Gå til innhold
Hundesonen.no

ÆSJ! Bein fra hund?

Henriette

Recommended Posts

Skrevet

Har en fast tur rute jeg går nesten hver dag, og på en plass litt innover skogen så er det en plass emma ALLTID løper litt av veien. har ikke før idag gått ned der, da jeg gikk i 12 tiden idag. Fant ikke noe annet en en dam, men fant et bein som emma bare måtte bere med hjem.

Så ringer mora til ei veninne av meg om jeg vil bli med på tur inover der igen, for ca 1,5 time siden.

Etter å ha gått en stund fortalte jeg jo dette til henne, og til min skrekk fortalte hun at det var her deres forrige hund som døde for ca 1 år og 7 mnd. ÆSJ, den dammen er da der noe/noen har gravd opp hunden:o

http://i35.photobucket.com/albums/d171/don...en/DSCF0225.jpg

Kan dette beinet stamme fra en hund?

Tenk om det er et bein etter gode gamle Trulte som ligger på mitt badegolv:O:O:O:O

Moderatoere, flytt denne om det be feil forum

Skrevet

Kan godt være et lårbein fra en hund det, der ja. Hvis beinet har ligget så lenge ute i naturen, så ville jeg ikke ha bekymret meg særlig over at hunden spiste på det. Mine hunder har ved et par anledninger funnet bein fra hund ute og spist på dem. Ser egentlig ikke noe problem med det, så lenge beinene har ligget ute en vinter.

Skrevet
Kan godt være et lårbein fra en hund det, der ja. Hvis beinet har ligget så lenge ute i naturen, så ville jeg ikke ha bekymret meg særlig over at hunden spiste på det. Mine hunder har ved et par anledninger funnet bein fra hund ute og spist på dem. Ser egentlig ikke noe problem med det, så lenge beinene har ligget ute en vinter.

Annet enn at det er utrooooolig ekkelt, mener du?

Skrevet

Nei, syns faktisk ikke det er særlig ekkelt. Det er nå bare bein da. Annet hadde det vært hvis hundene hadde spist på en nylig nedgravd hund, tenker på eventuell smittefare.

Skrevet
Syns nesten det kan kalles kanibalisme jeg. Og det syns nå ihvertfall jeg er ekkelt..

Kannibalisme er ikke ukjent blandt hverken carnivore eller omnivore dyr. Grunnen til at mange syns det er ekkelt, er vel kanskje koblingen med diverse skrekkfilmer og den slags?

Skrevet

Ut ifra det man ser på bildet kan dette godt være et bein fra hund ja, som allerede nevnt.

Det er neppe noen fare ved at dette ble gnagd litt på, utenom at fra det menneskelige synspunkt er litt "ekkelt" i manges øyne.

Skrevet
Kannibalisme er ikke ukjent blandt hverken carnivore eller omnivore dyr. Grunnen til at mange syns det er ekkelt, er vel kanskje koblingen med diverse skrekkfilmer og den slags?

Skrekkfilmer er gøy. Dette var ekkelt. :D

Skrevet

ææk ! iiik!

Vi fant en rev/liten hund skjelett i stranda en gang. Den hadde ligget der lenge, evt blitt skylt i land for bene var helt hvitt. Bare litt lysebrun hår på den ene labben..

Det var litt ekkelt :S

Skrevet

Men atte (bare for å være enda mer ekkel..) hvordan kan dere være så sikre på at det ikke er ben fra et menneske? Hva sier du Donnygutten... er det noen uløste mysterier i deres distrikt?

Skrevet

Weee gøy med bein, takk for titten! (det er mest sannsynelig et hunde bein)

Men skjønner at du som kjenner hunden syntes det er ekkelt og kanskje litt sårt :closedeyes:

Skrevet
Men atte (bare for å være enda mer ekkel..) hvordan kan dere være så sikre på at det ikke er ben fra et menneske? Hva sier du Donnygutten... er det noen uløste mysterier i deres distrikt?

Det så ut til å være et lårbein, så da må det i så fall være fra en baby..

Skrevet

Hehe, neei, ikke noe savnede folk i området:P

Tenkte først at beine varfor stort til å vere hund, men kom på at "lille"Trulte var jo tross alt Leonberger da :D

Skrevet

Beinet der er nok litt lite til å være fra en leonberger.

Det kan gjerne være et revebein også! Jeg er ikke sikker på om det er noen spesielle anatomiske forskjeller på lårbein fra rev og hund, men går ut i fra at de skal være slik nogenlunde like.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...