Gå til innhold
Hundesonen.no

Tv Norge i kveld kl. 20.00: Fete hunder - fete eiere


C.J

Recommended Posts

Ingen som veit når det er reprise?

Etter et kjapt søk på tvNorge sine sider (som man forøvrig finner på www.tvnorge.no, om man hadde gidda å leite sjøl) så kan jeg ikke se at det blir sendt i reprise.. Men de av dere som vil se reprisen, kan jo alltids gå inn der og sjekke sjøl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei! Så akkurat sekundet før rulle texten :"O Jaja. Få finne reprisen!

Du gikk ikke glipp av noe. Jeg skravla i telefonen gjennom hele programmet, men det var bare overforing og mangel på mosjon både av folk og dyr. Engelsk mat er feit og ekkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter et kjapt søk på tvNorge sine sider (som man forøvrig finner på www.tvnorge.no, om man hadde gidda å leite sjøl) så kan jeg ikke se at det blir sendt i reprise.. Men de av dere som vil se reprisen, kan jo alltids gå inn der og sjekke sjøl?

Noen som har stått opp på feil bein skjønner jeg.

Fikk selv ikke sett dette da jeg var borte på et litt uheldig opphold :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har stått opp på feil bein skjønner jeg.

Fikk selv ikke sett dette da jeg var borte på et litt uheldig opphold :rolleyes:

Har ikke noe med det å gjøre, men når man på 2 dager ikke klarer å vise bittelitt initiativ til å finne ut sånt sjøl, så antok jeg at det var fordi at man ikke visste hvordan man fant programmer på tvNorge.. Ta det som et velment tips til neste gang, så slipper man å være avhengig av at andre finner ut ting for en, liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er synd at de er begyndt at lave den slags reality shows med hunde i England. Der har været en del snak om det mellem hundeejere i Danmark, og der har også været et tv program om at faktisk så er britiske hundejere begyndt at overfodre deres hunde for at de kan komme med i denne slags tvprogrammer,hvilket jo er synd og skam da det desværre kan være med til at ødelægge hundens liv. der var henblik på en rottweiler der vejede 90 kg, som faktisk blev undersøgt af dyrlægen, hvor han fortalte at den havde 40 kg overvægt. Så derfor er jeg ikke for at støtte denne slags tv programmer, og lader derfor være med at se den slags. normalt har jeg intet mod hunde programmer på tv, men bare for at udstille hunde med overvægt uden enlig at lære engelske hundejere noget, det er jeg imod, denne form for programmer opmuntrer derimod hundeejere der vil have deres hund på tv. men hver har deres smag og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Skal villig vekk innrømme at jeg faktisk ikke engang vurderte å se programmet. Ene og alene pga. tittelen - det ble for teit. For den indikerer nemlig at tjukke mennesker har tjukke hunder - og sånn type stigmatisering synes jeg er skikkelig utidig. Faktisk på grensen til å være mobbing.

Dette er vel en av grunnene til at TV-Norge er noe jeg ser på når det er CSI og ferdig med det liksom. Alt annet er uinteressant.

For det er jo ikke sånn at man automatisk har hund i dårlig kondisjon fordi om man er overvektig. Det er jo bare å se seg rundt på utstilling f.eks. - gjerne bruksrasene *ler* - ikke helt sånn at alle er tynne og veltrimmet der (av folka altså), men hundene er det lite eller ingenting i veien med kondisjonsmessig........... Kanskje ett tips til TV-Norge - sjekk litt rundt ........

Hundehold i Norge kan ikke sammelignes med hverken England eller USA så jeg ser ikke poenget med å sende sånne tåpelige programmer, og jeg gidder i alle fall ikke bruke tid på å se dem.

Selv er jeg i kategorien overvektig - men bikkjene her er det ingenting i veien med hverken kondisjons eller vektmessig.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal villig vekk innrømme at jeg faktisk ikke engang vurderte å se programmet. Ene og alene pga. tittelen - det ble for teit. For den indikerer nemlig at tjukke mennesker har tjukke hunder - og sånn type stigmatisering synes jeg er skikkelig utidig. Faktisk på grensen til å være mobbing.

Dette er vel en av grunnene til at TV-Norge er noe jeg ser på når det er CSI og ferdig med det liksom. Alt annet er uinteressant.

For det er jo ikke sånn at man automatisk har hund i dårlig kondisjon fordi om man er overvektig. Det er jo bare å se seg rundt på utstilling f.eks. - gjerne bruksrasene *ler* - ikke helt sånn at alle er tynne og veltrimmet der (av folka altså), men hundene er det lite eller ingenting i veien med kondisjonsmessig........... Kanskje ett tips til TV-Norge - sjekk litt rundt ........

