Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjøtt med glasskår

Tonje

Recommended Posts

Nå har ikke denne saken kommet ut enda,og den kommer nok bare i Adresseavisen. Men uansett, idag var ei vennine av meg oppe på festningsområdet og luftet bikkja, der de fant kjøtt som det var puttet glasskår i. Så Trondhjemmere( og andre også),følg med hva hundene finner på tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke når på dagen,men det var idag ja. Hun sa det var ganske tydelig at det var lagt ut for hundene (er jo ikke til å stikke under en stol at det er et populært område for hundeeiere), og disse som har gjort det synes vel lite om bikkjene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt forferdelig! At noen kan gjøre noe sånt! :shocked:

Håper ingen hunder er blitt skadet.

Det finnes da bedre måter å ordne opp i slkt på! Hvet noen hva disse personene hadde imot hundene? eller gjorde de det på pur f***?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUFF - så fryktelig!

Vi hadde et flott område hvor vi slapp løs hundene våre på en årerekke. Det var et ganske smalt gressområde med høyt gjerde mot veien, på baksiden av et Gallus Plesnerbygg her på Furuset i Oslo.

Plutselig en dag oppdaget jeg glasskår der, og ved nærmere undersøkelse så lå det slike langs HELE veggen deres!

Selvsagt var det strødd utover der med vilje for å unngå hunde-slippene akkurat der... (Det var ikke bare en flaske...)

Trodde jeg skulle besvimt når det gikk opp for meg!

Så Ja - TENK og SE hvor dere slipper hundene deres!

Det finnes faktisk virkelig ondsinnete gærninger der ute som gjerne skader hunder for å slippe å ha slike i nærområdet!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Kan jeg spørre hvilken hund veninna di har?

Men ja, er jo garantert for hundenes skyld.. (Er jo en smart måte å gjøre det på for de bikkjehaterne, tenk hva som hender om hunden spiser det da.. *grøsse*)

Jeg kommer fortsatt til å dra opp dit, kall meg gjerne uannsvarlig.. Får heller bare passe ekstra på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hmm, folka som samles der for sosialisering er jo mye lengre ned, på sletta nedoenfor, og utenfor murene liksom.. Men går jo igjennom der uansett, og det ligger sikkert mer kjøtt ute så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må ikke dette svaret på noen som helst måte tolkes dithen at jeg synes slike handlinger er ok! (Sikkert noen som kommenterer det lell da men....)

Poenget er at jeg skjønner at andre brukere av festningsområdet blir møkk lei hundene der oppe. Selv tar jeg aldri med bikkja dit da jeg synes det er flaut å være hundeeier der oppe. Området ser jo ikke ut! Hundeskit og skitposer med innhold flyter jo over der oppe...

Hadde alle som slapp hundene sine der oppe sørget for å holde området fritt for slike etterlatenskaper hadde det vært mindre sannsynlig med slike reaksjoner fra andre også, det er jeg sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, akkurat det du sikter til Linkr har jeg aldri sett der jeg. Ikke at jeg er der så ofte, men der jeg var i dag var det fint og ryddig.

Syns det var veldig fint der vi var i dag jeg.. Så ikke noe hundedritt og hundeposer i det hele tatt...

Da har dere opplevd noe ekstraordinært - alle gangene jeg har vært der har det vært et hav av dritt der, spesielt på stien fra Bakklandet og opp til den store sletta... Det er alt for dårlig at hundeeiere ikke plukker opp når hunden driter MIDT på stien og det er 100 meter til nærmeste søppelkasse...

Bortsett fra det er det helt forferdelig at noen legger ut kjøtt med glass i.... Tinka hadde garantert spist det om hun hadde kommet over det, hun eier jo tross alt ikke begrensninger, og jeg tør ikke tenke på hva som hadde skjedd om hun hadde fått det i seg... (en ting er at jeg er minimalt hønemor og lar henne gå over glasskår i stedet for å stresse med å dra henne unna det, men til og med jeg skjønner at å spise glasskår blir noe helt annet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så begeistret akkurat for det der kjøttfunnet, for jeg er vel ganske så hønemor. Og om det er ekstraordinær opplevelse vi hadde i dag så var vi vel heldige da. Men som sagt så er jeg der ikke så ofte, så jeg vet ærlig talt ikke hvordan det er der ellers. Men i dag hadde jeg en sånn kjempe opplevelse at jeg kommer nok til å dra dit flere ganger vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte vennina mi da jeg var på luftetur nå, og hun fortalte at det var en kjøttklump som var gnidd inn med bittesmå glassbiter fra en lyspære eller lignende. Flere hunder hadde visst vært bortpå,så en hadde tatt med sin til røntgen. Tror det kommer i avisen imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Har snakket med folk som er der som oftest hver dag, og de mener det er ei fast dame som driver å legger ut. Uansett, det får jo egentlig ikke hjelpe, fordi det ligger jo utlagt kjøtt der.

Noen som har lest debatten som tilhører artikkelen eller? Mange skremmende, men tomme "trusler" der, etter hva jeg så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...