Gå til innhold
Hundesonen.no

varmedress med god passform


Raksha

Recommended Posts

Lille frøken frysepinn trenger virkelig en god varmedress, men jeg finner ingenting som passer. Bestilte hurtta overall og fleecedress, men passformen blir helt feil. Hemmer bakbeina og blir helt feil over krysset. Foran blir den for stor. Så den går i retur så snart jeg får svar fra dem jeg kjøpte den av.

Hun har kroppsfasongen til en dvergpinscher omtrent, litt lang i kroppen og kraftige lår. Og pipstilker til frembein og resten av bakbeina. :icon_redface:

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt bare gode ting om dette firmaet her, http://www.doggieandstyle.com. De skreddersyr etter mål. "Parkdressen" virker helt super, og du slipper å kjøpe en fleecedress for å holde på varmen slik du må med Hurrta dressen. Den er foret og vanntett. :) Prisen er noe stiv, men på den andre siden er du garantert passform. Og dessuten må det vel være litt billigere å sy en dress til en liten frøken som Abby enn til en stor puddel. :icon_redface:

Mvh LivB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp hurtta fleecedress og overall til min DP.. Dvergpinschere er riktignok kvadratiske da, menmen.. Passet i alel fall bra til milli.. Størrelse 281.. Hun er vandt til å gå med dresser før og syns det er helt ok..

Bakbeina ble litt lange, så de kommer jeg til å brette opp.. Går fint om vi går på tur rolig, men om hun skal løpe og hoppe villt tundt må jeg brette dem så ikke bakbeina skal svippe inni..

Dressen er også veldig romslig over brystet, men det gjør ingenting, værre om den er forliten..

Er du sikker på at hunden din får rare bevegelser fordi den syns det er uvandt å ha på dress? Eller om den er litt kort i lengden? Hadde jeg vært deg så hadde jeg prøvd dressen på i en siituasjon der hun leker og har det gøy.. da får du virkelig sett om det faktisk er sant at dressen er ekkel, eller om det er fordi det er uvandt... Milli hadde en gang på seg en dress som var forliten i lengden og da gikk hun helt stivt og nektet å løpe selv om jeg kastet pipedyr..

(hun er GAL etter pipedyr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, tusen takk! Henne skal jeg jammen kontakte.

Fikk nettopp hurtta fleecedress og overall til min DP.. Dvergpinschere er riktignok kvadratiske da, menmen.. Passet i alel fall bra til milli.. Størrelse 281.. Hun er vandt til å gå med dresser før og syns det er helt ok..

Bakbeina ble litt lange, så de kommer jeg til å brette opp.. Går fint om vi går på tur rolig, men om hun skal løpe og hoppe villt tundt må jeg brette dem så ikke bakbeina skal svippe inni..

Dressen er også veldig romslig over brystet, men det gjør ingenting, værre om den er forliten..

Er du sikker på at hunden din får rare bevegelser fordi den syns det er uvandt å ha på dress? Eller om den er litt kort i lengden? Hadde jeg vært deg så hadde jeg prøvd dressen på i en siituasjon der hun leker og har det gøy.. da får du virkelig sett om det faktisk er sant at dressen er ekkel, eller om det er fordi det er uvandt... Milli hadde en gang på seg en dress som var forliten i lengden og da gikk hun helt stivt og nektet å løpe selv om jeg kastet pipedyr..

(hun er GAL etter pipedyr)

Kan du ikke ta bilde av Milli med dressen på? Jeg kjøpte størrelse 352. Hun er 32 cm i ryggen, så det var den eneste som passa sånn. Hun er ikke vant med dress, men jeg prøvde å lokke med biff og selv om hun prøvde så hemma dressen bakbeina.

*Dobbelpost. Mod Pointerguri*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theo har mye fint og de har god passform syns jeg.

Jeg har snow-overallen til vesla mi.

http://www.kunhund.no/catalog/index.php?cPath=32_39

Har sett litt på dem, du har ikke bilde hvor din er i bevegelse med dressen på vel?

Damen der jeg kjøpte den skal se om hun finner en som passer bedre. Likte dressen veldig godt, så hadde i grunn vært genialt om jeg fikk en som passer frk. frysepinn.

*Dobbelpost, bruk redigeringsfunksjonen. Mod.Josie&Miriam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, tusen takk! Henne skal jeg jammen kontakte.

Kan du ikke ta bilde av Milli med dressen på? Jeg kjøpte størrelse 352. Hun er 32 cm i ryggen, så det var den eneste som passa sånn. Hun er ikke vant med dress, men jeg prøvde å lokke med biff og selv om hun prøvde så hemma dressen bakbeina.

