Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor spiser man midt i Oslo sentrum?


Symra&Pippin

Recommended Posts

Skrevet

Jeg kommer til å jobbe litt i Oslo denne vinteren (utdanningsdirektoratet, på Tøyen). Etter lange arbeidsdager vil jeg ut på byen og spise sammen kolleger. Men jeg er håpløst utafor når det gjelder spisesteder i Oslo... Sist jeg var der, for et par uker siden, ramla vi tilfeldig inn på en palestinsk restaurant, den likte jeg veldig godt. Hva kan anbefales ellers? Jeg kommer til å bo på Rica, det må ikke være så langt derfra.

Skrevet
Jeg kommer til å jobbe litt i Oslo denne vinteren (utdanningsdirektoratet, på Tøyen). Etter lange arbeidsdager vil jeg ut på byen og spise sammen kolleger. Men jeg er håpløst utafor når det gjelder spisesteder i Oslo... Sist jeg var der, for et par uker siden, ramla vi tilfeldig inn på en palestinsk restaurant, den likte jeg veldig godt. Hva kan anbefales ellers? Jeg kommer til å bo på Rica, det må ikke være så langt derfra.
¨

Asiatisk. En meget bra restaurang som må oppleves: "Dinner" midt i mellom stortinget og teateret. Bord må reservres... men maten er :)

Skrevet
¨

Asiatisk. En meget bra restaurang som må oppleves: "Dinner" midt i mellom stortinget og teateret. Bord må reservres... men maten er :)

Det er notert! :P

Skrevet

Hvis du vil ha noe litt mer uformellt og rimelig- og samtidig VELDIG sunt og godt- kan du prøve Vegeta Vertshus (på "baksiden" av Saga Kino).

Vegetarisk Buffet resturant der du kan spise så mye du orker for rundt 100 lappen. Veldig godt utvalg- alt fra salater til pizza, gryteretter, linsekaker, pasta, vårruller, poteter, div grønnsaksretter ++++

NAM NAM

Jeg spiste forresten på Dinner med noen kolleger for 2 uker siden. Vedlig koselig, og god service.

Maten var ikke helt i min gate, men så er jeg litt sær da, og vegetar retten dems var ikke helt i min gate. De andre var meget fornøyde :)

Skrevet

Den etiopiske som ligger like ved Oslo S, inne på.. ehm.. bussterminalen? eller? I annenetasje i et bygg like ved bussterminalen, tror jeg. Haha. Knallgod mat, og kjempebillig!

Skrevet
Hvis du vil ha noe litt mer uformellt og rimelig- og samtidig VELDIG sunt og godt- kan du prøve Vegeta Vertshus (på "baksiden" av Saga Kino).

Vegetarisk Buffet resturant der du kan spise så mye du orker for rundt 100 lappen. Veldig godt utvalg- alt fra salater til pizza, gryteretter, linsekaker, pasta, vårruller, poteter, div grønnsaksretter ++++

NAM NAM

Jeg spiste forresten på Dinner med noen kolleger for 2 uker siden. Vedlig koselig, og god service.

Maten var ikke helt i min gate, men så er jeg litt sær da, og vegetar retten dems var ikke helt i min gate. De andre var meget fornøyde :)

Det er mange steder jeg blir skikkelig, skikkelig skuffet over vegetar-tilbudene.. *sukk*

Skrevet

Jeg liker Jambo Restaurant som er en kinesisk tradisjonell restaurant. Billig og bra! Ligger i karl Johans gt. 13

Skrevet

Vietnamesisk: Xich Lo. Ligger rett ved egertorget. Supergod mat og supergod service. Må nok reservere bord på forhånd. Prisen er rimelig stiv da. Men absolutt verd det.

Skrevet

Nå har vi bodd her inne i over fem år og jeg vet hvor alle McDonaldsene er :) , men pene, skikkelige steder å spise, har jeg ikke peiling på! Riktig nok har jeg spist på gresk restaurant (ikke veldig spennede), diverse kinarestauranter (ikke veldig spennende), en spansk restaurant (ikke veldig spennende), en indisk (ikke veldig spennende), Big Horn (utrolig god mat), Teaterkafèen (der er det jo pent) og Egon (sukk).

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...