Gå til innhold
Hundesonen.no

Labradoren Tinka

Ingvild

Recommended Posts

• Svar 248
  • Created
  • Siste svar

Nydelige bilder :-D Du er heldig som har fått besøkt Annika :huh: Men var ikke Bosse der? :P

Bosse var der (og Kira), men de var bare en ute og løse i hagen om gangen, og siden jeg syns det var mest interessant med Ebba var hun løs stort sett hele tiden vi var der. :P

Du får ta deg en tur til henne neste sommer! Det var trivelig å møte henne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig bilder av Tinka igjen! :P Det må være moro å besøke oppdretter fra tid til annen.

Tid til annen og tid til annen--- er ikke bare bare å besøke oppdretter når hun bor i Gøteborg og jeg bor ca 85 mil unna i Trondheim. Så jeg veit ikke helt om det blir noen flere besøk egentlig (med mindre jeg og Stine kanskje drar nedover en gang?), men det var moro å ha vært der i alle fall en gang etter at vi hentet Tinka! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Nye bilder! Her er diverse portrettbilder tatt i høstsola i formiddag.

Hjemmesiden har fått nytt design (er ikke helt fornøyd, men jeg gidder ikke å streve mer med det). Dagboka vår skriver jeg i bortimot hver dag. Ellers har vi begynt på konkurranselydighetskurs, og første treningskveld er i dag.

_IGP1375.jpg

_IGP1377.jpg

_IGP1373.jpg

_IGP1371.jpg

_IGP1374.jpg

_IGP1366.jpg

_IGP1367.jpg

_IGP1370.jpg

_IGP1362.jpg

_IGP1365.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Liten oppdatering:

Tinka er nå sterilisert pga eggstokkcyster, og vi begynner å merke litt forbedringer på atferd (men håper det blir mer etterhvert). Vi har fullført konkurranselydighetskurs hos Trondheim Hundeskole, men nå i januar har vi blitt litt lei av lydighet igjen. Målet er allikevel to-fire konkurranser i løpet av 2007, så da får vi komme igang med treninga snart igjen om vi skal ha håp om å ikke ryke ut på tannvisningen hver gang. Helt uoffisielt tok hun bronsemerket i desember, men det var bare som avslutning på kurset vi gikk. Allikevel var det jo faktisk bare en uke etter operasjonen, så det gir jo litt håp om at hun kanskje kan gjøre det greit nok.

Her kommer noen gamle bilder jeg kom over hvor Tinka er ca et og et halvt år gammel (de i svarthvitt), pluss noen jeg tok i høst:

SV500019.jpg

SV500006.jpg

SV500005.jpg

SV500004.jpg

SV500003.jpg

SV500002.jpg

IMG_5999.jpg

IMG_5997.jpg

IMG_5992.jpg

IMG_5991.jpg

IMG_5990.jpg

IMG_5984.jpg

IMG_5979.jpg

IMG_5978.jpg

IMG_5973.jpg

IMG_5972.jpg

IMG_5971.jpg

IMG_5970.jpg

IMG_5968.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask knurrer stygt til Milo og ber han huske hvor hans posisjon er...så langt unna Tinka som mulig!! :kiss: ( Jeg har ikke fortalt han om Milos aktiviteter med Tinka den siste tiden, så han er lykkelig uvitende om det også..)

Hun er så fiiiin! :hug: Nydelig lys på de høstbildene der! Skikkelig fine bilder, av en enda finere hund. Jeg trur jeg kom i fare for å si at jeg hatet henne da hun spiste godbitene mine, men jeg tar det tilbake. Egentlig er hun veldig sjarmerende når hun gjør sånnt (ikke i øyeblikket, men etterpå :ahappy:)...og det er hun jo ellers også. Hvertfall for oss som ikke bor med henne hver dag.

Fine vovven sin det, labrador er hun hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Nye bilder av Tinka på tur i dag. Endelig er det såpass "varmt" (et par minusgrader var det vel da vi var ute) at det går an å ta bilder uten å drepe verken kamera eller fingrer. Jeg gidder ikke ås skrive bildetekst, for det tar så lang tid, hehe... Masse, masse bilder - men det får dere bare tåle:

IMG_6379.jpg

IMG_6380.jpg

IMG_6382.jpg

IMG_6383.jpg

IMG_6387.jpg

IMG_6388.jpg

IMG_6389.jpg

IMG_6390.jpg

IMG_6391.jpg

IMG_6392.jpg

Dele opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...