Gå til innhold
Hundesonen.no

Vårt andre kull er født 02.01.08


Caroline

Recommended Posts

Jeg vet :) Du er vel den eneste som har likt henne (?) av de her inne (mens hannhundeier har vært enig med deg fram til hun hoppet i vekst).

hehe - La oss håpe jeg plukker ut unge og lovende belgervalper og? (Så skal jeg ikke nevne at den jeg syns var penest i forrige kull, er penere enn vesle Emma pr i dag, selv om oppdretteren ikke var enig den gangen :o )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 358
  • Created
  • Siste svar

Så er de 8 uker!

Veterinærbesøk unnagjort i går, alle friske og chipen ble satt. To sa ikke et knyst og tredjemann hylte for dem alle 3 :P

Idag var vi i Oslo og øyelyste, 2 frie og 1 med dobbeltsidig CRD. Det har ingen betydning for hunden, og hun kan også brukes i avl om det ikke dobles. Men jeg vet jo ikke om hun havner hos noen som er interessert i avl enda.

Den endelige avgjørelsen om hvem som blir er ihvertfall tatt. Iora har jeg aldri sett for meg at ble igjen, selv om hun nå ligger an til å bli mest ideel i størrelsen. Nigna og Tia sto det mellom, og Nigna blir nok desverre litt stor. De som får henne er klar over det, og ville fremdeles ha henne framfor Iora, så da får de henne (det var vel forelskelse da) ;) Hun skal hete Shanti. Tia skal bli hos meg altså, og jeg jobber meg sakte men sikkert fram til hennes kallenavn også.

De berømte vektene idag var;

Iora: 2710

Tia: 2105

Nigna: 2720

Vektoppgang fra 5-8 uker;

Iora: + 875

Tia: + 695

Nigna: + 1010

Vektoppgang fra 5-8 uker er ofte det avgjørende, og ideelt skal vekten øke 2-300 gram pr. uke disse 3 ukene.

Det var dagens lille rapport, bilder kommer, men nå sover de søtt etter en slitsom tur :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dere skal nok få følge henne videre :P Hun får egen tråd regner jeg med :lol:

Jeg går flere runder med meg selv daglig med dette navnet.. Det skal liksom bety noe også :rolleyes:

Har du noen alternativer foreløpig da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Lista HAR vært lang, tro meg, og omtrent hver gang jeg kommer på et nytt alternativ strykes et av de som var der fra før.

Valpene har latinske reg.navn, og derfor vil jeg ha noe latin eller lignende, dvs. italiensk, gresk eller andre språk som ligger nært latin i skrivemåte og uttale. Dersom hun skal gå videre i avl vil kallenavnet bli med i hennes valpers reg.navn, derfor passer det dårlig med typiske hundenavn :P Dessuten er jeg fryktelig sær.

Det skal ha en betydning og gjerne litt historie bak seg. Som de andre 3 hundene har liksom.

Jóga: en av mine yndlingssanger. Dessuten er det islandsk kortform av Jóhanna (av channa, nåde), og hun heter Jeannies Comingback på stamtavla, Jeannie er også en form av Johanna.

Saeta: på en måte oppkalt etter musikalen Hair, en av mine favorittmusikaler, ettersom Saeta betyr HÅR enkelt og greit. Latin that is.

Villa: litt enklere, hun er oppkalt etter en brus, ettersom moren heter Cola, tanta Pepsi osv. :lol: Hun måtte bare ha et brusnavn.

Derfor har jeg tenkt på å gå videre i musikkverdenen, men har ikke funnet noe jeg har falt 100% for.

Dessuten vil jeg gjerne ha det på en av disse bokstavene, for å være ekstra sær; S (etter Saeta), F (etter Flyn), T (hun ble jo kalt Tia) eller B (B-kull).

Starla (smashing pumpkins)

Blanda (gr. alluring, charming)

Specia (gr. showy)

Flavia (por. golden)

Silme (Q. starlight)

Min akkurat-nå-liste. Én sangtittel, de andre er greske, portugusiske og ett er quenya (lotr-nerd også ja).

Sa jeg at jeg var sær? :P

Kommer forresten bilder snart. Skal prøve å ta litt ståbilder ute idag også. Krabbe litt på bakken så naboene tror jeg er litt gal igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh, du tok navnet jeg vurderte til Norma jo (som jeg skrev lenger opp i tråden her)! :) Jeg synes det er et flott navn, og har det som alternativ til neste hund igjen, om det blir en tispe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg var litt tyvaktig nå kanskje :ahappy: Men synes det ble et fint kompromiss..

Er det nå jeg skal:

1. bli skikkelig sint og kjefte fordi du tok navnet mitt? :yes:

Eller skal jeg:

2. si hurra for at den lille damen fikk et så fint navn? :D

Jeg stemmer for sistnevnte; heia Silma! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :ahappy:

I går reiste Iora, som ble Shanti, til Sauda. De ville egentlig ha Nigna, men falt sånn for personligheten til Iora at de endte opp med henne. Det var jeg litt uforberedt på, hadde tatt mest bilder av Nigna da jeg trodde hun skulle reise. Men jeg håper jo de sender litt bilder etterhvert. Nigna er pr. idag ikke lovet bort, men de er jo så herlige at det gjør ingenting at de er to her hjemme en liten stund til :yes:

Noen bilder fra i går:

Nigna

2008-02-28081copy.jpg

Shanti (Iora) og Silma (Tia)

*klipp*

fatter ikke hva det er med photobucket, men den vil ikke krympe alle bildene mine selv om de er resiza <_<

Silma

2008-03-01019copy.jpg

Ikke mye pels igjen på denne damen nei

2008-03-01022copy.jpg

Shanti

2008-03-01023copy.jpg

Saeta har vunnet mye på bevegelsene sine på utstilling, og minst to av døtrene har fått samme drivet, her Nigna

2008-03-01025copy.jpg

og Shanti

2008-03-01116copy.jpg

2008-03-01124copy.jpg

Silma

2008-03-01043copy.jpg

Gjeterhund? :D

2008-03-01056copy.jpg

Nigna

2008-03-01064copy.jpg

Shanti

2008-03-01114copy.jpg

2008-03-01120copy.jpg

Silma

2008-03-01122copy.jpg

Hadde besøk på torsdag, og har fått disse bildene av Sofie

Shanti, Silma, Nigna

_gjengen.jpg

Shanti og Silma

_valper.jpg

Shanti, Silma, Nigna

valpene.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...