Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg og Eso har vært på markatur :-)

Ina

Recommended Posts

Når mamma og tante skulle opp i marka idag, så benyttet jeg meg av sjansen å sitte på bil opp (siden det er 5 km BARE oppoverbakke)

Eso fikk løpet skikkelig ifra seg, jaget noen sauer (det er vist fryktelig morsomt, selv om eier ikke er så begeistret for det da) og spist masse blåbær :D

Tok også noen bilder av gullungen :D

IMG_1544_lite.JPG

IMG_1552_lite.JPG

IMG_1554_lite.JPG

IMG_1562_lite.JPG

IMG_1563_lite.JPG

Vi bestemte oss for å gå ned igjen, siden "gamlingene" brukte så lang tid på å plukke bær + at det var jo bare nedoverbakke hjem igjen. 5 km flate og nedoverbakke, gikk ganske så fort det.

Her er et bilde som er tatt på toppen, jeg har ringet rundt boligfeltet der jeg bor, så som dere ser er det et stykke, hihi..

IMG_1575_litemix.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Han er 5 mnd og 4 dager for å være helt nøyaktig :)

Øj, er han ikke ældre... jeg synes han ser stor ud allerede, men jeg har heller ingen peiling på racen egentlig, så jeg ved ikke hvor store de skal blive. Men altså jeg synes virkelig han er flot. Er helt vild med hans ansigt, han har det mest bedårende udtryk i øjnene. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øj, er han ikke ældre... jeg synes han ser stor ud allerede, men jeg har heller ingen peiling på racen egentlig, så jeg ved ikke hvor store de skal blive. Men altså jeg synes virkelig han er flot. Er helt vild med hans ansigt, han har det mest bedårende udtryk i øjnene. :D

Øynene er mye flottere i virkeligheten enn på bilder. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øynene er mye flottere i virkeligheten enn på bilder. :D

Ih, har du set ham? *misundelig* De bordere jeg kender er ikke nær så flotte synes jeg. Skulle jeg have en border ville jeg blive nødt til at stjæle Eso hi hi. I hvert fald måtte jeg have en i brun. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ih, har du set ham? *misundelig* De bordere jeg kender er ikke nær så flotte synes jeg. Skulle jeg have en border ville jeg blive nødt til at stjæle Eso hi hi. I hvert fald måtte jeg have en i brun. :D

Møtte ham før sommerferien på NKK Trondheim, og får møte han igjen nå første helga etter ferien. Blir artig å se hvor mye han har vokst!

Og helt enig - etter å ha sett Eso er det ikke tvil engang om hvilken farge jeg ville hatt, hihi. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øj, er han ikke ældre... jeg synes han ser stor ud allerede, men jeg har heller ingen peiling på racen egentlig, så jeg ved ikke hvor store de skal blive.

Han blir nok et ganske stort og kraftig eksemplar av rasen. Faren er veldig kraftig og fin :)

Oppdretteren var innom her om dagen, hun hadde vært på en runde rundt om i landet å hilst på endel av valpene. Eso var absolutt den største og peneste hittil sa hun *stolt* Skikkelig kraftige bein, høy, bredt hode :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måler du med sånn vanlig mykt målebånd? Ble nysgjerrig jeg, skal løpe ned og måle pelsen!

Måler man fra snute til haletupp, eller til haleroten? Hovr måler du?

Måler med mykt målebånd ja, men holder det stramt, legger det ikke langs siden på hunden lixom, for da blir det jo litt lengre. Jeg snakka lengden på ryggen jeg nå. Fra hals til halerot.. (Siden jeg driver å stresser med de dekkenstørrelsene hele tiden, hihi..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har du sett på Hundlands? De har jakker ned i xxs: https://www.hundlands.com/en/collections/hundagare
    • Ikke bare du som var syk i jula. Det var også han med den andre hunden, som jeg ikke vil at min hund skal omgås. Så da fikk junior være med på juleselskap. Herlig 🎄❤️
    • Min første hund ble angrepet av naboens store aggressive hund. De betalte veterinæren, og jeg valgte å ikke anmelde. Tror bare det å få en ekstra-regning på denne måten, fikk de til å passe bedre på hunden sin. For det gjorde de 👍 Jeg tenker at en anmeldelse vil bli henlagt uansett. De har kanskje tatt lærdom av denne hendelsen?
    • For å starte med det siste. Nei, de bør ikke ligge i samme bilbur. Uansett hvor godt de går overens så er det en fare for at de kan skade hverandre dersom det skjer en ulykke. Eller bare en bråstopp for den del, der den ene blir dyttet inn i veggen av den andre, tråkket på etc. Da har du i tillegg til en potensiell ulykke kanskje to redde hunder som sloss innestengt i et lite bur. Det med kjønn er litt smakssak. Selv tror jeg aldri jeg kunne tenkt meg å ha en av hvert kjønn, med tanke på faren for tyvparing. Uansett hvor nøye man er så kan uhell skje, og hunder kan være kreative. For ikke å snakke om potensialet for høyt stress i lengre perioder for hannhunden som bor med løpetid, om man ikke har mulighet for å sette bort en av hundene noen dager i den verste ståtiden. Våre hunder var adskilte fram til begge var voksne nok til å ikke finne på noe tull. Da hadde vi et åpent bur eller en kompostgrind i en døråpning, og en hund på hver side, så de kunne se hverandre, men ikke styre hverandre opp. Så fort begge var voksne og rolige hjemme alene var de bare løse sammen på stua. Nå skal det sies at det var vesentlig størrelsesforskjell der (ridgeback og gårdshund), men jeg tror jeg uansett ville gjort det, så det ikke oppstår noe konflikt uten at noen er der.  
    • Åh godt den er fjernet og hun er symptomfri❤️💜Får håpe du får ha hun med deg lengere enn forventer og hun har virkelig hatt et fantastiskt,aktivt liv🥰
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...