Hundehold i Norge kan ikke sammelignes med hverken England eller USA så jeg ser ikke poenget med å sende sånne tåpelige programmer, og jeg gidder i alle fall ikke bruke tid på å se dem.

Selv er jeg i kategorien overvektig - men bikkjene her er det ingenting i veien med hverken kondisjons eller vektmessig.........

BP, du er min helt! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel bare et nytt "freakshow" på TV Norge. De elsker jo å sende programmer om folk med 2 hoder (siam.tvillinger),medfødte misdannelser og gruoppvekkende sykdommer. Fete mennesker er jo stadig i vinden på denne drittkanalen, og hvis folk er så blåst i hodet at de vil delta i disse freakshowene, velbekomme. At dyrene deres også skal delta i sirkuset, er jo synd. Jeg har også noen kilo ekstra her ogder, men hundene mine er i toppform! Det er ikke alltid at hunden er som eieren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Jeg hiver meg litt på denne her. Jeg gikk ned 15 kilo da vi fikk toller, jeg. Åssen klarer folk med brukshunder å holde seg feite? Det er da mer merkelig enn at feite folk har feite bikkjer :whistle: . I dag har vi gått en sånn mellomlang tur i skauen, badet en halvtime og trent en halvtime. Tilsammen tre timer aktivitet på hund og matmor. Ikke noe spesiellt mye, men akkurat passe for en middels aktiv brukshund med en noe lat eier. Hadde da ikke orket det hvis jeg måtte drasse på en haug med daukjøtt :) .

EDIT: Østmarka er rimelig kuppert med bratte stigninger og man kan ikke unngå å gå seg litt svett. Iallfall ikke vi som går utenom hovedløypene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal villig vekk innrømme at jeg faktisk ikke engang vurderte å se programmet. Ene og alene pga. tittelen - det ble for teit. For den indikerer nemlig at tjukke mennesker har tjukke hunder - og sånn type stigmatisering synes jeg er skikkelig utidig. Faktisk på grensen til å være mobbing.

Dette er vel en av grunnene til at TV-Norge er noe jeg ser på når det er CSI og ferdig med det liksom. Alt annet er uinteressant.

For det er jo ikke sånn at man automatisk har hund i dårlig kondisjon fordi om man er overvektig. Det er jo bare å se seg rundt på utstilling f.eks. - gjerne bruksrasene *ler* - ikke helt sånn at alle er tynne og veltrimmet der (av folka altså), men hundene er det lite eller ingenting i veien med kondisjonsmessig........... Kanskje ett tips til TV-Norge - sjekk litt rundt ........

Hundehold i Norge kan ikke sammelignes med hverken England eller USA så jeg ser ikke poenget med å sende sånne tåpelige programmer, og jeg gidder i alle fall ikke bruke tid på å se dem.

Selv er jeg i kategorien overvektig - men bikkjene her er det ingenting i veien med hverken kondisjons eller vektmessig.........

Nikker meg veldig enig med deg.

Hundene her er det heller ikke noe i veien med vektmessig/kondisjonsmessig, selv om den ene av eierene er overvektig (meg). Og jadda, vi er begge like aktive ute med dem :) Det at man er overvektig vil jo ikke si man ikke evner å fore hunden riktig eller ikke passer på å mosjonere/trene den godt nok.

Hm. Jeg hiver meg litt på denne her. Jeg gikk ned 15 kilo da vi fikk toller, jeg. Åssen klarer folk med brukshunder å holde seg feite? Det er da mer merkelig enn at feite folk har feite bikkjer :whistle: . I dag har vi gått en sånn mellomlang tur i skauen, badet en halvtime og trent en halvtime. Tilsammen tre timer aktivitet på hund og matmor. Ikke noe spesiellt mye, men akkurat passe for en middels aktiv brukshund med en noe lat eier. Hadde da ikke orket det hvis jeg måtte drasse på en haug med daukjøtt :P .

Ehm snop og brus? :) Nei jeg vet ikke jeg. I tillegg til å være aktiv ute så trener jeg 4-6 dager i uken (spinning/aerobic) og er like dømrade overvektig. Hos noen kan det nok ha med kostholdet å gjøre, at det går mer inn enn man forbrenner, selv om man er aktiv og trimmer mye. For det hjelper jo ikke hvis inntaket av kalorier overgår det som blir forbrent. Men det kan jo også være forskjellige hormonproblemer/sykdommer (eller hva jeg skal kalle det) som gjør det. Men ja, det er jo litt snodig at man fortsatt er overvektig selv når man er aktiv ute med hunder og annet. Jeg trooor man kan skylde på kostholdet i mange tilfeller. Ikke bare at man tar inn for mye kalorier, men at man spiser feil og har dårlige matrutiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...