Gå til innhold
Hundesonen.no

Rasevelger


Skessa

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Min neste rase blir en strihåret vorster skjønner jeg *latterkrampe* - med 99% match........ *fnis*

Belgerne kom på rekke og rad - terven og groenendael med 96% - malle med 94%

likte ikke den testen i det hele tatt jeg.. liker canis sin mye bedre! :frantics:

fikk

Nova Scotia Duck Tolling Retriever 100%

Brittany 98%

Australian Cattle Dog 97%

Australian Shepherd 97%

Belgian Tervuren 96%

Border Collie 96%

Field Spaniel 96%

Havanese 96%

Toy Fox Terrier 96%

English Springer Spaniel 95%

German Wirehaired Pointer 95%

Parson Russell Terrier 95%

Smooth Fox Terrier 95%

Cavalier King Charles Spaniel 94%

Dalmatian 94%

English Cocker Spaniel 94%

Jeg ville aldri hatt en retriver rase, eller spanieler (eller andre jakt og fuglehunder), ingen terriere...

Dvergpinscher kom på 91%... Eneste rasen jeg kunne ha tenkt meg av dem over er Border Collie... En sånn blir det når utdanningen er ferdig, og jeg har flyttet ut til et fint sted med hage :whistle:

Om det skal lages en sånn test bør kanskje det første spørsmålet vært noe sånnt som hva man skal bruke hunden til??

Eller kanskje du rett og slett skulle forsøke å definere størrelsen?? Kan hende det hjelper skjønner du........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar
åh? kunne jeg vendt f.eks en setter til kaninene mine, uten at den ville jaget de? :)

Trodde jagerinnstinktet på disse ble så sterkt, at det ville være vanskelig å venne de til andre?

Men okey, du har nok rett, jeg har veldig lite peiling på dette området :frantics:

Scan0049.JPG

Min irske setter Timon med to marsvin mellom benene. (De løp dit selv da de var løs ute, for de likte å skjule seg under noe)

timonogkaninunger.JPG

Timon med et kull kaninunger.

Timon var forøvrig den av mine settere(3 stk) som var minst vennelig mot smådyr.

Når det gjelder rasevelgeren fikk jeg 100% på malle, og har en følelse av at det kanskje ikke er hunden for meg :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scan0049.JPG

Min irske setter Timon med to marsvin mellom benene. (De løp dit selv da de var løs ute, for de likte å skjule seg under noe)

timonogkaninunger.JPG

Timon med et kull kaninunger.

Timon var forøvrig den av mine settere(3 stk) som var minst vennelig mot smådyr.

Når det gjelder rasevelgeren fikk jeg 100% på malle, og har en følelse av at det kanskje ikke er hunden for meg :whistle:

Så herlig :frantics:

Har ikke møtt så fryktelig mange settere, men de 3 jeg kjenner (engelsk og gordon setter) hadde blir heelt galne hvis de ser en kanin/katt :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en annen rasevelger, som forsåvidt stiller gode spørsmål. Dog fikk jeg et litt merkelig resultat :rolleyes: Men for folk som synes slike tester er morsomme, er den jo verdt en titt:

http://us.iams.com/iams/en_US/jsp/IAMS_Page.jsp?pageID=DBS

Her er en annen en:

http://www.puppyfinder.com/breedselector.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Her er en annen rasevelger, som forsåvidt stiller gode spørsmål. Dog fikk jeg et litt merkelig resultat :rolleyes: Men for folk som synes slike tester er morsomme, er den jo verdt en titt:

http://us.iams.com/iams/en_US/jsp/IAMS_Page.jsp?pageID=DBS

Denne var forsåvidt grei, der fikk jeg schäfer på 1.plass med 90 %.. Forunderlige var at rottweileren havnet nede på 50%, syns ofte de to rasene pleier av en eller annen merkelig grunn å havne i nærheten av hverandre. Denne syns jeg var bedre enn animalplanet saken..

Her er en annen en:

http://www.puppyfinder.com/breedselector.php

Denne derimot var mer interesant, her fikk jeg Pointer på 1. plass, boxer, tysk korthåret pointer, kanaan hund og gordon setter som topp 5 hunder. Er det en ting som er 100% sikkert, så er det at ingen av disse rasene kommer inn i mitt hus noengang. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.... Sånne rasevelgere er useriøse synes jeg. Får alltid forskjellige raser etter forskjellige rasevelgere. Man bør følge hjertet når det gjelder valg av hund, og heller tilpasse seg dens behov etter hvilken hund man bestemmer seg for, synes jeg. Om jeg går for Pitbull (vet den er ulovlig) eller om jeg går for IW, eller Pomme, Chi, Papillon, eller setter / retriever- raser, kommer jeg til å tilpasse livet mitt etter hva jeg velger. Må jo også passe på at jeg har MULIGHET til å forandre meg, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...