Gå til innhold
Hundesonen.no

Milli og Ronja sin bildetråd...

helle

Recommended Posts

Skrevet

Testet mitt nye speilrefleks kamera i dag.. bare nærbilder tatt inne i huset da.. Milli syns kameraet var drit kult (sikkert pga den spennende lyden) så var vanskelig å ta bilder av henne når hun sto langt vekke.. kom så fort hun fikk øye på kameraet :blink:

IMG_0008.jpg

IMG_0001.jpg

IMG_0031.jpg

IMG_0012.jpg

flere bilder kan sees på siden min :icon_fun:

Skrevet

Tips: Ta bilder ute på dagtid, da slipper du å bruke best. De fleste hodebilder av hunder kler også naturbakgrunn/ute bedre enn gulv og sofaer! :blink: Ellers ser det jo ut som fokus er i orden. Øvelser gjør mester!

Skrevet
Tips: Ta bilder ute på dagtid, da slipper du å bruke best. De fleste hodebilder av hunder kler også naturbakgrunn/ute bedre enn gulv og sofaer! :blink: Ellers ser det jo ut som fokus er i orden. Øvelser gjør mester!

hehe, vet, men fikk det for 1 time siden :blink: og det er bekmørkt ute.. så da ble det inne.. hehe.. men takk for tips :P

Skrevet

Det kameraet tok veldig fine bilder.

*ønske seg nytt kamera*

Jeg tar jo bilder med mobilen jeg. Det hadde vert skikkelig gøy å hatt et skikkelig bra speilreflekskamera.

Hva heter kameraet?

Guest Just me!!
Skrevet

Flotte bilder, øynene hennes ble fine! Men jeg liker det best når du får med hele hodet (dvs ørene og). :blink:

Skrevet

Takk skal dere ha:) Jeg har det kameraet som sikkert en del har nå, Canon EOS 400D.

Flotte bilder, øynene hennes ble fine! Men jeg liker det best når du får med hele hodet (dvs ørene og). :blink:

ja, jeg har en tendens til å kutte ørene.. :blink: ganske irriterende, særlig på de bildene jeg egentlig skulle ha dem med... hehe..

Skrevet
ja, jeg har en tendens til å kutte ørene.. :blink: ganske irriterende, særlig på de bildene jeg egentlig skulle ha dem med... hehe..

Ja, du er ikke den eneste :blink:

Guest Just me!!
Skrevet

Men de er jo så herlig store! :P Har selv prøvd å knipse bilder av en dp med parabolører, ble noen fine bilder det. :blink:

Skrevet
Men de er jo så herlig store! :P Har selv prøvd å knipse bilder av en dp med parabolører, ble noen fine bilder det. :blink:

hahaha, parabolører, herlig navn på store ører da :P ørene hennes er giga, og løvtynne, utrolig at dem står igrunn... :P

Fine bilder og søt hund :P

Min hund løper å gjemmer seg når jeg tar frem kamera(mp3, mobil og lignende òg) :P

det gjør border collien her i huset også, blits er skuuuuuummelt.. men milli syns alt bare er utrolig spennende, hun er jo tøffere enn toget, må vite :blink:

Skrevet

Synes det ble kjempe flotte bilder jeg, Milli var kjempe vakker :blink:

Jeg har dessverre en hund som hater kameraet etter at jeg kanskje har vært en litt innpåsliten fotograf :rolleyes:

Skrevet
Synes det ble kjempe flotte bilder jeg, Milli var kjempe vakker :blink:

Jeg har dessverre en hund som hater kameraet etter at jeg kanskje har vært en litt innpåsliten fotograf :rolleyes:

tusen takk, kjempe koselig sakt :blink: glad i alle fall en av hundene mine er linselus :P

Skrevet

Det er ingen av hundene mine som er linselus. Men når jeg skulle ta konfirmasjonsbilde i fjor, var hunden helt med! Den ville være med på alle bildene! Den har ikke vært linselus for eller etter, men den ene dagen var hunden helt i tusen! : )

Skrevet

Meg, typen og Milli var på fisketur i dag... Her er noen bilder fra turen, var overskyet da, men ellers bra vær:

IMG_0237.jpg

IMG_0252.jpg

IMG_0255.jpg

IMG_0259.jpg

Jeg har en vassende hund! Må tro jeg fikk sjokk da jeg så henne uti der, hun som vanligvis hopper unna mini sølepytter!

IMG_0264.jpg

IMG_0272.jpg

IMG_0296.jpg

Måtte ta med et bilde av der vi fisket også:

IMG_0251.jpg

alt i alt hadde vi en kjempe fin tur og vi gikk ikke hjem før det ble mørkt.. :frantics:

Skrevet

Måtte bare ta med dette bildet av Milli der hun sitter i utgangstilling. Syns det er gøy når hun tilbyr dette frivillig på tur, godt å vite at hun ikke syns LP treningen er kjedelig :frantics:

IMG_0236.jpg

Skrevet

Namen! Hun er jo kjempesøt :frantics: Skal nok se om jeg får til noen flere bilder av hundene mine en eller annen dag. Er ikke alltid jeg husker kameraet når vi er ute på tur. Er mye å huske på når to hunder skal ha det rette utstyret på seg, pluss godbiter, klikkeren (som jeg alltid må lete etter), og gode klær til meg selv :whistle:

Skrevet
Herlig bilde av Milli i utgangsstilling! Så flink!

Håper jeg får slik kontakt med Blomst også logik.png

takk, det får dere nok ganske kjappt vil jeg tro.. Blomst er jo bare lille bebien enda :frantics:

Skrevet

Kjempe pen hund og gode bilder! Har du en annen zoom til kameraet en den du fikk med? Og hvilken da?

Er nysgjerrig for jeg skal skaffe meg slikt kamera snart. :)

Skrevet
Kjempe pen hund og gode bilder! Har du en annen zoom til kameraet en den du fikk med? Og hvilken da?

Er nysgjerrig for jeg skal skaffe meg slikt kamera snart. ;)

tusen takk:)

har bare det objektivet som fulgte med kameraet.. var dyrt nok i seg selv, så har ikke råd til noe ekstra greier enda :) veldig bra kamera da i hvertfall, absolut og anbefale!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...