Gå til innhold
Hundesonen.no

Alene hjemme

MariaN

Recommended Posts

En hund er jo flokkdyr, men så lenge den har blitt vant til det på riktig måte så er det ike noe problem at den er hjemme fra 8-16. Jeg veit av erfaring at om hunden min er luftet godt på morgenen så kan den i nødstilfeller på jobb være hjemme i opp til 10-12 timer. I ekstreme nødstilfeller (skulle jeg havne på sykehus f.eks) så kanskje mer også.

Hvor lenge den takler å være hjemme er veldig individuelt. Du veit jo hvor lenge den greier å holde seg fra kvelden til du må ut om morran. Her kan jeg komme hjem fra trening i ni-tida, så først lufte igjen i tolv-tida dagen etter om vi ligger lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hunden er vant til og ikke har noen problemer med å være alene såppass lenge ser jeg ingenting galt i det. Men jeg kunne for eksempel ikke satt MIN hund alene i 9 timer, da hadde hun sikkert tiltet etter 3. Hadde hun derimot vært vant til å være lenge alene og jeg hadde visst at hun slappet av og ikke hadde det vondt med seg selv på noe vis ville jeg ikke tenkt noe særlig over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ligger hjemme i 9,5 timer. Jeg liker det ikke, men hunden takler det fint. Har webcam så jeg ser hva hunden driver med når jeg ikke er hjemme og jeg må si den er flink til å slappe av. I helgene liker jeg å sove til jeg våkner av meg selv. Da kan det fort bli 12+ timer som hunden ikke får tur. Den kan vekke meg hvis den vil, men det virker som om den også liker å dra seg om morgenen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min er alene i maks 7 timer i strekk. Jeg har en fritime hver dag utenom onsdag, så da stikker jeg av og til hjemom for å lufte og sånn, men ellers er han alene i 7 timer. Kaizer ser ut til å takle det fint, jeg skal snart sette opp webkamera for å se hva han driver med mens jeg er hjemme, men jeg har en sterk mistanke om at han sover, siden han alltid ligger i senga når jeg kommer og ser ut som en Tornerose. :P Å være alene en vanlig arbeidsdag går sikkert bra det, men jeg vil i alle fall ikke la min hund være alene lenger enn det, selv om mange hunder sikkert takler det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zelda er hjemme alene fra 08.15-13.10/14.00

Det klarer hun finfint og da slipper jeg henne ut i hagen men hun må som oftest ikke på do da,siden vi slipper henne ut på morran og hun spiser lite, så hvis hun ikke gidder å spise på morran(vi lar kun maten stå en halvtime) så har hun ikke tilgang på annet enn vann før i 15.00 tiden.Og da kommer det gjerne ikke mer brunt ut før hun har fått mat i magen.

Når hun er hjemme alene pleier hun å sove eller leke med seg selv.

Når jeg kommer hjem er det virkelig ekte gjensynsglede :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er også hunden hjemme alene en hel arbeidsdag... 8.5 time. Noen dager vil eldste jenta hjem istedet for å være på sfo, og da får hunden ut på verandaen i ett tida. Men som regel er han alene fra 7 til 15.30.

Han bruker ca 8 av de timene på å ligge rett ut på rygg, med labbene i været og snorke :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er din mening om hunder som er hjemme en arbeidsdag (8-16).

Er det bra for hunden? Tar hunden skade av det?

Hva mener du er 'rett' maxtid for å være alene hjemme?

Folk som jobber må kunne ha hund de også ,ingen problem. Bør tilvennes dog. Jobber selv 11-12 timers skift (natt) og dette er ingen problem, nå i det siste har jeg riktignok jobbet nære hjemme og min jobb tillater meg til å ta en liten tur innom for å se om alt er OK hvis det skulle være noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...