Gå til innhold
Hundesonen.no

Labradoren Tinka


Ingvild

Recommended Posts

  • Svar 248
  • Created
  • Siste svar

Nydelige bilder :-D Du er heldig som har fått besøkt Annika :huh: Men var ikke Bosse der? :P

Bosse var der (og Kira), men de var bare en ute og løse i hagen om gangen, og siden jeg syns det var mest interessant med Ebba var hun løs stort sett hele tiden vi var der. :P

Du får ta deg en tur til henne neste sommer! Det var trivelig å møte henne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig bilder av Tinka igjen! :P Det må være moro å besøke oppdretter fra tid til annen.

Tid til annen og tid til annen--- er ikke bare bare å besøke oppdretter når hun bor i Gøteborg og jeg bor ca 85 mil unna i Trondheim. Så jeg veit ikke helt om det blir noen flere besøk egentlig (med mindre jeg og Stine kanskje drar nedover en gang?), men det var moro å ha vært der i alle fall en gang etter at vi hentet Tinka! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nye bilder! Her er diverse portrettbilder tatt i høstsola i formiddag.

Hjemmesiden har fått nytt design (er ikke helt fornøyd, men jeg gidder ikke å streve mer med det). Dagboka vår skriver jeg i bortimot hver dag. Ellers har vi begynt på konkurranselydighetskurs, og første treningskveld er i dag.

_IGP1375.jpg

_IGP1377.jpg

_IGP1373.jpg

_IGP1371.jpg

_IGP1374.jpg

_IGP1366.jpg

_IGP1367.jpg

_IGP1370.jpg

_IGP1362.jpg

_IGP1365.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Liten oppdatering:

Tinka er nå sterilisert pga eggstokkcyster, og vi begynner å merke litt forbedringer på atferd (men håper det blir mer etterhvert). Vi har fullført konkurranselydighetskurs hos Trondheim Hundeskole, men nå i januar har vi blitt litt lei av lydighet igjen. Målet er allikevel to-fire konkurranser i løpet av 2007, så da får vi komme igang med treninga snart igjen om vi skal ha håp om å ikke ryke ut på tannvisningen hver gang. Helt uoffisielt tok hun bronsemerket i desember, men det var bare som avslutning på kurset vi gikk. Allikevel var det jo faktisk bare en uke etter operasjonen, så det gir jo litt håp om at hun kanskje kan gjøre det greit nok.

Her kommer noen gamle bilder jeg kom over hvor Tinka er ca et og et halvt år gammel (de i svarthvitt), pluss noen jeg tok i høst:

SV500019.jpg

SV500006.jpg

SV500005.jpg

SV500004.jpg

SV500003.jpg

SV500002.jpg

IMG_5999.jpg

IMG_5997.jpg

IMG_5992.jpg

IMG_5991.jpg

IMG_5990.jpg

IMG_5984.jpg

IMG_5979.jpg

IMG_5978.jpg

IMG_5973.jpg

IMG_5972.jpg

IMG_5971.jpg

IMG_5970.jpg

IMG_5968.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask knurrer stygt til Milo og ber han huske hvor hans posisjon er...så langt unna Tinka som mulig!! :kiss: ( Jeg har ikke fortalt han om Milos aktiviteter med Tinka den siste tiden, så han er lykkelig uvitende om det også..)

Hun er så fiiiin! :hug: Nydelig lys på de høstbildene der! Skikkelig fine bilder, av en enda finere hund. Jeg trur jeg kom i fare for å si at jeg hatet henne da hun spiste godbitene mine, men jeg tar det tilbake. Egentlig er hun veldig sjarmerende når hun gjør sånnt (ikke i øyeblikket, men etterpå :ahappy:)...og det er hun jo ellers også. Hvertfall for oss som ikke bor med henne hver dag.

Fine vovven sin det, labrador er hun hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nye bilder av Tinka på tur i dag. Endelig er det såpass "varmt" (et par minusgrader var det vel da vi var ute) at det går an å ta bilder uten å drepe verken kamera eller fingrer. Jeg gidder ikke ås skrive bildetekst, for det tar så lang tid, hehe... Masse, masse bilder - men det får dere bare tåle:

IMG_6379.jpg

IMG_6380.jpg

IMG_6382.jpg

IMG_6383.jpg

IMG_6387.jpg

IMG_6388.jpg

IMG_6389.jpg

IMG_6390.jpg

IMG_6391.jpg

IMG_6392.jpg

Dele opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...