Jump to content
Hundesonen.no

Bilde av deres VIBRI halsbånd

Renate A

Recommended Posts

Lurer på om jeg kan få være frekk og spørre om dere kan dele bilder av deres VIBRI halsbånd?

Hører så mye bra om det, men er litt usikker på bredden, blir de veldig brede på hunden?

Jeg har et halsbånd på 4cm i bredden til Chicka og er veldig fornøyd med den bredden og brede halsbånd er jo bra for halsen til hunden.

Er de tunge? Jeg hater tunge halsbånd <_<

Noe dere ikke er fornøyde med?

• Replies 77
  • Created
  • Last Reply
Lurer på om jeg kan få være frekk og spørre om dere kan dele bilder av deres VIBRI halsbånd?

Hører så mye bra om det, men er litt usikker på bredden, blir de veldig brede på hunden?

Jeg har et halsbånd på 4cm i bredden til Chicka og er veldig fornøyd med den bredden og brede halsbånd er jo bra for halsen til hunden.

Er de tunge? Jeg hater tunge halsbånd <_<

Noe dere ikke er fornøyde med?

Jeg bryr meg ikke om halsen ser kortere ut eller ikke, det viktigste for meg er at halsbåndet er bredt (og pent). Jeg synes ikke halsbåndene er tunge, men skjønner ikke helt hva du mener med det heller..? Ezydog-halsbåndene er ganske tunge syns jeg, og massive. Når disse er helt nye, virker de også litt stive, men det går seg raskt til. EDIT: Begge Tullas bånd er ekstra brede, det er Casper sitt som er vanlig. Har lagt til bilde av det nederst nå.

KopiavHalsband005.jpg

Tok bilde bakfra, så ser du kanskje mer hvordan det ser ut, om det dekker for mye av nakken eller ikke. På en hund med kort hals, vil et ekstra bredt halsbånd se litt rart ut, for det vil jo korte ned halsen enda mer. Men hvis du har en hund med lang hals, eller du ikke bryr deg, så er det jo ikke så nøye.

KopiavHalsband004.jpg

KopiavHalsband002.jpg

Det jeg ikke er fornøyd med, er det rosa, det er noen få cm for lite. Men det er helt og holdent min feil, fordi jeg målte litt feil da jeg skulle bestille det. Det blå ser nokså stort ut, men når det er strupet helt inn (det er halvstrup), så er det akkurat passe stramt. Syns det rosa er litt for stramt når det er helt strupet. Merker faktisk forskjell når jeg går med henne; hun går pener i det blå, fordi det er mer behagelig å gå med når det strammer seg, i forhold til det rosa. Men jeg syns det rosa er penest.. :rolleyes: Ellers syns jeg det er litt dumt at man ikke kan velge alle skrifttyper med alle typer tråd, men men, det er så mye annet man kan velge i at det har ikke noe å si for min del.. Syns også hun som driver det er koselig og service-innstilt!

Hadde et helt likt blått til Casper, men selvsagt med hans navn på. :P

KopiavHalsband.jpg

Her ser du forskjellen mellom vanlig bredt og ekstra bredt.

EDIT2: Jeg veide det blå halsbåndet til Tulla; 80 gram veide det. (Bør ha betalt for hvor mye effort jeg legger ned i denne posten, haha!) :icon_redface:

Fant bare bilde av det eldste båndet, jeg har to stk. Begge med smal tøykant da jeg syns dem andre blir for brede for Blaze.

44de63a7.jpg

Men jeg kan tipse dere om ett billigere alternativ som jeg har kjøpt til Talli. Helt ok bånd :icon_redface:

Har desverre ikke noe bra bilde da jeg er uten kamera for tiden:

f92f2907.jpg

Tinka har to Vibri-halsbånd. Begge har normal bredde på nylonen og smal fleece. Det oransje har i tillegg ekstra lang halvstrup så det henger litt løsere når det ikke er strammet (Tinka har så mye halsskinn at det ser ut som om halsbånd sitter stramt selv om det egentlig ikke gjør det :icon_redface: ). Beklager det dårlige lyset og sånn på bildene, men jeg gadd ikke å gjøre noe mer med det nå:

IMG_8213.jpg

IMG_8217.jpg

IMG_8221.jpg

IMG_8223.jpg

IMG_8226.jpg

Også er de litt skitne for øyeblikket, men drit i det... Jeg er veldig fornøyd med dem i alle fall, kan vel i grunn ikke komme på noe negativt (til og med Houdini-Tinka må jobbe litt ekstra for å komme seg ut av disse, faktisk!).

