Gå til innhold
Hundesonen.no

Største idol innen hundeverden, og hvorfor?


Benedicte

Recommended Posts

Hvem forguder du og ser opp til i hundeverden? Og hvorfor?

Selv er Karen Pryor en jeg virkelig ser opp til. Denne damen har enorme kunnskaper!! Også ser jeg også opp til treneren min - Hugo. Et kjempehyggelig menneske med kunnskaper så det holder! Har lang erfaring med konkurranselydighet og jeg kan alltid spørre han dersom det er noe jeg lurer på!

Og Torleif Lundquizt også da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agility trenern min Jan Erik Østvang! Han ser je veldig opp tel!

Han er kjempe flink(han trente sheltie landslaget i agility, dom som vant vm!), han trener etter posetive treningsprinsipper.

Han er utrolig flink! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ved jeg egentlig ikke... der er mange jeg beundrer men om de ligefrem er idoler ved jeg ikke. Men jeg ser i hvert fald mange gode ting hos Patricia McConnell og Anders Hallgren fx.... men det er jo bare baseret på hvad jeg har læst af dem, er vel ikke det samme som hvis jeg havde været på kurs hos dem. *drømme* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agility trenern min Jan Erik Østvang! Han ser je veldig opp tel!

Han er kjempe flink(han trente sheltie landslaget i agility, dom som vant vm!), han trener etter posetive treningsprinsipper.

Han er utrolig flink! :)

Var ikke det sheltie landslaget fra Tønsberg? eller så har dem også vunnet en gang :D Veit hvem en av dem er i hvertfall.. Søstra til en tidligere kolega av Pappa..Innvikkla :D ...Eller Tanta til en som går i klassen under :D ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også må jeg jo nevne instruktør i Bruks og lydighet, min oppdretter Berith Larsen, og hennes datter som er instruktør i lydighet og spesialist på ulv, Heidi Jacobsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunner:

Nordenstam: dette er mannen som skrev Hundebibelen. Han er en av Norges mest respekterte Hundefolk, og han driver og er grunnlegger av Nordenstam hundeskole. Sjekk ut www.nordenstam.no for mer informasjon.

Berith Larsen: Tidligere elev hos Nordenstam selv. Har hatt med i snart 5 år. Hun har lp championatet i lp med fler av sine hunder. Hun er også instruktør i Bruks, og hun er spesialisert i hunde adferd. Hun har reddet mange hunder fra sikker avliving, også har hun hjulpet mange familier med såkalte "problemhunder". Hun er også god i trening av hunder med spesielle diagnoser.

Heidi Jacobsen: Min oppdretter, og datteren til Berith Larsen. Heidi er spesialist på ulv, og hun elsker ulv mer enn alt i hele verden. Hun har også vært elev hos Nordenstam selv, og hun er instruktør i Lydighet, og har selv konkurert masse, og har fått championat med flere av sine hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo såå lyst å dra på kurs hos han! Men jeg bor så langt unna! og så koster det så mye. snufs!! :)

det har jeg og.... :) har tenkt å begynne å spare... vil prøve å få det til når jeg fyller 18 år... det er gruelig dyrt... men jeg har ikke hørt om noen som har angret... så jeg tror jeg skal starte med sparingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har jeg og.... :) har tenkt å begynne å spare... vil prøve å få det til når jeg fyller 18 år... det er gruelig dyrt... men jeg har ikke hørt om noen som har angret... så jeg tror jeg skal starte med sparingen :)

Har du ikke møtt han??

Trodde du hadde vært på kurs hos han jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Itte vet je :wink: Alt je vet er at han trente agility landslaget som vant vm :)

Jaaa! Per Kirkevold!!! Han er kjempe flink! trener masse sammen med ham hvert år :) han ser jeg også veldig opp til

grunner: han trener Nordenstam, han er kjempe flink! han har masse bra å si til alt. han er morsom, og hundene syns det og. han er glad i hundene og barna sine :) og han bryr seg og er interessert i å hjelpe andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke møtt han??

Trodde du hadde vært på kurs hos han jeg.

nei... så heldig har jeg ikke vært.... har kun vært hos hans instruktører... har tenkt å melde meg på hans intruktør kurs når jeg blir 18... da får jeg treffe ham personlig... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Om det er flere som har innspill med erfaringer eller fremgangsmåte er det bare å dele 🙂
    • Noen som har hund med Cushings sykdom? Får alle pelsløse flekker? 
    • Vell valpen, selvfølgelig. Kan du fortelle meg hvilken forskning som dette baseres på? For jeg kan bla opp med ganske så mange som beviser at valper skal sove mye og hvorfor dette er så viktig for en voksende valp. Hvorfor tror du babyer sover så mye? Bare for at foreldrene skal få litt pause? Så fint at du har fått minimale med skader, hjemme her er de på null. Å ha en grind er et viktig verktøy for mange for å beskytte valpen, ikke møblene sine. Veldig uheldig om en overtrøtt og overstimulert valp får i seg noe skummelt.  Ja friske valper har mye energi og det skal de få utløp for ila en dag, men det finnes en balanse. For heftig med turer og for mye aktivitet kan ha betydelige skader på både kropp og sinn for resten av livet. Og om vi skal leke med tanken din om at en valp har masse energi den må få ut og ikke burde stenges inne, tror du ikke en valp bare ville blitt destruktiv og sytete om den ble det? Men nei, de legger seg og sover fordi de er trøtt. Ro må hos mange valper læres og det er ikke alle som er like flink til det, og om man ikke lar de sove nokk går det over i uønsket atferd. Uansett ser ikke dette ut som noe vi blir enige om, så vi kan bare la det ligge  
    • Uenig har du selvsagt all rett til å være men hvem tror du det gagner mest at hvalpen sover mye? Eier eller hund? Jeg har en sterk mistanke om at det er førstnevnte som finner det praktisk at hvalpen skal sove mesteparten av døgnet.. For klart er det både praktisk og enkelt at hvalpen ‘sover’ mesteparten av døgnet ( denne ‘sovingen’ er gjerne et resultat av at hvalpen ikke har noe annet valg, innestengt som den er i bur eller binge).   Jeg har ennå tilgode å oppleve en valp som sover mesteparten av døgnet og jeg har hverken bur, binge eller andre stengsler i bruk. Skadene på innboet er etter overs 40 års hundehold aldeles minimale. Faktisk har kattene stått for mye mer ødeleggelser og de var aldri mer enn tre. (dette var katter som var frittgående). Friske hvalper har masse energi og da bør man som god eier  la de få utfolde energien på en for hvalpen god måte.ikke bruke ulike former for tvangsroing. Det gavner ikke hunden at man ‘elsker den helt ekstremt’ om man ikke omsetter denne ‘elskingen’ i for hvalpen/hunden meningsfylt tilværelse.. 
    • Jeg blir stadig overrasket over at så mange anbefaler hvalpekurs  til ‘alle’ uten å ha peiling på hva man egentlig sender valp/eier avgårde til.. Jeg nekter å tro at flesteparten av de som ivrer så for hvalpekurs, har fullstendig oversikt over alle disse ‘instruktørene’ fra Jæren   til Alta..og hva slags metoder de utsetter valp/eier for. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...