*Dobbelpost. Mod Pointerguri*

kan ta bilder av henne i fart og med den på.. gjør det når jeg kommer hjem..

ellers så ville jeg prøvd å ha henne med ut, og løpe fra henne? løper hun ikke etter deg da? Få henne til å løpe i alle fall.. Den ene bomulls dressen brukte Milli noen dager å venne seg til.. Jeg tok den kun på henne rett før vi skulle ut og gjøre noe gøy.. kaste litt leker til henne ute, eller sånne ting.. i begynnelsen gikk hun med litt stive bakbein, men det gjør hun ikke nå mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på dem, du har ikke bilde hvor din er i bevegelse med dressen på vel?

Damen der jeg kjøpte den skal se om hun finner en som passer bedre. Likte dressen veldig godt, så hadde i grunn vært genialt om jeg fikk en som passer frk. frysepinn.

*Dobbelpost, bruk redigeringsfunksjonen. Mod.Josie&Miriam*

Nei, har kun "stillebilder" desverre.

7%20Februar%20017.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare ta på et vanlig dekken? Så sant hunden ikke ligger helt stille over lengere tid når den ute, kommer den vel ikke til å fryse med et foret dekken? Det er mye mer behaglig for hunden å ha på dekken, enn det er med dress... Det er i hvertfall min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer så fælt på hvorfor dere skal ha klær til hunder med pels?????

Jeg har korthårede hunder, kun gamlemor som bruker varmedekken når det er som kaldest, virker ikke som den andre fryser når vi er ute på tur.

De er jo tross alt utstyrt med pels, er det søla dere er redd for så er det kanskje litt dumt å ha hund eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekken ser ikke ut til å være nok. Det holder nå, men tvilert sterkt på at det holder når det blir minusgrader og snø. Vi snakker om en hund på 3,5 kg med kort pels, uten underull her. Det skal ingenting til før hun blir kald. Da blir hun så kald at man fysisk kjenner at bikkja er iskald liksom. Kan hun løpe fritt, så holder hun selvsagt varmen en stund, men ikke på kurs hvor vi trener grunnferdigheter. Tro det eller ei, så blir en liten hund mye kjappere nedkjølt enn en stor hund.

Brukte dekken på collien min når det ble under 10 minus på kurs og trening, men det var fordi han ble stiv i ryggen pga skade, ikke fordi han ble kald. Schnauzeren min på 12 år fikk sitt første dekken i fjor vinter. Og jeg hadde dekken til cavalieren min som trengte det når det ble under null grader fordi hun ble kald og stiv, hun var syk. Slapp helt av, matmor, jeg stapper ikke dekken på hundene mine fordi det er kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På det bildet av tispa mi så er det faktisk 25 minusgrader, hun er 5 mnd gammel og har ingen pels på magen, og det blir faktisk kaldt når man går med magen 15 cm over bakken.

På hannhunden min har jeg ikke brukt mye dekken, men har invistert i det nå ettersom han har PL og HD og har veldig stive ledd og fryser lett.

Når det regner masse og da hundene selvfølgelig blir klissvåte bruker jeg faktisk regndresser, ettersom hundene mine bruker et halvt århundre på å tørke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer så fælt på hvorfor dere skal ha klær til hunder med pels?????

Jeg har korthårede hunder, kun gamlemor som bruker varmedekken når det er som kaldest, virker ikke som den andre fryser når vi er ute på tur.

De er jo tross alt utstyrt med pels, er det søla dere er redd for så er det kanskje litt dumt å ha hund eller??

Sånnt som det der irriterer meg.. om du har en sånn hund som det du har bilde av er det kanskje ikke rart den fryser.. ser ut til å ha litt mer fett på kroppen en min rase har for eksempel..

Min rase har lite pels, ingen underull i det hele tatt, ikke mye pels på magen, og innsiden av lårene.. Jeg syns ikke det er flaut at hun har på seg dekken, og jeg tar heller på henne det enn at hun skal gå rundt å fryse på tur.... Jooooo, hvordan jeg vet at hun fryser er at en hund som normalt elsker å være ute og løpe i naturen og kose seg, ikke vil være ute lenger, eller går en halv meter bak meg på tur i skogen selv om hun er løs...

Så ja, hun spurte om råd, og om du ikke har noen råd så ikke bland deg...

Dekken ser ikke ut til å være nok. Det holder nå, men tvilert sterkt på at det holder når det blir minusgrader og snø. Vi snakker om en hund på 3,5 kg med kort pels, uten underull her. Det skal ingenting til før hun blir kald. Da blir hun så kald at man fysisk kjenner at bikkja er iskald liksom. Kan hun løpe fritt, så holder hun selvsagt varmen en stund, men ikke på kurs hvor vi trener grunnferdigheter. Tro det eller ei, så blir en liten hund mye kjappere nedkjølt enn en stor hund.

