Gå til innhold
Hundesonen.no

Straff under trening?


Wheaten terrier

Recommended Posts

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar
Straff på trening er å overse. Hvordan i all verden skal jeg kunne ta henne på noen som helst måte, enten det er fysisk eller psykisk så lenge det er JEG som faktisk ikke har lært henne ting godt nok :roll:

Det blir sagt at klikkertrening er så lett. Ok, og at filosofien er alt for enkel og kjempegrei å sette seg inn i. Jeg tror faktisk man skal lese mer om klikkertrening før man skjønner cluet (jeg har lest 25 sider og skjønner ingenting :)) enn med Nordenstam hvor mye av prinsippet er å straffe det negative.

så enkelt er det ikke :) Når du får til Nordenstam har du skjønt det :) sånn var det med meg også før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi du bruker ubehag i tillegg!?

nei, jeg tar ikke hundene mine, jeg brukte samme prinsipper som klikkertrening, eneste jeg bruker som klikkerne er imot er "nei", men det er bare utenfor trening.

Prøver du å finne alle mulige måter for å finne ut om jeg gjør noe feil med klikkertrening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, jeg tar ikke hundene mine, jeg brukte samme prinsipper som klikkertrening, eneste jeg bruker som klikkerne er imot er "nei", men det er bare utenfor trening.

Prøver du å finne alle mulige måter for å finne ut om jeg gjør noe feil med klikkertrening?

det ser sånn ut, Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, jeg tar ikke hundene mine, jeg brukte samme prinsipper som klikkertrening, eneste jeg bruker som klikkerne er imot er "nei", men det er bare utenfor trening.

Prøver du å finne alle mulige måter for å finne ut om jeg gjør noe feil med klikkertrening?

haha nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, stå på Kristina :) Jeg er også lei... hehe

Astrid og Kristine... Hadde dere prøvd å klikkertrene kaninen min hadde dere forstått hvor vanskelig det er. Og utifra dine innlegg Astrid, så forstår jeg at du TROR at klikkertrening er enkelt som bare det - men slik du forteller og snakker om klikkertrening , så forstår jeg at du ikke syns det er lett. Det er ikke bare å klikke og klikke. "Klikkertrening for din hund" er det helt grunnleggende. Men les "læringspsykologi" hvis du syns det er så himla lett... Vedder på at du vil måpe litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, stå på Kristina :) Jeg er også lei... hehe

Astrid og Kristine... Hadde dere prøvd å klikkertrene kaninen min hadde dere forstått hvor vanskelig det er. Og utifra dine innlegg Astrid, så forstår jeg at du TROR at klikkertrening er enkelt som bare det - men slik du forteller og snakker om klikkertrening , så forstår jeg at du ikke syns det er lett. Det er ikke bare å klikke og klikke. "Klikkertrening for din hund" er det helt grunnleggende. Men les "læringspsykologi" hvis du syns det er så himla lett... Vedder på at du vil måpe litt

har lest begge, og det er helt a-3 spør du meg. klikker trening syns jeg er å undervurdere hunden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller... Betyr å belønne riktig atferd å undervurdere en hund? Hva er nordenstam da? haha.. dette blir for dumt *ler*

Hehe, ja ikke sant..

Men jeg har bare aldri hørt begrepet a-3 før, så jeg forstår ikke hva som menes med det. a-4 er jo vanlig å si, det betyr standard/vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke gå tilbake til tema?

Og heller starte et nytt klikker/nordenstam emne, selv om halve forumet allerede er fylt med sånne emner :roll:

hehe, ja er mye kranling om hvilken måte som er best for tiden :)

Driver ikke med noen av dem jeg så bare sier min mening :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne aldri brukt positiv straff! :wink: Enig i dere som sier at straffen er å overse =D> hehe...

Men hvorfor i alle dager er det snakk om klikkertrening er lett eller ikke? for det første: det er IKKE lett!

for det andre: hva så om det hadde vært det? det er jo klart at det gir resultater! :) hvorfor er det bedre med en vanskeligere metode da? Når klikkertrening er så "lett" og det gir gode resulatater hos de fleste, hvorfor kan man ikke bruke den metoden da? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne aldri brukt positiv straff! :wink: Enig i dere som sier at straffen er å overse =D> hehe...

Men hvorfor i alle dager er det snakk om klikkertrening er lett eller ikke? for det første: det er IKKE lett!

for det andre: hva så om det hadde vært det? det er jo klart at det gir resultater! :) hvorfor er det bedre med en vanskeligere metode da? Når klikkertrening er så "lett" og det gir gode resulatater hos de fleste, hvorfor kan man ikke bruke den metoden da? :?

Det lurer jeg og på. Hva så om noe er lett liksom? Jeg sier ikke at det er det. Men hvis noen synes det er det, så er jo det bare enda bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne aldri brukt positiv straff! :wink: Enig i dere som sier at straffen er å overse =D> hehe...

Men hvorfor i alle dager er det snakk om klikkertrening er lett eller ikke? for det første: det er IKKE lett!

for det andre: hva så om det hadde vært det? det er jo klart at det gir resultater! :) hvorfor er det bedre med en vanskeligere metode da? Når klikkertrening er så "lett" og det gir gode resulatater hos de fleste, hvorfor kan man ikke bruke den metoden da? :?

*tommelen opp* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...