Gå til innhold
Hundesonen.no

Katt angrepet med syre!

puddellover

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har ikke lyst til å se på linken (blir så forbannet av slike bilder og jeg orker ikke få dagen min ødelagt av idioter..ignorance is bliss), men kan noen fortelle meg hvor det skjedde?

• 2 months later...
Skrevet

Dette var jo helt grusomt :lol:

Kan nesten ikke fatte at det er mulig, men har desverre hørt om mange liknende saker der folk har gjort forferdelige ting mot katter- foreksempel tømt på lightervæske og tent på, eller klippet av ører.

Heldigvis finnes det dyrevernlover, slik at folk som blir tatt kan bli straffet. Men for å være helt ærlig så tror jeg det blir vanskelig å finne igjen den som angrep stakkars Solskjaer...

Det eneste som trøster meg litt er at Solskjaer har en familie som gir ham kjærlighet og at han har fått behandling hos dyrlege.

• 3 weeks later...
Skrevet

Er folk helt sinnsyke!? Stakkars katter! hvorfor skjer sånne ting nesten alltid med katter ?

Katter blir slått, sparket ihæl, kasetet osv osv.. jaa. alt:O! det er ille

Syntes man skal sette en stopper for det, men det er jo vanskelig.

jaja, sinnsyke folk.

• 4 weeks later...
Skrevet
Er folk helt sinnsyke!? Stakkars katter! hvorfor skjer sånne ting nesten alltid med katter ?

Katter blir slått, sparket ihæl, kasetet osv osv.. jaa. alt:O! det er ille

Syntes man skal sette en stopper for det, men det er jo vanskelig.

jaja, sinnsyke folk.

Grunnen til at det er som oftest katter, må være for di går løse rundt omkring. Veldig lett "bytte" for en gjeng med tullinger, som synes at sånt er tøft. Hundene har jo opprinelig båndtvang, slik at andre folk må inn på andres eiendommer visst de får lyst til å plage andre dyr.

Stakkars, stakkars pusekatt :closedeyes:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Alle dyr har naturlige instinkter som styrer dem. Noen er byttedyr, som lever av gress, bær og annet de finner i naturen, og som har fluktinstinkter når det er noe i nærheten de oppfatter som fare. Typisk eksempel er hester, sauer, hjortedyr osv. Noen er rovdyr som lever av å fange, drepe og spise andre dyr. Både katter og hunder er rovdyr, samt ulv, gaupe, bjørn osv. Fra lenge før hunder (og katter) ble domestiserte og holdt som arbeids- og kjæledyr har dette vært instinkter som rett og slett har holdt dem i live. Det er naturlig adferd å jage og drepe, men vi har avlet bort veldig mye av de sterkeste instinktene. Ulike dyr har også ulikt språk og væremåte, og de aller fleste kommuniserer best med sin egen art. Og så er det noen som kommuniserer på tvers av arter, i varierende grad. Anbefaler å lese litt om språk og adferd både hos hund og katt, og som sagt få hjelp fra fagfolk.
    • Hvorfor er det sånn at alle katter skal jages?
    • Det er jeg også redd jeg må gjøre. Omplassere kattene. Men er vanskelig fordi har blitt så glad i dem.
    • Er det sånn at hunder kun kan gå overens med andre hunder? Og ingen andre dyr? Det samme med katt. Kun med andre katter? Hvis det er så vanskelig å få katt og hund sammen? Er det generelt lettere å få voksne hunder til å gå bra sammen med valper enn andre dyr? Synes det er kjekt å lære.
    • Det er mange som har hund og katt sammen, men det kommer helt an på individene, rasene og tilvenningen. Det høres ut som du har kommet litt skjevt ut allerede, og som sagt tror jeg det kan bli krevende. Når du ikke har kompetansen selv til jeg anbefale å få hjelp (direkte, annet enn tilfeldige på nett) fra noen som kan komme og hjelpe deg der du er.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...