Gå til innhold
Hundesonen.no

Straff under trening?


Wheaten terrier

Recommended Posts

det går fint på en show aussie... men på harde ranch linjer funker ikke det. Vi har to airdale terriere i klasse tre og elite på treninga, og de trener full Nordenstam :) har sett masse klikker terriere og det er helt idiotisk og tragisk spør du meg.

Så ranchaussier har ingenting de vil jobbe for? Ranchaussier liker ikke godbiter, leke, leke med andre hunder? Liker de ingenting? Du har aldri trent klikkertrening, så det blir bare pjatt når du sier at det ikke funker... hahahhaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Så ranchaussier har ingenting de vil jobbe for? Ranchaussier liker ikke godbiter, leke, leke med andre hunder? Liker de ingenting? Du har aldri trent klikkertrening, så det blir bare pjatt når du sier at det ikke funker... hahahhaha

ranch aussies funker litt på en annen måte. de er mye hardere i psyken, så å overse hjelper ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg syns at det skal ikke mye til for å kunne klikker trening :)

nei, det skal ikke så mye til å uttale seg om ting man ikke veit noe om heller.

Du burde sette deg litt mer inn i klikkertrening før du åpner kjeften din og sier noe som helst mer om klikkertrening.

Innleggene dine viser total kunnskapsløs pjatt, som bare blir skrivd for å provosere. Du har ingen aning om hva du snakker om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det skal ikke så mye til å uttale seg om ting man ikke veit noe om heller.

Du burde sette deg litt mer inn i klikkertrening før du åpner kjeften din og sier noe som helst mer om klikkertrening.

Innleggene dine viser total kunnskapsløs pjatt, som bare blir skrivd for å provosere. Du har ingen aning om hva du snakker om!

jeg har trent klikker og er ganske enig i det Astrid sier, det er IKKE vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gjør ikke det nei, si meg hva jeg har gjort feil da?

Sikker på at det ikke heller er du som sliter med din hund så du synes det er vanskelig da?

=D> helt enig. hvis hun fikk det til er det noe å klage over da? du er sikkert litt sjalu siden hun klarte det uten problemer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gjør ikke det nei, si meg hva jeg har gjort feil da?

Sikker på at det ikke heller er du som sliter med din hund så du synes det er vanskelig da?

ja, jeg sliter med i motivere min hund, og jeg er ikke redd for å si det. Men om dere bare har prøvd klikker i 2 dager så skjønner jeg at dere syns det er lett. Men prøv å lær inn litt vanskligere øvelser enn 'sitt', så skjønner dere hva jeg mener. Men man må slite for å få en god hund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg sliter med i motivere min hund, og jeg er ikke redd for å si det. Men om dere bare har prøvd klikker i 2 dager så skjønner jeg at dere syns det er lett. Men prøv å lær inn litt vanskligere øvelser enn 'sitt', så skjønner dere hva jeg mener. Men man må slite for å få en god hund :)

Hvem sa at jeg trente klikker i to dager? og kun sitt? :)

men det sier jo hvorfor du synes det er vanskelig, jeg trente i 6mnd med klikker, bronsemerkeøvelsene, det funket slik at han gjorde øvelsene men det var ikke gøy nok for han, hunden min syntes ikke et klikk var motiverende nok så nå er jeg "klikkern", jeg er morsom når jeg gir godbiten, så dropper jeg klikkeren for den ble unødvendig sammen med treningen min da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh, sorry at jeg sier det her, men denne topicen begynner å gå ut av kontroll.. Den siste kommentaren il Kristina var ganske så frekk, det er mye annet av det so ble sagt også, nå er ikke jeg noe admin, eller moderator ellernoe sånnt.. Men det er litt bedre å Prøve å skrive på en ordentlig måte slik at det ikke blir frekt... Til Kristina:unnskyld for at jeg tok eg som eksemel, men du var den siste jeg så... Meningen med denne topicen var å finne ut om man skulle straffe under trening, eller ikke.. Noe jeg tror dere ble enige om at man ikke burde gjøre... Det er jo egne emner for klikker/nordenstam som dere kan ta opp dette i... I steden for å krangle (for det er mer krangling enn diskusjon på dette stadiet) her... Alle skryter jo av at det er Så me kosligere her på hundesonen enn på canis, og det var pga denne vennlige tonen vi hadde oss i mellom.. Hva skjedde med den???? *Ta ett dypt åndedrag folkens* :wink::) ojsann nå ble det masse trykkleifer :oops: :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astrid: Hvorfor er Kristina alltid Sjalu??

