Gå til innhold
Hundesonen.no

Vårt andre kull er født 02.01.08

Caroline

Recommended Posts

• Svar 358
  • Created
  • Siste svar

Så herlige bilder :)

Jeg gleder meg til vi får sheltievalper på vårparten/sommeren jeg også...

Tervvalper her herlige de også, i hvert fall ti de runder 6 uker, men sheltiene er bare herlige hele tiden de *he he*

Blir spennende og se valpene dine etter hvert som de vokser seg til. Du har valgt en nydelig far til valpene!

Hilsen Ann-Merethe

www.montmorenja.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de vokser fort :) Ca. doblet vekten på en uke, og det er vel det de skal. Nå kan de bremse litt.

bcRex (fjernt å bruke nick, men okay): Selvfølgelig :) Bare vent til de er rundet 3 uker. Den uka får jeg nok mye besøk, hvertfall av de to heteste kandidatene til de som ikke skal bo her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de vokser fort :) Ca. doblet vekten på en uke, og det er vel det de skal. Nå kan de bremse litt.

bcRex (fjernt å bruke nick, men okay): Selvfølgelig :P Bare vent til de er rundet 3 uker. Den uka får jeg nok mye besøk, hvertfall av de to heteste kandidatene til de som ikke skal bo her.

Kan bruke navnet mitt å (har det i signaturen min, så da bør det være greit :) ). Jeg skal vente, de blir jo bare flottere og flottere :P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var valpesjekk med chipping osv. bestilt på den faste dyreklinikken. Øyelysning må vi ta i Oslo, for det kommer kun øyelyser hit et par ganger i året.. Men det er greit. Tar uansett det andre hos min vanlige vet, for jeg starter rabiesen på Saeta samtidig, og vil jo ta resten der etterhvert. Så skal vi tro det blir noen dansketurer på henne i løpet av 2009 :D Bestilte begge deler nå, så er det klart. Villa skal også lyses samtidig ettersom hun skal pares i løpet av året om vi bare bestemmer oss for hannhund.

Ellers vokses det i kassa, valperommet er nå halvmørkt ettersom øynene kommer snart. Da begynner det vel å bli liv der tenker jeg. De begynner å bruke beina sine mer, og er ganske godt oppe på framparten. Det vises også tydelig allerede at de har ganske forskjellige personligheter :D Herlige er de alle 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, 2-ukersbilder, om enn av laber kvalitet.

Tia

2008-01-1620copy.jpg

Iora

2008-01-1632copy.jpg

Nigna (lufter tunga for anledningen)

2008-01-1662copy.jpg

Så vektene siden sist;

Dato: Iora Tia Nigna

02.01: 270 220 240

03.01: 295 240 265

04.01: 333 267 292

05.01: 380 295 330

06.01: 430 335 370

07.01: 480 375 410

08.01: 520 410 430

09.01: 565 440 460

10.01: 610 465 505

11.01: 645 495 540

12.01: 675 530 565

13.01: 735 570 610

14.01: 775 595 655

15.01: 825 635 705

16.01: 870 665 740

Alle har tredoblet vekten sin, så det er vel ingen tvil om at Saeta må ha fløtemelk. Jeg hadde egentlig ikke planer om veiing hver dag denne uka, men det ble så innkjørt som morgenrutine at vi bare fortsatte. Det skader jo ikke.

Alle har nå øyne, Nigna åpnet sitt andre idag, derav litt forsiktighet med skarpt lys. Valperommet har duset ned lyset og jeg bruker som dere ser ikke blitz. Tar ingen sjanser med de små øynene :ahappy: De har også klippet klør, noe som gikk fint med litt tålmodighet. De skal lære seg å ligge i ro på fanget når de blir klippet klør på alt nå. Vi kombinerer det med kos og tar det rolig. De blir håndtert hver dag av meg (og til en viss grad mannen), og det kommer de til å fortsette å bli i økende grad. Etterhvert som de blir eldre skal de håndteres av flere også. I neste uke får valpekjøperne komme på første besøk, noe både jeg og de synes er spennende.

Oppdatering kommer selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...