser første også legger seg ned å gnir seg inn. udelikat, og vil veldig gjerne ha bort denne vanen. (blir jo mye vasking av henne da, ikke bra det heller.. men er jo bare nødt)

Men hvordan skal jeg ta henne. selvfølgelig når jeg ser at det blir gjort så har jeg sagt nei (hardt, tydelig) men hu er ei tispe som er ganske trygg på seg selv og mye selvtilitt, å lar seg ikke knekke om jeg så hadde tatt a hardt i nakkeskinnen å sagt at sånn gjør vi ikke! Når nei kommer og så vet hun at hu har gjort noe som ikke skal gjøres og pleier da å sett seg på plass o.l. for å tilfredsstille meg å si unskyld liksom. se nå så flink jeg er! .. hehe.. Men hu har ikke sluttet med uvanen å rulle seg i dritt.. Virker som det har mye større verdi for henne at litt kjeft etterpå tar a gjerne i mot..

Må jeg bare gå hardt mot hardt på denne uvanen og virkelig ta a?

Takk for svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...