Tåpelige kommentarer..

fordi hun skrev at Kristine ikke gjør det ordentlig når hun faktisk får det til. Min kommentar er hvertfall saklig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh, sorry at jeg sier det her, men denne topicen begynner å gå ut av kontroll.. Den siste kommentaren il Kristina var ganske så frekk, det er mye annet av det so ble sagt også, nå er ikke jeg noe admin, eller moderator ellernoe sånnt.. Men det er litt bedre å Prøve å skrive på en ordentlig måte slik at det ikke blir frekt... Til Kristina:unnskyld for at jeg tok eg som eksemel, men du var den siste jeg så... Meningen med denne topicen var

ja, er sant. syns vi kan prøve å skrive saklige innlegg uten noe uhøfflig innhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straff på trening er å overse. Hvordan i all verden skal jeg kunne ta henne på noen som helst måte, enten det er fysisk eller psykisk så lenge det er JEG som faktisk ikke har lært henne ting godt nok :roll:

Det blir sagt at klikkertrening er så lett. Ok, og at filosofien er alt for enkel og kjempegrei å sette seg inn i. Jeg tror faktisk man skal lese mer om klikkertrening før man skjønner cluet (jeg har lest 25 sider og skjønner ingenting :)) enn med Nordenstam hvor mye av prinsippet er å straffe det negative.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem sa at jeg trente klikker i to dager? og kun sitt? :)

men det sier jo hvorfor du synes det er vanskelig, jeg trente i 6mnd med klikker, bronsemerkeøvelsene, det funket slik at han gjorde øvelsene men det var ikke gøy nok for han, hunden min syntes ikke et klikk var motiverende nok så nå er jeg "klikkern", jeg er morsom når jeg gir godbiten, så dropper jeg klikkeren for den ble unødvendig sammen med treningen min da.

Det har ikke noe med klikket å gjøre. Jeg sliter med å motivere min hund uanset.. Hun syns belønningen rett og slett ikke er verdt å jobbe for. Godbiter vil hu ikke ha, leke er ok, og å snuse på en kanin kan hu dø for, men jeg kan ikke gå rundt med en kanin i lomma :)

Klikket er ikke motiverende i seg selv, det er belønningen som kommer etterpå. Og om belønningen som kommer etterpå er bra nok, ja da er klikket motiverende.

Klikker er nok det beste for min hund ettersom hu ikke vil jobbe for lokking og luring. Og jeg vil ikke bruke ubehag i treningen, så da er klikker eneste utvei for meg hvertfall

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke noe med klikket å gjøre. Jeg sliter med å motivere min hund uanset.. Hun syns belønningen rett og slett ikke er verdt å jobbe for. Godbiter vil hu ikke ha, leke er ok, og å snuse på en kanin kan hu dø for, men jeg kan ikke gå rundt med en kanin i lomma :)

Klikket er ikke motiverende i seg selv, det er belønningen som kommer etterpå. Og om belønningen som kommer etterpå er bra nok, ja da er klikket motiverende.

Klikker er nok det beste for min hund ettersom hu ikke vil jobbe for lokking og luring. Og jeg vil ikke bruke ubehag i treningen, så da er klikker eneste utvei for meg hvertfall

:P

Skjønner deg godt, er kjedelig med hund som ikke synes noe er gøy, men min hund reagerer mer på et BRA og mange ord en et klikk og en godbit, derfor funker ikke selve klikkeren for min hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...