Fant bare bilde av det eldste båndet, jeg har to stk. Begge med smal tøykant da jeg syns dem andre blir for brede for Blaze.

44de63a7.jpg

Men jeg kan tipse dere om ett billigere alternativ som jeg har kjøpt til Talli. Helt ok bånd :P

Har desverre ikke noe bra bilde da jeg er uten kamera for tiden:

f92f2907.jpg

Har sett på det fra Loboo før virker fine dem også :P

Man har også disse: http://www.doglegdesign.se/ men vet ikke hvordan de er, har hørt et par fra Sverige som er fornøyde med dem.

Nei huff nå er jeg helt på shopping igjen, farlig dette :icon_redface:

Har sett på det fra Loboo før virker fine dem også :P

Man har også disse: http://www.doglegdesign.se/ men vet ikke hvordan de er, har hørt et par fra Sverige som er fornøyde med dem.

Nei huff nå er jeg helt på shopping igjen, farlig dette :P

Oooo! :icon_redface: Gjett hvor jeg skal kjøpe sele??! Jeg har lett etter rÅsa sele såå lenge! Tror jammen den kommer til å matche det rosa halsbåndet pent også! Og så så billg! Takker og bukker og nikker og neier! :P

Hvordan er disse halsbåndene mot pelsen? Blir det slitasje? Har lyst på andre halsbånd til jentene mine, men kan ikke fordra når det blir et sånt slitt felt..

Falt helt i staver på den design-siden da! Burde jo nesten hatt råååsa sele til frk. Dinersen? Eneste som blir vanskelig er å velge om det skal stå "pretty as a princess" eller "I'm a bitch" på dekorbåndet - hun er begge deler hun *flir*

Ems burde hatt en sele det står "busig" på.. Bare fordi at hun er det :icon_redface:

Hvordan er disse halsbåndene mot pelsen? Blir det slitasje? Har lyst på andre halsbånd til jentene mine, men kan ikke fordra når det blir et sånt slitt felt..

Falt helt i staver på den design-siden da! Burde jo nesten hatt råååsa sele til frk. Dinersen? Eneste som blir vanskelig er å velge om det skal stå "pretty as a princess" eller "I'm a bitch" på dekorbåndet - hun er begge deler hun *flir*

Ems burde hatt en sele det står "busig" på.. Bare fordi at hun er det :icon_redface:

Haha! Man kan jo gå amokk!

Jeg har bare fleecehalsbånd, og de sliter ikke på pelsen. Det rosa er litt "langhårig fleece", men det sliter ikke noe det heller. Men hos vibri har du jo temmelig mange alternativ, både i "skinnn" og glatt og fleece og ditt og datt.

:icon_redface: Woohooo!! da har jeg bestillt halsbånd til Chicka :P

Ble sort med rødt kunst skinn, navnet hennes i rødt og med et hjerte på hver side av navnet hennes, nice?? :P

Gleder meg til det kommer i posten, tok det lang tid før det kom til dere??

:icon_redface: Woohooo! da har jeg bestillt halsbånd til Chicka :P

Ble sort med rødt kunst skinn, navnet hennes i rødt og med et hjerte på hver side av navnet hennes, nice?? :P

Gleder meg til det kommer i posten, tok det lang tid før det kom til dere??

Ooo! Gratulerer, hørtes jo kjempenais ut!

Fra vibri tenker du på? Da jeg bestilte ar bestillingstiden ca to uker, nå ser jeg den er ca tre. Så du må nok dessverre belage deg på å vente litt ja. Har du betalt nå, går det selvsagt raskere. Tror tiden er beregnet fra når du betaler, hvis jeg ikke husker helt feil..

Ooo! Gratulerer, hørtes jo kjempenais ut!

Fra vibri tenker du på? Da jeg bestilte ar bestillingstiden ca to uker, nå ser jeg den er ca tre. Så du må nok dessverre belage deg på å vente litt ja. Har du betalt nå, går det selvsagt raskere. Tror tiden er beregnet fra når du betaler, hvis jeg ikke husker helt feil..

