Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor spiser man midt i Oslo sentrum?

Symra&Pippin

Recommended Posts

Skrevet

Jeg kommer til å jobbe litt i Oslo denne vinteren (utdanningsdirektoratet, på Tøyen). Etter lange arbeidsdager vil jeg ut på byen og spise sammen kolleger. Men jeg er håpløst utafor når det gjelder spisesteder i Oslo... Sist jeg var der, for et par uker siden, ramla vi tilfeldig inn på en palestinsk restaurant, den likte jeg veldig godt. Hva kan anbefales ellers? Jeg kommer til å bo på Rica, det må ikke være så langt derfra.

Skrevet
Jeg kommer til å jobbe litt i Oslo denne vinteren (utdanningsdirektoratet, på Tøyen). Etter lange arbeidsdager vil jeg ut på byen og spise sammen kolleger. Men jeg er håpløst utafor når det gjelder spisesteder i Oslo... Sist jeg var der, for et par uker siden, ramla vi tilfeldig inn på en palestinsk restaurant, den likte jeg veldig godt. Hva kan anbefales ellers? Jeg kommer til å bo på Rica, det må ikke være så langt derfra.
¨

Asiatisk. En meget bra restaurang som må oppleves: "Dinner" midt i mellom stortinget og teateret. Bord må reservres... men maten er :)

Skrevet
¨

Asiatisk. En meget bra restaurang som må oppleves: "Dinner" midt i mellom stortinget og teateret. Bord må reservres... men maten er :)

Det er notert! :P

Skrevet

Hvis du vil ha noe litt mer uformellt og rimelig- og samtidig VELDIG sunt og godt- kan du prøve Vegeta Vertshus (på "baksiden" av Saga Kino).

Vegetarisk Buffet resturant der du kan spise så mye du orker for rundt 100 lappen. Veldig godt utvalg- alt fra salater til pizza, gryteretter, linsekaker, pasta, vårruller, poteter, div grønnsaksretter ++++

NAM NAM

Jeg spiste forresten på Dinner med noen kolleger for 2 uker siden. Vedlig koselig, og god service.

Maten var ikke helt i min gate, men så er jeg litt sær da, og vegetar retten dems var ikke helt i min gate. De andre var meget fornøyde :)

Skrevet

Den etiopiske som ligger like ved Oslo S, inne på.. ehm.. bussterminalen? eller? I annenetasje i et bygg like ved bussterminalen, tror jeg. Haha. Knallgod mat, og kjempebillig!

Skrevet
Hvis du vil ha noe litt mer uformellt og rimelig- og samtidig VELDIG sunt og godt- kan du prøve Vegeta Vertshus (på "baksiden" av Saga Kino).

Vegetarisk Buffet resturant der du kan spise så mye du orker for rundt 100 lappen. Veldig godt utvalg- alt fra salater til pizza, gryteretter, linsekaker, pasta, vårruller, poteter, div grønnsaksretter ++++

NAM NAM

Jeg spiste forresten på Dinner med noen kolleger for 2 uker siden. Vedlig koselig, og god service.

Maten var ikke helt i min gate, men så er jeg litt sær da, og vegetar retten dems var ikke helt i min gate. De andre var meget fornøyde :)

Det er mange steder jeg blir skikkelig, skikkelig skuffet over vegetar-tilbudene.. *sukk*

Skrevet

Jeg liker Jambo Restaurant som er en kinesisk tradisjonell restaurant. Billig og bra! Ligger i karl Johans gt. 13

Skrevet

Vietnamesisk: Xich Lo. Ligger rett ved egertorget. Supergod mat og supergod service. Må nok reservere bord på forhånd. Prisen er rimelig stiv da. Men absolutt verd det.

Skrevet

Nå har vi bodd her inne i over fem år og jeg vet hvor alle McDonaldsene er :) , men pene, skikkelige steder å spise, har jeg ikke peiling på! Riktig nok har jeg spist på gresk restaurant (ikke veldig spennede), diverse kinarestauranter (ikke veldig spennende), en spansk restaurant (ikke veldig spennende), en indisk (ikke veldig spennende), Big Horn (utrolig god mat), Teaterkafèen (der er det jo pent) og Egon (sukk).

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...