Gå til innhold
Hundesonen.no

World dog show 2008 i Sverige


Arielle

Recommended Posts

Det er bare å gå gjennom alle rasene som har gått fram til nå, det - sjekke alle jr-verdensvinnere fra Norge - sjalte ut dem det sikkert ikke er, og gjette vilt i vei :P

Og siden hun skreiv det kl. 13.56 i dag, så var det sikkert en rase som gikk torsdag eller fredag også.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 621
  • Created
  • Siste svar
Og dommer Knut-Sigurd Wilberg. (som mange svensker er rasende på ifølge noen blogger) :closedeyes:

*Flir*.... Knuter'n er da bare kul, han ! Han har satt opp Lotta til BIR og gruppeplasseringer også, han *fiiiineste dommeren sin det, tenker jeg*. Jeg husker forøvrig en kritikk han en gang skrev på Lottas mormor: STÅR OG GÅR SOM EN DRONNING ! Det stod ikke noe mer på den kritikken *ler*.

Og siden hun skreiv det kl. 13.56 i dag, så var det sikkert en rase som gikk torsdag eller fredag også.. hehe

Og da KUNNE det i teorien OGSÅ vært en rase fra en av gruppene som gikk i dag :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har hørt noe om hvordan det har gått med Susanne? Hu skulle rett i ringen da vi ruslet forbi.

En annen sonis som har fått en JWW... :P

Mac ble nr 2 i åpen klasse, ellers uplassert, men alle fikk excellent :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle gode resultater folkens!

Vi har hatt både glade og mindre glade dager her på WDS.

Hampus gikk jo til tops, mens vi må trekke vår Shiba Linus fra söndagens verdensutstilling.

Av en eller annen grunn takler han ikke turen på bordet og det å bli undersökt av dommeren lenger.

Er bare 2 uker siden forrige utstilling, og da var alt normalt.

Nå er han urolig, og knurrer / flekker tenner mot dommern mens han er på bordet.

Dette har skjedd på begge spesialutstillingene.

Förste gangen med tålmodig dommer som lot det passere og ga rödt, helt ufortjent...

I dag ble han veldig fortjent disket.

Så jeg har bestemt meg for å treke han fra morradagens utstilling, og begynne fra starten igjen.

Han har virket skvetten også i veterinärsjekkene på tur inn etter at han ble undersökt av en veterinär som sprayet antiseptisk spray på hendene sine mens han stod midt oppi ansiktet på LInus.

Dette hendte da vi skulle stille Hampus, så han har måttet gjennom dette 3 ganger og er tydelig veldig skeptisk.

MEN.

Det finnes ingen unnskyldning til slik opförsel.

Noen tips og gode råd å få?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips og gode råd å få?

Jeg ville tatt han med meg til veterinær en tur, om dette er noe som har kommet på 14 dager. Hvis det ikke er noe fysisk, så er det bare å begynne helt på bunn med håndteringstrening på bord, og gjøre det så positivt som du kan for han i miljøer du har kontroll på til han kan slappe av igjen på bordet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt han med meg til veterinær en tur, om dette er noe som har kommet på 14 dager. Hvis det ikke er noe fysisk, så er det bare å begynne helt på bunn med håndteringstrening på bord, og gjøre det så positivt som du kan for han i miljøer du har kontroll på til han kan slappe av igjen på bordet :P

Ja vi skal til veterinär med gutta i Danmark pga denne ormekuren de må ha der.

Så jeg har tenkt å få en sjekk.

Men det blir nok tilbake til start igjen med trening, for siden han virker frisk i alle andre situasjone, spiser og drikker som normalt, tipper jeg dette er noe psykisk som ikke veterinären kan hjelpe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh... Endelig hjemme igjen etter en hektisk helg..

Nirm - var det deg (dere) jeg så kjapt "avspiste" ringside der? I så fall beklager hvis jeg var stresset og "kort"!

Mye prestisje å stille der for endel av oss som har vært med mye og vunnet endel. Men å så utrolig mye hunder, og usedvanlig "forskjellige" de er..

Jeg hadde som mål å ha minst EN hund plassert i løpet av helgen - og i hvertfall 4 excellent (stilte 3 hunder, 2 dager).

Jeg endte opp med excellent på alle tre, begge dager.

Champ.tispen min var uplassert begge dager (som forventet) .