Brukte dekken på collien min når det ble under 10 minus på kurs og trening, men det var fordi han ble stiv i ryggen pga skade, ikke fordi han ble kald. Schnauzeren min på 12 år fikk sitt første dekken i fjor vinter. Og jeg hadde dekken til cavalieren min som trengte det når det ble under null grader fordi hun ble kald og stiv, hun var syk. Slapp helt av, matmor, jeg stapper ikke dekken på hundene mine fordi det er kult.

ja, er heeeelt umulig å trene med en hund som er kald! Er hovedsakelig derfor jeg kjøpte fleecedressen og overallen nå.. Til vanlig om det er kaldt holder det med vanlig dekken... Men nå begynner vi på LP kurs, og det kurset holdes ute.. En del av grunnkurset ble "ødelagt" fordi at Milli var iskald og derfor ikke ville jobbe.. Så nå har vi gått til innkjøp av hel dress :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente cavalier unghund på skullerud i fjor vinter, han holdt på å fryse ballene av seg. Eneste hunden som ikke frøys der, var en berner. Damen skulle sende meg en fleecedress i en større størrelse, så ser vi om den passer, hvis ikke så får jeg kontakte hun som LivB linket til. :icon_redface: Kan alltids gå amokk med symaskina selv, men ikke på en sååå dyr dress. Da får jeg heller prøve å lage fra scratch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humre, måtte bare legge inn dette for å provosere litt; jeg skjønner selvfølgelig at bikjene fryser når de er i ro og at små raser fryser fortere enn de som kommer litt lenger over bakken.

Har ikke sånn bikje som på bildet, syns bare det var så morsomt.

Hadde langhåret collie for mange år siden, men det var igrunnen aldri i mine tanker å dra på han dekken når det plaska ned, var heldig at han ikke var plaga med våteksem pga lang tørketid.

Sitter og ler litt inni meg nå jeg av reaksjonene til folk, er det ikke lov til å provosere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du skjønner jeg har bleika håret mitt, så jeg må prøve litt hvordan det er å være blondine, hehe.

Nå har jeg hatt hund siden jeg var lita jente og må si jeg har lært utrolig mye hele veien, men jeg har jakthunder og det er nok et helt annet miljø enn hos dere som har små hunder.

For å si det sånn, hadde jeg dressa opp dyra mine i fancy dresser, så hadde jeg blitt møtt med kjempelatter.

Sier seg selv at hunder på 50 cm ikke fryser like fort som hunder på 20 cm, til og med jeg som driver og faker blondine om dagen skjønner du; er det ikke lov til å spille uvitende heller nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humre, måtte bare legge inn dette for å provosere litt; jeg skjønner selvfølgelig at bikjene fryser når de er i ro og at små raser fryser fortere enn de som kommer litt lenger over bakken.

Har ikke sånn bikje som på bildet, syns bare det var så morsomt.

Hadde langhåret collie for mange år siden, men det var igrunnen aldri i mine tanker å dra på han dekken når det plaska ned, var heldig at han ikke var plaga med våteksem pga lang tørketid.

Sitter og ler litt inni meg nå jeg av reaksjonene til folk, er det ikke lov til å provosere..

velvel.. langhåret collie er kanskje litt anderledes???? god rase å sammenligne med!

Bruker ikke dekken på BCen.. Hun fyser aldri.. Bruker dekken for hundens del, ikke min egen.. Syns de er finere "nakne"...

Veldig bra at du skjønner at de fryser når de står i ro, du virker som en særdeles oppegående person! Min hund fryser også når den ikke er i ro, om det er kaldt ute.. Hun er omtrent aldri i ro..

Og, ja provoserer en del.. Sinnsykt mange som skal kommentere det.. Du er vel gjerne en av de som ikke tar på hunden dekken selv om den er kald; er jo såååå flaut når folk kommenterer, og ler..

Her er forresten bilder av Milli med sin fleecedress, som du kanskje ser så har hun den ikke på fordi det ser stilig ut.. Hele dressen ser faktisk ganske teit ut:

oIMG_5414.jpg

oIMG_5421.jpg

oIMG_5422.jpg

Raksha, la ved ett bilde av Milli til vanlig også sånn at du ser hvor tynn hun er under dressen.. Her er en film der hun "løper" litt med dressen:

th_MVI_5418.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv problem med å finne dekken til frøkena (ikke at ho skal bruke det ennå, men når gradene kryper ned på gradestokken og under 0 må jeg nok. Ho fryser veldig fort, og vil ikke være ute i det heltatt når det er kaldt. Og ho er helt naken på magen og innsiden av lårene. Alt er for stort selvom dekkenet skulle hvert for kort <_<

Men BC går uten dekken, men det er en helt annen rase, med annen str og pels. Som holder mye bedre på varmen. Jeg sier som Helle, en hund er flottere "naken", det er ikke for min del jeg bruker "klær" på bikkja mi. Men er ikke lett å finne noe som passer ordentlig heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker dekken på gamlemor når det blir kaldere enn -10, jeg blåser vel i om folk ler av meg, tenker da heller på at gamlemor har godt av turer selv om det begynner å bli kaldt ute.

