Gå til innhold
Hundesonen.no

Labradoren Tinka

Ingvild

Recommended Posts

• Svar 248
  • Created
  • Siste svar

Mange fine bilder :innocent: Synes det er moro å se hvor like bilder vi tar av hundene våre uten at vi vet det, du skjønner hva jeg mener når du ser bildene jeg tok tidligere i dag. Blant annet tok jeg også bilder av Kira inne i en snøhule :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jeg ble inspirert av sitte-bamse-tråden, og besluttet å prøve litt på å lære Tinka det. Hun er jo ikke spesielt begavet når det kommer til kroppskontroll, og tidligere har alle forsøk på å lære henne det blitt totalt mislykka. Dette også dessverre... Jeg startet med å lære det med target, men det gikk ikke spesielt bra. Tinka tror nemlig at targetsticken (som forøvrig ikke er noe mer avansert enn en blomsterpinne) er en apport...

Target-Tinka (trykk på bildet for å se filmen):

th_Film-1.jpg

Også et par bilder av Tinka som slapper av i senga si:

IMG_6868.jpg

IMG_6870.jpg

IMG_6874.jpg

Ååh, man er i et så godt humør:

IMG_6876.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye bilder!

I dag har vi vært på gården, og siden Tinka var i spinnvilt humør tenkte jeg at jeg for en gangs skyld skulle få tatt noen fine løpebilder av henne. Konklusjon: Jeg har stor respekt og beundring for de som får det til! Nuvel, det er bare å trene litt mer, så bør det gå til slutt.

Legger inn link til bildene, så blir det ikke så mye å laste opp om man bare skal se de siste bildene: http://home.no.net/hingv/sorta.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

På tide med litt bilder igjen! I dag har vi vært ute med speilrefleksen. Trente litt på utgangsstilling, fot og holdt, og kjørte litt apportering + holde fast-trening. Og tok en del bilder. Tinka må finne seg i mye forskjellig når jeg har med fotoapparat på tur...

Link til bildene: http://home.no.net/hingv/280407.html

IMGP0969.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...