Champ.hannen min var uplass. på VV (også forventet) men nr 3 på spesialen/circuit'en (med eng. rasedommer). Kjempefornøyd med det såklart!

Åpenklasse-gutten min (tysk import, ble 2 år den 23. juni - dvs rimelig baby i klassen...) ble nr 2 i åpen klasse og fikk reserve-CERT på Verdensutstillingen og ble plukket ut (men ikke plassert) i åpen klasse på circuit'en ! Det var helt over enhver forventning for oss - og med SÅ mye folk som kom bortom, var interessert i å kjenne/gå igjennom hundene mine, noen spurte om valper, parringer, osv, osv.. Kjempemoro!

I tillegg bodde vi bedre enn vi har gjort på lenge.. Hentet ny camp.vogn dagen før vi reiste dit, og hadde plutselig en vogn som var helt super "hundevogn" hvor også alt rent "teknisk" fungerte. Kanksje en selvfølge for andre camp.vogneiere - men vi har hatt en 30 år gammel sak som knapt døren fungerte på - så en ny var "himmelriket" for oss..

Bodde der spesialutst. skulle være - stille og rolig, laaaangt ute i skogen, noen få andre camp.folk (hundefolk) rundt og det var riktig så deilig der i skyggen av noen trær.

En strålende tur, selv om det ikke ble med noen titler hjem.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Puh... Endelig hjemme igjen etter en hektisk helg..

Nirm - var det deg (dere) jeg så kjapt "avspiste" ringside der? I så fall beklager hvis jeg var stresset og "kort"!

Mye prestisje å stille der for endel av oss som har vært med mye og vunnet endel. Men å så utrolig mye hunder, og usedvanlig "forskjellige" de er..

Jeg hadde som mål å ha minst EN hund plassert i løpet av helgen - og i hvertfall 4 excellent (stilte 3 hunder, 2 dager).

Jeg endte opp med excellent på alle tre, begge dager.

Champ.tispen min var uplassert begge dager (som forventet) .

Champ.hannen min var uplass. på VV (også forventet) men nr 3 på spesialen/circuit'en (med eng. rasedommer). Kjempefornøyd med det såklart!

Åpenklasse-gutten min (tysk import, ble 2 år den 23. juni - dvs rimelig baby i klassen...) ble nr 2 i åpen klasse og fikk reserve-CERT på Verdensutstillingen og ble plukket ut (men ikke plassert) i åpen klasse på circuit'en ! Det var helt over enhver forventning for oss - og med SÅ mye folk som kom bortom, var interessert i å kjenne/gå igjennom hundene mine, noen spurte om valper, parringer, osv, osv.. Kjempemoro!

Det var meg og Nirm ;) Og du har vår fulle forståelse! Jeg svarer nesten ikke når jeg skal inn i ringe en gang selv *ler*

Men grattis med fine resultater! Du oppnådde jo det du ønsker, og det er ikke dårlig med så mange som stilte innen rasen ;)

Sånn litt utenfor: Hvordan skrives tittlene egentlig? Er det WW eller VV? Jeg var innom NKK sine sider og der står det VV, så nå er jeg litt forvirret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh... Endelig hjemme igjen etter en hektisk helg..

Nirm - var det deg (dere) jeg så kjapt "avspiste" ringside der? I så fall beklager hvis jeg var stresset og "kort"!

Mye prestisje å stille der for endel av oss som har vært med mye og vunnet endel. Men å så utrolig mye hunder, og usedvanlig "forskjellige" de er..

Jeg hadde som mål å ha minst EN hund plassert i løpet av helgen - og i hvertfall 4 excellent (stilte 3 hunder, 2 dager).

Jeg endte opp med excellent på alle tre, begge dager.

Champ.tispen min var uplassert begge dager (som forventet) .

Champ.hannen min var uplass. på VV (også forventet) men nr 3 på spesialen/circuit'en (med eng. rasedommer). Kjempefornøyd med det såklart!

Åpenklasse-gutten min (tysk import, ble 2 år den 23. juni - dvs rimelig baby i klassen...) ble nr 2 i åpen klasse og fikk reserve-CERT på Verdensutstillingen og ble plukket ut (men ikke plassert) i åpen klasse på circuit'en ! Det var helt over enhver forventning for oss - og med SÅ mye folk som kom bortom, var interessert i å kjenne/gå igjennom hundene mine, noen spurte om valper, parringer, osv, osv.. Kjempemoro!

