Gå til innhold
Hundesonen.no

Stamtavle! Endelig!


Wheaten terrier

Recommended Posts

Øøh hvorfor får i stamtavlerne så sent...? Man får den jo med når man køber hvalpen??? :? :?

Nei, jeg fikk bare en sånn utskrift fra nettet.. Grunnen til at jeg ikke har fått stamtavla er fordi oppdretterne skal jo fylle inn på alle punkter feks, farge, kjønn og eiere, og jeg tror ikke de vil sende inn til NKK før de er sikre på eierne til alle valpene, dvs at alle har betalt.. Tydeligvis er det noen som ikke har gjort det enda! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, har ikke så god peiling på innavl og sånn, så jeg begynte å lure litt når jeg så at oldemora til faren var den sammen som mora til moren...

Noe å bekymre seg for eller? :roll: Det ser jo ikke ut som det har gjordt noe skade for helsa...

Hehe, ja tilbake til spørsmålet mitt? :) Ille med innavl, i et tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

....bortsett fra meg :)

Ingen grunn til å føle deg ensom. Jeg venter på min og...-og Odin er 15 mndr... :wink:

Heia NKK...! :evil:

jeg fikk export pedigree`en når han var 8 mndr,og sendte den inn til NKK for snart 2 mndr siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått export pedigree som er sendt til England for å bytte navn på eier, fra oppdretters navn til mitt eget. Når jeg en gang i tiden får denne tilbake i mitt navn så kan jeg registrere meg og hunden i NKK og få "norsk" stamtavle... Men ting går ikke så fort kan man si.. Nå er jo The Kennel Club litt raskere til å behandle ting enn NKK er da, så det er en trøst. Men det tar nok flere mnd før jeg får alle papirene i orden. Og jeg vil ha de NÅ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

valpene vi skal selge nå er registrerte så jeg skal bare sende inn navn og slikt på de nye eierene når de er solgt så regner jeg med at stamtavlene kommer ganske så snart.

det to bare 3 dager fra jeg registrerte kullet til papirene lå i posten :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å føle deg ensom. Jeg venter på min og...-og Odin er 15 mndr... :wink:

Heia NKK...! :evil:

jeg fikk export pedigree`en når han var 8 mndr,og sendte den inn til NKK for snart 2 mndr siden...

Calina: Bare lurer på en ting, Hvilken kennel er Odin fra? Han er bare så fantastisk flott!! Er han fra Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Calina: Bare lurer på en ting, Hvilken kennel er Odin fra? Han er bare så fantastisk flott!! Er han fra Norge?

her kan til og med jeg svare nei han er ikke norsk han er fra spanina nærmere bestemt malorca. du får ikke helkuperte dobbere her i landet så sant de ikke kommer fra utlandet. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok det i Norge også, hvis du har litt kontakter :) Jeg ble tilbudt en helkupert unghund som var kupert i Norge. Veterinær som gjorde det, så den ble ikke klemt i døra eller noe sånt.

her kan til og med jeg svare nei han er ikke norsk han er fra spanina nærmere bestemt malorca. du får ikke helkuperte dobbere her i landet så sant de ikke kommer fra utlandet. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok det i Norge også, hvis du har litt kontakter :) Jeg ble tilbudt en helkupert unghund som var kupert i Norge. Veterinær som gjorde det, så den ble ikke klemt i døra eller noe sånt.

ja, men da er den ulovlig kupert, for det er jo ikke lov her i landet lengre. og fyskam den dyrelegen [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FY SKAM den dyrlegen ja!!! :evil: er hundene ulovlig kupert, får man ikke stille eller gjøre noe, noen steder!

Det ødelegger og mye for de som er LOVLIG kuperte, for de landene som det er lov å delta på ting i med kuperte, blir stadig strengere....!!

VICKY: Odin er fra Spania. Og jeg ser helst at henvendeler til dem er SERIØSE...!!!

http://www.dobermanns-de-rizzi.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man stiller en dobermann, skal man da stå bak dem, og med gankse langt utstillingsbånd?

(slik dem gjorde der i spania?)

Var virkelig flott hunder!! Kraftige plugger!!

Det velger man selv,om man vil stille dem fritt, slik min oppdretter gjør, eller om man stiller seg på siden av hunden.

det ermest vanlig i Norge å stille seg på siden av hunden,men min hund stilles fritt, for han står så sykt godt på meg.. :wink:

Men løper jeg med ham selv, så ma jeg på siden,for å lettere korrigere og holde hodet oppe (uten hender self...med snop..) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle hendvendelser om hund burde være seriøse da! Spesiellt slike raser!

Men det finnes desverre altfor mange som vil ha vår rase pga den kule kuperingen.. :evil: -heldigvis så er min oppdretter STRENG på hvem de selger til, og de er heller ikke den billigste å kjøpe fra. Fint syns jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det velger man selv,om man vil stille dem fritt, slik min oppdretter gjør, eller om man stiller seg på siden av hunden.

det ermest vanlig i Norge å stille seg på siden av hunden,men min hund stilles fritt, for han står så sykt godt på meg.. :wink:

Men løper jeg med ham selv, så ma jeg på siden,for å lettere korrigere og holde hodet oppe (uten hender self...med snop..) :wink:

Da var mine antakelser riktige ja :) Mener nemlig at jeg ikke hadde sett den typen oppstilling i Norge :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi endelig fått stamtavla til Tjorven, og ble veldig fornøyd da hele slekta hennes har HD: A

Men, har ikke så god peiling på innavl og sånn, så jeg begynte å lure litt når jeg så at oldemora til faren var den sammen som mora til moren...

Noe å bekymre seg for eller? :roll: Det ser jo ikke ut som det har gjordt noe skade for helsa...

Dette er ikke innavl, men linjeavl. Du trenger ikke å bekymre deg for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PRA er en øyesykdom, som gjør at hunden mister synet, og PL er en kneledds-sykdom som gjør at leddene går ut av ledd.. Hvis du skjønner?

PRA diagnose trenger ikke bety at hunden mister synet. Vi er veldig aktive når det gjelder PRA forskning i sheltiemiljøet og kan anbefale dere å ta turen innom vår NSSK hjemmeside å lese om dette. Her er det også satt i ganske så mye penger for å fremme forskningen på denne "skumle" øyensykdommen. http://www.nssk.no/. PRA er også et kjent problem når det gjelder Collie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PRA diagnose trenger ikke bety at hunden mister synet. Vi er veldig aktive når det gjelder PRA forskning i sheltiemiljøet og kan anbefale dere å ta turen innom vår NSSK hjemmeside å lese om dette. Her er det også satt i ganske så mye penger for å fremme forskningen på denne "skumle" øyensykdommen. http://www.nssk.no/. PRA er også et kjent problem når det gjelder Collie.

Nei, det er sant. Men det fører ofte til det til slutt. I alle fall sånn som jeg har fått hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er sant. Men det fører ofte til det til slutt. I alle fall sånn som jeg har fått hørt.

Du har dessverre rett i at det ofte går den veien for våre søte små:-(. Men jeg håper disse forskerene på Veterinærskolen finner en løsning:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...