Ungjyplingen fryser ikke på langt nær så fort som gamlemor alltid har gjort, bikjene er nok som oss folk; noen fryser fortere enn andre.

Gamlemor syns ikke det er moro å bruke dekken, men når jeg har oversett ho i 5 min så finner ho ut at det ikke hjelper.

Det ble kjøpt inn når ho var nyoperert etter livmorbetennelse, midt på vinteren.

Var nok veldig konservativ når jeg kjøpte det, mørkegrønt, hadde jo vært stilig med litt freshe farger da.

Til mitt eget forsvar må jeg si at jeg regner meg som et oppegående menneske, ja, syns aldri jeg kan få nok kunnskap om ting og tang, nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djez, noen har bare virkelig fritidsproblemer.

Helle: nommin - så herlig. Den dressen står litt anderledes enn det min gjorde på knøttis. Så spørs om ikke min rett og slett var forlita. Spesielt så din mye romsligere ut rundt bakbeina. Virker som Abby er endel større enn Millie, eller bare merkelig skrudd sammen.

bcRex: jeg bestilte dekken hos zoosupply jeg er fornøyd med:

1381170610_16812c86fb.jpg

Det dekker brystet og frem til bakbeina starter, men dekker jo ikke insiden av lårene og det nakne området på magen.

(Og, ja, hun hater meg litt akkurat der. :icon_redface: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker dekken på gamlemor når det blir kaldere enn -10, jeg blåser vel i om folk ler av meg, tenker da heller på at gamlemor har godt av turer selv om det begynner å bli kaldt ute.

Ungjyplingen fryser ikke på langt nær så fort som gamlemor alltid har gjort, bikjene er nok som oss folk; noen fryser fortere enn andre.

Gamlemor syns ikke det er moro å bruke dekken, men når jeg har oversett ho i 5 min så finner ho ut at det ikke hjelper.

Det ble kjøpt inn når ho var nyoperert etter livmorbetennelse, midt på vinteren.

Var nok veldig konservativ når jeg kjøpte det, mørkegrønt, hadde jo vært stilig med litt freshe farger da.

Til mitt eget forsvar må jeg si at jeg regner meg som et oppegående menneske, ja, syns aldri jeg kan få nok kunnskap om ting og tang, nemlig.

Det er bra :icon_redface: Så da er du også en av dem som bruker dekken... her kommer det frem til slutt :) Regnet egentlig med at du var oppegående, men at du var ute etter å provosere litt ja..

Jeg liker også best nøytrale dekken.. Det hun bruker mest er helt svart, vind og vanntett med reflekser på.. Eller så har hun noen gensre som hun fikk med en gang jeg fikk henne, alle ville kjøpe kule gensre til valpen vettu.. Eneste genseren hun bruker av de som faktisk er litt "jålete" er denne, og det er rett og slett for at det er en veldig god genser som varmer godt:

stripete.jpg

Men det viktigste med dekken og hundeklær er at de ikke hindrer hundens bevegelse, og at de faktisk fungerer til det formålet de var laget til..

bcRex: Har du prøvd sånne dekken som bare går over ryggen, og har en reim til å feste rundt magen? Der kan man kjøpe borrelås å feste på, så blir dekkenet passelig rundt magen.. Jeg kjøpte et sånt dekken til milli for 120 for en stund siden.. Fullstendig vind og vanntett, svart, med refleks.. Veldig fornøyd med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte et dekken på NKK Bjerke nå i år, og det passer jo egentlig fint i lengden, men rundt magen er den altfor stor, så må nok prøve å mikse litt. Vil ikke akkurat klippe av noe heller, fordi ho kommer til å bli mye kraftigere, og det dekkenet var så fint, at jeg vil ha det lengst mulig :icon_redface:

Men nestegang jeg skal kjøpe noe, så tar jeg henne med å prøver ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte et dekken på NKK Bjerke nå i år, og det passer jo egentlig fint i lengden, men rundt magen er den altfor stor, så må nok prøve å mikse litt. Vil ikke akkurat klippe av noe heller, fordi ho kommer til å bli mye kraftigere, og det dekkenet var så fint, at jeg vil ha det lengst mulig :icon_redface:

Men nestegang jeg skal kjøpe noe, så tar jeg henne med å prøver ordentlig.

Om det er reim rundt magen på det, så kan du kjøpe borrelås, det er ikke dyrt, pluss at du slipper å ødelegge selve dekkenet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...