I tillegg bodde vi bedre enn vi har gjort på lenge.. Hentet ny camp.vogn dagen før vi reiste dit, og hadde plutselig en vogn som var helt super "hundevogn" hvor også alt rent "teknisk" fungerte. Kanksje en selvfølge for andre camp.vogneiere - men vi har hatt en 30 år gammel sak som knapt døren fungerte på - så en ny var "himmelriket" for oss..

Bodde der spesialutst. skulle være - stille og rolig, laaaangt ute i skogen, noen få andre camp.folk (hundefolk) rundt og det var riktig så deilig der i skyggen av noen trær.

En strålende tur, selv om det ikke ble med noen titler hjem.

Susanne

Jepp. Det var Jeanette og meg som stakk nesen innom. ;)

Grattis med fine resultater. :)

Jeg og trodde det var en internasjonal tittel. Men hvis du ser på denne siden hos NKK.

I følge den, så skal du nok skrive VV...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel litt an på den enkelte saksbehandler som legger det inn i systemet også, vil jeg tro. Forøvrig synes jeg at den internasjonale varianten av en eller annen grunn ser bedre ut enn den norske. Mer mektig, kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATTIS ;) Men jeg regner med du ikke vil fortelle oss rase :P

Grattis! ;) Fryktelig irriterende at du er så hemmelighetsfull riktignok *snurt*

GRATTIS GRATTIS :P.

Det er bare å gå gjennom alle rasene som har gått fram til nå, det - sjekke alle jr-verdensvinnere fra Norge - sjalte ut dem det sikkert ikke er, og gjette vilt i vei :P

Jo, men det krever tid og energi det, Siri... :P Jeg vil få svarene på sølvfat!

Og jo, jeg må jo gratulere Jeanette her også! Grattis med Blaze! *juble*

Takk for grattis :P

096.jpg

Nv05'06 Nuch Such Int.uch WW08 Glimmergruvans ô-Blaze & Dkuch Korad Luch Vdhch Yirr-Ma Bashyr of the to Chestnuts.

Og dommer Knut-Sigurd Wilberg. (som mange svensker er rasende på ifølge noen blogger) :closedeyes:

Grattis til resultatene til dem andre sone hundene! Og jeg lurer noe helt forferdelig på hvilken rase Emma har! :rolleyes:

Og siden hun skreiv det kl. 13.56 i dag, så var det sikkert en rase som gikk torsdag eller fredag også.. hehe

*Flir*.... Knuter'n er da bare kul, han ! Han har satt opp Lotta til BIR og gruppeplasseringer også, han *fiiiineste dommeren sin det, tenker jeg*. Jeg husker forøvrig en kritikk han en gang skrev på Lottas mormor: STÅR OG GÅR SOM EN DRONNING ! Det stod ikke noe mer på den kritikken *ler*.

Og da KUNNE det i teorien OGSÅ vært en rase fra en av gruppene som gikk i dag :).

*trommevirvel*

Ikke så gøy å være anonym når en vil skryte, så here goes, skapdørene åpnes på ganske vid gap!

Over 230 i rasen, selvfølgelig tre ringer, og veldig mye annet skjedde da vi ble plassert, så dessverre - ufattelig trist - finnes det veldig, veldig få bilder fra hendelsen. Disse er tatt på kvelden, etter at "valpen" på drøye ti måneder hadde fått sove en del timer og hvilt seg etter en lang dag i og utenfor ringen. Ikke det beste, men det er da noe. Jeg blir glad om noen klarer å redigere det enda bedre enn jeg har klart. Forresten "bare" 36 i klassen, så det er slettes ingen tøysetittel!

(Jeg er egentlig bortreist med jobben, men sniker meg litt på sonen for å se om flere har gode resultat)

Tusen takk for gratulasjoner, selv om dere ikke visste hva/hvem det gjaldt - og store gratulasjoner til alle andre som har gjort det bra!

post-880-1215364334_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Susanne, de resultatene må man si seg fornøyd med ;)

Gratulerer igjen, Emma, ikke dårlig å danke ut så mange hunder altså! Flott hund :) Og forresten så¨er det hyggelig at du har kommet ut av skapet, det var på tide *flir* Selv om jeg gjettet heeeelt feil på hvilken rase du hadde da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...