Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva med alt hundeutstyret?


Raksha

Recommended Posts

Prøver å finne ut hva jeg skal gjøre jeg, så spør dere: Hva gjør dere med alt hundeutstyret når dere mister hundene? Tar dere vare på alt eller selger dere noe eller?

Jeg har masse utstyr etter både Rikke og Aro, noe er pakket ned og skal være med meg "for alltid". Men så er det jo endel igjen da. Og veldig lite av det passer til knøttis. Hvor skal jeg gjøre av det? ;) Det føles litt vondt å skulle selge det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok også til å pakke ned mitt når det (dessverre) blir nødvendig. Det har altfor stor affeksjonsverdi, i tillegg til at jeg synes det er koselig hvis jeg etter hvert får en hund som kan arve det. Forutsatt at jeg klarer å takle å se tingene fra gamle hunden uten å briste i gråt da selvfølgelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar vare på det meste, noe selger jeg eller gir bort alt etter prisen på utstyret og hvor stor sjangs det er for at jeg kommer til å bruke det igjen. (eks lite trolig at det dukker opp en Schäfer gutt på 40kg igjen i huset)

Det siste Halsbåndet til en død hund bruker jeg aldri igjen.... det taes vare på og pakkes bort. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet hunden min Theodor for 4 uker siden - og jeg klarte ikke å gå rundt og se på alt utstyret hans som var plassert rundt i huset, Så jeg vasket bur og kurv, pakket det godt inn i plast og plasserte det på loftet. De båndene som var fine og hele vasket jeg og tok vare på, det samme gjaldt halsbånd, leker, refleksvester osv. Alt av hundefor & go`biter gav jeg bort til min søsters hund. Det var en vond og trist prosess - men er glad for at jeg gjorde det - for nå har jeg en masse fint utstyr som den nye valpen min Ella skal få arve når hun kommer i hus om 7uker, utstyr som inneholder en rekke gode minner om veslegutten min.

Hadde tatt vare på noe utstyr som jeg vet blir altforstort til den nye valpen, så det gav jeg bort til to veninner av meg, noe de ble svært så lykkelige for ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pakket alt ned etter GD'en vår,selvom vi vet at mye ikke kunne brukes senere med mindre hvis vi fikk en gd igjen.

Etter pepsi tok vi var på alt og det meste passer storpuddelen sofie så når hun er her bruker vi det utstyret til henne.

Jeg syns det er godt å se utstyret men mye av det har sofie fått med seg hjem(hos bestemor og bestefar) men om vi skulle trenge det så får vi garantert det tilbake ;)

Det er nemlig sånn det funker i familien ;)

Pek på den og da får jeg låne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok til at jeg beholder det meste tenker jeg. Knøttis har jo alt arvet noe, bur og skåler og sånt, og planen er stor hund igjen om et par år. Da kan vel det meste brukes på nytt på et eller annet stadie. Gamlemor fikk en seng da, den adopterte hun allerede i sommer, så der var det ikke så mye tvil om hvem som kunne få den.

Her står fremdeles buret, senga og endel av båndene og sånt til Aro fremme. Har ikke fått meg til å pakke det ned enda. Lenge leve fortrengelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal beholde alt :) Nå har jeg jo flere hunder, så de bruker de samme tingene, men har noe som er " sitt". Spesielt Tella og Betty som det trenes mest med har mye jeg kommer til å få bruk for når jeg får nye hunder senere i livet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt bort noe, solgt noe, men det meste ble spart... Og nå har jo Bridie fått nytte av noe av det iallefall.

Valpehalsbåndet til Buffy henger på bildet hennes som står sammen med urna. Ellers fikk Bridie arve det siste halsbåndet etter Buffy. den gamle selen til Buffy ligger fortsatt her, selv om den er for stor for bridie. Men noe av det nyeste utstyret til Buffy ble solgt eller gitt bort. Liksom ingen affeksjonsverdi i det i den grad.

Mye av utstyret etter Buffy er ikke blitt solgt/gitt bort før nå som ny hund er i hus.. Da først kunne jeg se hva jeg trengte videre osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpehalsbåndet og det siste halsbåndet kaster jeg aldri. (Spesielt ikke når det står navn på..) Skåler som ikke har vært så flittig brukt kan jeg gi bort, men seler og sånt går i arv. Men det skal sies at det ligger leeenge før det blir tatt i bruk, og det er med vemod at den nye hunden får det på seg.. Tepper vaskes slett ikke med det første, men etterhvert går de også i arv. Jeg pakker det jeg vil beholde i en eske for seg selv, og så ligger det ett eller annet sted og venter på å bli funnet igjen. Huff.. dette var en ekkel tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite sansynlig at jeg velger med 50kg hunder, slik som moren min alltid har gjort (som jeg siden tok over). Har jo titalls halsbånd, så tar vare på de som er fine, resten kastes. Er det samme størrelse på hunden som er gått bort og de som lever, har jeg ikke behov for å kaste noe. Jeg har ikke noe fast utstyr til hver enkel hund, utstyr er felles for alle hundene. Seler som er veldig slitte, kastes, mens de fine kan selges eller gis bort. Alt av bur, kobbel, leker, senger og treningsutstyr bruker jeg felles for alle hundene, så der blir ikke noe kastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster det som har blitt veldig slitt, det andre tar jeg vare på og bruker det; men ikke før det har gått ei lang stund. Det er også kjekt å ha noe liggende i bilen i tilfelle du skulle komme over en løshund og som kanskje kan trenge hjelp til å finne hjem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg er svært lite sentimental når det kommer til hundeutstyr. Det brukes om hverandre om det passer neste hund, det som ikke passer gir jeg bort til folk som har hunder det passer til :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifra cocker tispa har jeg et halsbånd,det hun brukte den siste tiden. Resten er jeg ikke sikker på hvor ble av faktisk.. Ifra schæferen vi hadde fra jeg var 5 til jeg var 16,har jeg også et halsbånd. Har også ei vannskål etter han som jeg har med i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er forferdelig vanskelig å bestemme meg for hva jeg skal beholde. Hver ting jeg finner betyr litt synes jeg. Halsbånd, kobbel og pynteskjerf ol. beholder jeg. Refleksvester, blinkehalsband og ruffwear selen har jeg venner som er interessert i. Noe sender jeg til FOD tenker jeg. Jeg synes det er godt å tenke på at noen andre kan bruke tingene hans videre. Men de to hundesengene hans står på plassene sine fremdeles og jeg klarer ikke helt å kvitte meg med dem ennå, enda han nesten aldri sov i de, og de er alt for store for en evnt ny hund.

Jeg tar en ting av gangen, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er forferdelig vanskelig å bestemme meg for hva jeg skal beholde. Hver ting jeg finner betyr litt synes jeg. Halsbånd, kobbel og pynteskjerf ol. beholder jeg. Refleksvester, blinkehalsband og ruffwear selen har jeg venner som er interessert i. Noe sender jeg til FOD tenker jeg. Jeg synes det er godt å tenke på at noen andre kan bruke tingene hans videre. Men de to hundesengene hans står på plassene sine fremdeles og jeg klarer ikke helt å kvitte meg med dem ennå, enda han nesten aldri sov i de, og de er alt for store for en evnt ny hund.

Jeg tar en ting av gangen, tror jeg.

Samme her... En ting om gangen er nok lurt. Funnet ut at biabeden kan selges, den tar bare opp plass. Et bur og jeg tror jeg skal prøve å få solgt. Men tror det får holde for nå. Plass er liksom en ting å tenke på også hos meg, har veldig begrensa med lagringsplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...