Gå til innhold
Hundesonen.no

Alle de med ....-tråder

Recommended Posts

Skrevet

Lurer på hvorfor ikke de andre rasene får lov til å ha en sånn tråd i hundeprat når Belgerne får lov?! :) Rart at alle andre blir flyttet, utenom "alle med belgere". Kan dere gi meg et fornuftig svar på dette?

Skrevet

Jeg syntes man kunne latt de trådene stå på hundeprat til de var "døde" eller ikke aktive også flytte dem, morro å se alle hundene.

-og skal det flyttes så bør man flytte alle :)

Skrevet

Spesiellt syntes jeg det var gøy å se hva hundene ble brukt til, hvor høye og tunge de er osv, man får en litt annen forståelse av "bredden" på rasen :)

Skrevet

Vi lot være å flytte belger-tråden til raseleksikonet fordi den hadde utviklet seg til en diskusjon rundt bruksegenskaper og linjer. De andre trådene var kun bilder og informasjon om hundene, for å holde forumet mer ryddig kan disse postes i raseleksikonet under tråden til rasen det gjelder. Ønsker man å diskutere spesifike ting innenfor en rase, kan man lage en tråd i hundeprat.

Skrevet
Vi lot være å flytte belger-tråden til raseleksikonet fordi den hadde utviklet seg til en diskusjon rundt bruksegenskaper og linjer. De andre trådene var kun bilder og informasjon om hundene, for å holde forumet mer ryddig kan disse postes i raseleksikonet under tråden til rasen det gjelder. Ønsker man å diskutere spesifike ting innenfor en rase, kan man lage en tråd i hundeprat.

Så om man bare omformulerer det litt så er det greit?

Skrevet

Da bør den belger tråden splittes. Slik at det blir en diskusjonstråd og en presentasjonstråd.... Syns det skal være likt for alle.

Skrevet
Da bør den belger tråden splittes. Slik at det blir en diskusjonstråd og en presentasjonstråd.... Syns det skal være likt for alle.

:) Så enig, så enig.

Skrevet

Sånn. Nå er tråden splittet, de innleggene med type, hundens navn o.l., samt de fleste av innleggene med bilder i, ligger nå i Raseleksikonet; her, mens den andre delen med diskusjon rundt de forskjellige rasene o.l. ligger i Hundeprat; her. Har delt den opp etter beste evne, og håper at alle er fornøyde.

-Mod. Josie&Miriam

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...