Gå til innhold
Hundesonen.no

Største idol innen hundeverden, og hvorfor?

Benedicte

Recommended Posts

Hvem forguder du og ser opp til i hundeverden? Og hvorfor?

Selv er Karen Pryor en jeg virkelig ser opp til. Denne damen har enorme kunnskaper!! Også ser jeg også opp til treneren min - Hugo. Et kjempehyggelig menneske med kunnskaper så det holder! Har lang erfaring med konkurranselydighet og jeg kan alltid spørre han dersom det er noe jeg lurer på!

Og Torleif Lundquizt også da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agility trenern min Jan Erik Østvang! Han ser je veldig opp tel!

Han er kjempe flink(han trente sheltie landslaget i agility, dom som vant vm!), han trener etter posetive treningsprinsipper.

Han er utrolig flink! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ved jeg egentlig ikke... der er mange jeg beundrer men om de ligefrem er idoler ved jeg ikke. Men jeg ser i hvert fald mange gode ting hos Patricia McConnell og Anders Hallgren fx.... men det er jo bare baseret på hvad jeg har læst af dem, er vel ikke det samme som hvis jeg havde været på kurs hos dem. *drømme* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agility trenern min Jan Erik Østvang! Han ser je veldig opp tel!

Han er kjempe flink(han trente sheltie landslaget i agility, dom som vant vm!), han trener etter posetive treningsprinsipper.

Han er utrolig flink! :)

Var ikke det sheltie landslaget fra Tønsberg? eller så har dem også vunnet en gang :D Veit hvem en av dem er i hvertfall.. Søstra til en tidligere kolega av Pappa..Innvikkla :D ...Eller Tanta til en som går i klassen under :D ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også må jeg jo nevne instruktør i Bruks og lydighet, min oppdretter Berith Larsen, og hennes datter som er instruktør i lydighet og spesialist på ulv, Heidi Jacobsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunner:

Nordenstam: dette er mannen som skrev Hundebibelen. Han er en av Norges mest respekterte Hundefolk, og han driver og er grunnlegger av Nordenstam hundeskole. Sjekk ut www.nordenstam.no for mer informasjon.

Berith Larsen: Tidligere elev hos Nordenstam selv. Har hatt med i snart 5 år. Hun har lp championatet i lp med fler av sine hunder. Hun er også instruktør i Bruks, og hun er spesialisert i hunde adferd. Hun har reddet mange hunder fra sikker avliving, også har hun hjulpet mange familier med såkalte "problemhunder". Hun er også god i trening av hunder med spesielle diagnoser.

Heidi Jacobsen: Min oppdretter, og datteren til Berith Larsen. Heidi er spesialist på ulv, og hun elsker ulv mer enn alt i hele verden. Hun har også vært elev hos Nordenstam selv, og hun er instruktør i Lydighet, og har selv konkurert masse, og har fått championat med flere av sine hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo såå lyst å dra på kurs hos han! Men jeg bor så langt unna! og så koster det så mye. snufs!! :)

det har jeg og.... :) har tenkt å begynne å spare... vil prøve å få det til når jeg fyller 18 år... det er gruelig dyrt... men jeg har ikke hørt om noen som har angret... så jeg tror jeg skal starte med sparingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har jeg og.... :) har tenkt å begynne å spare... vil prøve å få det til når jeg fyller 18 år... det er gruelig dyrt... men jeg har ikke hørt om noen som har angret... så jeg tror jeg skal starte med sparingen :)

Har du ikke møtt han??

Trodde du hadde vært på kurs hos han jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Itte vet je :wink: Alt je vet er at han trente agility landslaget som vant vm :)

Jaaa! Per Kirkevold!!! Han er kjempe flink! trener masse sammen med ham hvert år :) han ser jeg også veldig opp til

grunner: han trener Nordenstam, han er kjempe flink! han har masse bra å si til alt. han er morsom, og hundene syns det og. han er glad i hundene og barna sine :) og han bryr seg og er interessert i å hjelpe andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke møtt han??

Trodde du hadde vært på kurs hos han jeg.

nei... så heldig har jeg ikke vært.... har kun vært hos hans instruktører... har tenkt å melde meg på hans intruktør kurs når jeg blir 18... da får jeg treffe ham personlig... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Haha! Jeg har stålsatt meg på at puberteten blir et mareritt. Som en idrettsutøver visualisert og øvd på å puste med magen og messe: "Det er en fase, det går over, det er en fase, det blir bra," som et mantra for å holde fokus på at det ER lys i enden av pubertetstunellen. Tiden frem til puberteten handler om å forberede og forebygge og ha et godt utgangspunkt for å komme gjennom det og lande på når testosteronet normaliserer seg.
    • åh gratulerer:) Er det labrador? Jeg er valpesyk, noe som er merkelig i og med at jeg har unghund🤪
    • Jeg tenker at det er ikke noe særlig vits å lage et problem av noe som trolig bare er valpeadferd.    Men ellers så er valpen min, som er blitt unghund 10 mnd idag, hvor er tida blitt av???  Og jeg elsker å ha valper, hater unghundtida... så nå har vi noen herlige måneder fremover.   
    • Var bekymret for nattesøvnen med en urolig valp jeg undervurderte aktivitetsbehovet til i dag. Spurte Grok og søkte litt og fant gull. Det ble umiddelbart stille og rolig https://music.youtube.com/channel/UCca2s3VJvOco6ZxbH2-scyA?si=NTXbcE6WR7LSHmB_
    • Edeward trenger en treningsdagbok, fordi det er lettere for muttern hans å forstå hva hun egentlig driver med når hun setter ord på det og leser det som om det var en annen som skrev det, for så å kunne gi seg selv ris og ros og råd.  Jeg veide litt opp og ned ifht offentlig tilgjengelig dagbok vs privat. Landet på at verdien av innspill fra andre veier opp for eventuelle ulemper ved å utlevere seg - for Edewards del - for det er ikke sikkert alt Maskot gjør eller ikke gjør er til hans beste, så han vil antakelig gjerne at sonen blander seg.  Edeward er en 10 uker ung riesenschnauzer og adoptivmor Maskot har fablet seg frem til helt hårreisende planer for ham, derav tittelen på dagboken hans. Det er knapt den ting Edeward ikke skal MESTRE ifølge mutterns spinnville ideer, og tiden er knapp. Med unntak av baklengs salto fra er det ikke mye fantasien setter grenser for, og Maskot har derfor allerede forsøkt å shape lille Edeward igang med en moonwalk.  Her gjør han husarbeid for å effektivisere, så det blir mer tid til å trene. It's a hard knock life.       
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...