Gå til innhold
Hundesonen.no

Digital speilrefleks


Aussieglis

Recommended Posts

Jeg har fått ordnet meg en god avtale, så iløped av oktober-november får jeg meg speilrefleks! Det blir visst bursdagsgave og kombinert julegave. ;)

Anyhow, det er gamlingene og typen som spleiser på kamera til meg, men de vil ikke bruke mer enn 6000kr.

Jeg har null peiling på speilreflekser, så jeg trenger virkelig noen tips...

Det kameraet skal brukes til er å ta bilder av natur, dyr, landskap.. Jeg vil ha muligheten til å ta skarpe og klare bilder av hunder i bevegelse, og jeg vil ha masse megapixler tror jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale Canon EOS400D .

Dette betalte eg 7000 for, inkludert minnebrikke + en cashback-kampanje, som gjorde til at skjølvaste kameraet eigentleg bere kosta 6000. Det er nokre mnd siden, så det er nok satt ned i pris til rundt 5000 (men da må du vel kjøpe minnebrikke i tillegg).

Veldig enkelt å bruke, tar fine og skarpe bilder, og har 10 megapixel.

Mitt er på reparasjon no da, men antar det er noke eg har ødelagt uten å vite om det, og ikkje noke med kvaliteten på kameraet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg at jeg bare må ta et slikt vanlig objektiv som vanligvis følger med når man kjøper speilrefleks. Hva er en KIT linse og hva gjør at den har KIT foran linse? :) Jeg er veldig grønn på alt som har med linser å gjøre, tenker jeg må sette meg inn i det når kameraet er på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den summen å bruke ville jeg gått for Canon EOS 350D. Koster ca 4.500 på komplett med 18-55 linse og kameraveske. Da har du 1500 igjen til å legge i en ekstra linse, feks et med mer zoom om du vil ha det eller lignende. 400D ligger på rundt 6000 med en relativt dårlig kit linse. Jeg ville heller brukt litt mindre på selve kameraet og fått kjøpt en litt bedre linse i tillegg :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her. Jeg holder også på å inngå en sånn avtale, håper det går i boks.

Skal ta bilder av hund, noe natur og folk. Må ha kamera som tar bra bilder i bevegelse. Kan man filme med det er det toppers, men ikke et must. Kameraet må være ganske enkelt å bruke. Fikk prøve et Canon 30D (tror jeg), og det syns jeg var kjempeenkelt, så noe sånt hadde vært bra. Ellers har jeg også null peiling, så alt må inn med teskje. (Sorry at jeg kupper tråden, Anniken!) :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her. Jeg holder også på å inngå en sånn avtale, håper det går i boks.

Skal ta bilder av hund, noe natur og folk. Må ha kamera som tar bra bilder i bevegelse. Kan man filme med det er det toppers, men ikke et must. Kameraet må være ganske enkelt å bruke. Fikk prøve et Canon 30D (tror jeg), og det syns jeg var kjempeenkelt, så noe sånt hadde vært bra. Ellers har jeg også null peiling, så alt må inn med teskje. (Sorry at jeg kupper tråden, Anniken!) :icon_redface:

Digitale speilreflekskameraer har (såvidt meg bekjent) ikke film funksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digitale speilreflekskameraer har (såvidt meg bekjent) ikke film funksjon.

Hehe, nei jeg tror jeg fant ut av det nå nettopp.. :P Og så lurer jeg på om jeg blander Nikon og Canon også.. :icon_redface: Jaja, speilrefleks skal det i alle fall være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...