Ja betalte nå med en gang, betillte fra Vibri, da vet jeg at kvaliteten er bra :icon_redface:

Jeg skal kjøpe sele "det andre stedet" - noen som vet hvordan de er i praksis, om de har mye "vanntiltrekkende" fleecekanter og slikt?

Du kan jo velge hvilket stoff du vil ha, blant annet bevernylon. Dette er til en viss grad vannavstøtende, men kanskje ikke så behagelig?

Ender vel opp med å kjøpe ett til frøkna her jeg og etterhvert. Ikke fordi jeg ikke finner fine halsbånd ellers, men fordi med de jeg finner ellers må jeg velge mellom 30 eller 35 cm størrelse. 30 passer fint rundt halsen men går ikke akkurat lett av..

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Har en hvit en også altså😄 Greier ikke helt slutte med dem. Ja, pleier vel å si at han er en ekte belger; mest Groenendael blandet med Malinois + en dæsj Tervuren. Veldig trivelig liten fyr som liker å bruke nesa. Var det ikke sånn at du snuste på ny? Moren til min svarte skal ha nytt kull nå...wink wink, nudge nudge😘
    • Det kan ta litt tid fra bytte av hjem til hunden reagerer på det og forstår at det ikke er midlertidig. Med løpetid i tillegg kan det godt spille inn. Det kan godt henne at hun opplever løpetiden annerledes på et nytt sted enn der hun har bodd hele livet. Jeg har dessverre ikke så mye innspill utover det.
    • Hei, jeg skal lage hundegård til en kommende huskyvalp som skal bo i Hagen. Vurderer betongheller eller skifteheller etc langs gjerdet sånn at den ikke graver seg ut. Hvor store trenger disse å være? Holder det med 30x30 cm eller blir dette for smått?
    • Min samboer og jeg overtok for noen uker (3 uker) ei nydelig samojed tispe på 3 år, fra hans foreldre. Hun bodde før i Trøndelag, mens vi bor på Sørlandet, så det har vært en klimaendring for henne. Vi har passet henne en del før, så vi er ikke ukjente for Mira.  Siden vi er friluftsmennesker så har vi gledet oss masse til å få hund, og vi dedikerer mye tid til tur, ski og trening - noe hun selvfølgelig elsker! Vi har også brukt en del tid på å trene grunnleggende lydighet, da hun er sta og helst vil gjøre det hun selv ønsker, som en ekte samojed (; her har vi likevel sett stor fremgang på tur. I tillegg er hun veldig sjelden alene, vi er stort sett alltid med henne, tross at hun er vandt til å være en del hjemme alene. Jeg vil derfor tro at endringen i adferd ikke skyldes at hun er understimulert. Det er også viktig å nevne at den endrede adferden hovedsaklig gjelder når vi er hjemme og ikke ute på tur. Mira er generelt sett en veldig rolig og avbalansert hund, som tross rasen sjelden bjeffer eller synger. Hjemme har hun alltid pleid å være veldig rolig, og hun er en svært høflig hund som er veldig «enkel» å ha med å gjøre.  Så til problemet - hun har begynt å bjeffe og ule mye mer enn hva som er vanlig for henne, selv på natten. Hun virker rastløs og piper også mer enn vanlig. Hun sliter med å komme til ro, og mest bekymringsverdig av alt så spiser hun nesten ikke. Vi har ikke skiftet fôr, så her er alt likt (ønsker heller ikke å skifte da hun har en sensitiv mage). Hun har løpetid, så noe av problemene kan nok skyldes dette. Da jeg snakket med svigers nevnte de at det var vanlig at hun blir rastløs og oppmerksomhetssøkende eller pipete, men ikke at hun slutter å spise og begynner å bjeffe/ule. Legg merke til at vi har hatt henne i 3 uker, og at adferden begynte å endre seg for 1 uke siden, så trolig er ikke problemet at hun har flyttet? Vi ønsker likevel å gjøre denne overgangen så enkel og bra som mulig for henne, og viktigst av alt; at hun skal spise som vanlig. Har noen her tips til hva dette kan skyldes, eller hva vi bør gjøre? Evt om vi bør oppsøke veterinær? 
    • Altså, den totale motsetningen av en sånn hvit 😆 Er det en groenendael? Ekstremt søt, om jeg får si det! 
  • Nylig opprettede emner

• Create New...