Gå til innhold
Hundesonen.no

Hei!


Bandida

Recommended Posts

:) jeg er ny her,vel...egentlig ikke helt ny,var innom her tidligere..men har ikke orket på en god stund.Min kjære Schæfertispe,Kaya,sovnet stille inn 5.9.07 på grunn av kreft og nyresvikt.Sorgen er fortsatt stor,men nå har jeg bestilt ny valp!En liten Malinoisfrøken;).Hun ble født 18.9.07,men får ikke komme hit til meg før i januar,pga.importregler(rabiesfare).men i november reiser jeg for å besøke henne for første gang,og det blir nok ikke bare den ene turen!Er jo nesten uutholdelig å gå sånn å vente!

I tillegg har jeg to andre hunder,en Alaska Husky hanne på snart 16 mnd,som heter Rapp,og en blanding av Schæfer og husky som heter Zappa.Ellers har jeg hatt hund så lenge jeg kan huske,har drevet med tjenestehund(Kaya),IPO,redning og lydighet,og litt hundekjøring.Med Zappa trener jeg lydighet,og Rapp,hehe,vel,han er som AHèr flest,bare eeelsker å løpe,helst så fort som mulig.Har så smått begynt å trene litt lydighet med ham,og det går i grunn ganske fint.Stort mer er det ikke å fortelle,annet enn at jeg er hundegal,og jeg kunne aldri i livet ha levd uten dem!Lille Mallefrøken skal bli redningshund,og vi har også planer om å konkurrere i lydighet når den tid kommer.

Hilsen fra Margareth,Rapp og Zappa;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) jada,bor i isødet...er ganske lei for øyeblikket,egentlig...skal reise ned til fastlandet på ferie snart,det blir fint!uten hund,da,så jeg driver å ordner med hundepass om dagen,heldigvis er det mange gode venner som mer enn gjerne vil passe dem.men jeg må nok bli her oppe noen år til,jeg er her for å jobbe,hehe...men nå gir jeg sikkert et skikkelig dårlig inntrykk av Svalbard,da...det er egentlig ikke så værst,blir bare så himla lei av å tråkke rundt på et sted hvor det er samme greia hele tida... ;)

men hva gjør man ikke...det var,kremt..et mannfolk som i utgangspunktet klarte å overtale meg til å flytte opp hit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en hundeklubb,Longyearbyen Hundeklubb heter den,men den er bare for polarhunder.Så nå har jeg og naboen min dannet ny klubb,som er for alle :) ,vi skal bl.a.søke støtte fra lokalstyret,for så å få opp forskjellige instruktører,etc.Vi har begynt såvidt med treninger hver søndag,det blir flere ting etterhvert.Også er vi igang med å danne NRH lokallag her oppe nå,til nå er vi 5 stykker,en portugisisk vannhund,en golden retriever,en malle,en flat,og en dansk-svensk gårdshund.Sistnevnte har en godkjenning igjen før han er godkjent lavinehund ;) .Mulig vi får med en schæfer som også bor her.Masse nye folk og hunder som har flytta hit i løpet av sommeren.

Hester-det er faktist 5 islandshester her,men ikke noe ridesenter i den forstand,hehe...de brukes mest om sommeren,til turer.Har holdt litt på med dem,men ikke mye.så det er absolutt et miljø her oppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...