Gå til innhold
Hundesonen.no

Pet Fashion Week

Mari

Recommended Posts

Skrevet

Loke falt helt for påfugldrakten. Jeg har lovt han at han kan få den til jul om han er snill gutt, men jeg håper egentlig han glemmer hele greia innen den tid :whistle:

Skrevet

Hvis ikke pelsen og jeg kan ha like kjoler, så kan det være det samme med hele sosietetslivet. Pføy!

Skrevet

Vel... Hvis hundene er ordelig sosialisert og vant til lyder og lys så synes jeg vel egentlig ikke SYND på hundene.. Jeg tror vel egentlig ikke at det leid så mye...

Men hva jeg synes om koleksjonen er noe annet :whistle:

Skrevet

Dekkenet som dobermannen hadde på seg var jo fint,og så behagelig ut også. Men resten kan jeg styre min begeistring for.

Skrevet

Prada har vært mannekeng for første gang i sitt liv i dag. Hun er nå 6 mnd, og tok det hele som den største naturlighet.

(Bilder i bloggen for dere som vil se.)

Skrevet

Jeg lurer litt på hvorfor flesteparten av hundene ikke får gå selv jeg. Kan hende det bare var til bildet da..

Skrevet
Vel, hadde de små hundene gått selv så hadde de "forsvunnet", og meningen blitt borte.

Jeg syns ikke de var mer synlige enn et tilbehør på de bildene hvertfall... Men smak og behag.

Skrevet
Jeg syns ikke de var mer synlige enn et tilbehør på de bildene hvertfall... Men smak og behag.

Nå var det akkurat det de var da, tilbehør.

Skrevet

Nå er jo dette et moteshow som sikkert er laget med et formål for øye: Å skape oppmerksomhet rundt en bransjemesse, som selger alt fra hundehalsbånd til alt mulig nødvendig og unødvendig utstyr til firbeinte til innkjøpere. Så hundene er neppe "motetilbehør", slik de er på moteshow som retter seg mot tobeint mote.

Og akkurat som slike høyprofilerte moteshow som Paris og Milano og New York og London viser under sine moteuker har SVÆRT lite til felles med klærne folk flest ifører seg, men kan fungere som inspirasjon på "stiler" og detaljer, så er vel denne hundegreia her akkurat det samme - en showgreie som skaper gode fotomuligheter.

En motevisning for Eurosko eller Cubus eller H&M er VELDIG kjedelig å fotografere, i forhold til en visning av Jean Paul Gaultier, ikke sant? Selv om selv de trauste kjedene prøver å "rocke" opp visninger og bilder gjennom ganske sterk styling til tider... Men hvor de brukandes klærne er, vet man jo. Hvem ville giddet å ta bilder av vettuge seler og halsbånd - og sette dem på trykk? Right.

Så jeg gidder ikke hisse meg veldig mye opp over dette, akkurat som jeg ikke helt kjøper påstandene om at dagens motebransje med tynne modeller skaper anoreksi - en sykdom som var "oppfunnet" lenge før moteblader, ja, fotografiet sjøl. Det er som vanlig menneskene selv, og hvordan vi ser på hverandre - eller dyrene vi har - som er skurken. Så lenge noen føler behov for å dikke og dulle med hundene sine, så vil noen levere til dem - men behovet er nok der i utgangspunktet, og har vært der i århundrer, årtusener... bare les hundehistorikken som Liv Emma Thorsen skrev, "Hund - fornuft og følelser". I gamle dager bestilte rikingene spinndyre portrettmalerier av hundene sine! Og hvorfor BLE egentlig endel av de små hunderasene "oppfunnet", jo - for å være kjæledyr for folk som trengte dem...

Skrevet
Og akkurat som slike høyprofilerte moteshow som Paris og Milano og New York og London viser under sine moteuker har SVÆRT lite til felles med klærne folk flest ifører seg, men kan fungere som inspirasjon på "stiler" og detaljer, så er vel denne hundegreia her akkurat det samme - en showgreie som skaper gode fotomuligheter.

En motevisning for Eurosko eller Cubus eller H&M er VELDIG kjedelig å fotografere, i forhold til en visning av Jean Paul Gaultier, ikke sant? Selv om selv de trauste kjedene prøver å "rocke" opp visninger og bilder gjennom ganske sterk styling til tider... Men hvor de brukandes klærne er, vet man jo. Hvem ville giddet å ta bilder av vettuge seler og halsbånd - og sette dem på trykk? Right.

Du har et poeng der ja! :P

Skrevet

Var det bare meg, eller hadde en av hundene øredobber? (ikke ekte da...)

Det første var bare tull. UFF!

Det i bloggen til Wulfi(?) derimot, var helt annerledes;) Det likte jeg.

I de første syntes jo ikke hundene :P

Skrevet
Nå var det akkurat det de var da, tilbehør.

Aha, jeg trodde det var Pet Fashion= Dvs hundemote. Ikke pets as assecories. :P Ikke det at det spiller så stor rolle altså. :P

Skrevet
Noe av det var helt greit. Men mye av det var mange mil over grensen!

Slik tenker jeg og :P

Skrevet

Altså... visninger ER overdrevne, sånn er det bare. Enten det er for to- eller firbeinte. Vært på en motevisning noen gang? Gjett når fotografene knipser villest... det er når klærne er villest. Kommer det litt mannemoter med normale dressjakker og denslags, så gidder ingen engang ta et bilde. Show er show - greia er jo hva man gjør i hverdagen. Og iallfall jeg, som bor midt i storbyen, ser fint lite av overpåkledte småhunder som ikke får gå selv. Men så ser jeg heller ikke mange folk kledd slik heller:

http://www.telegraph.co.uk/fashion/graphic.../efparis125.jpg

http://www.webdelamoda.com/wp-content/uplo...er%20Foto10.jpg

http://www.telegraph.co.uk/fashion/graphic...ueen/queen1.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...