Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillings 29.12 og 30.12


tm100021

Recommended Posts

  • Svar 191
  • Created
  • Siste svar
29.12 og 30.12 arrangerer Norsk dobberman klubb og norsk rottweiler klubb utstilling står det på nkks sin termin liste.. Bare jeg som reagerer på det :P ? Det må vel være feil??

Så at i 2008 arrangerer dem utstilling 27.12.08...

Nope, ingen feil.

Samboer'n er innleid av begge klubber som plassjef. Synes det skal bli koselig, jeg da... Med en romjuls- utstilling! De fleste har jo fri uansett- og kan faktisk ikke tenke meg noe mer soialt eller hyggelig enn å tilbringe en dag eller to på utstilling i ferien :) De som skal ha stands snakket visst om å jule-pynte litt osv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, det er jo ikke langt i det hele tatt!

Jeg håper på valpeshow, jeg har på den tiden nemlig en liten frøken som fyller 4 måneder i midten av desember. Hadde vært moro med et valpeshow før 2007 er over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstillingen var egentlig tenkt i slutten av Oktober, men kolliderte med et annet arrangement i letohallen. Derfor prøvde de seg på "prosjekt- romjul" - Blir det stor opplsuttning blir det muligens tradisjon?

Blir det valpeshow (hvilket jeg mener det skulle være)

Kan t.o.m de små valpene som ligger i kassa her nå være med! De er da 4 mnd og 2 dager gamle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstillingen var egentlig tenkt i slutten av Oktober, men kolliderte med et annet arrangement i letohallen. Derfor prøvde de seg på "prosjekt- romjul" - Blir det stor opplsuttning blir det muligens tradisjon?

Blir det valpeshow (hvilket jeg mener det skulle være)

Kan t.o.m de små valpene som ligger i kassa her nå være med! De er da 4 mnd og 2 dager gamle :P

Så stilig, da må jeg se på! Har jo fulgt überspent med på tråden om unnfangelse osv., så da må jeg jo følge med videre også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Dere ringrever som kan dette - vet dere noe om hvilke dommere de har tenkt å dra ut av godstolen midt i julen til disse to utstillingene ? Jeg finner ingen annonnser noen steder,og gidder ikke trekke hund og bil over fjellet for en som kun vet at en hund skal ha 4 ben, ører og hale lixom.... :wub::wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer rimelig sikkert med en silky terrier tispe og kanskje en chihuahua tispe og muligens en dalmatiner hannhund! (det visste du ikke det Guro) Hvordan jeg skal klare å stille alle er en annen sak men forhåpentligvis stiller kusinen min sin egne hund og jeg prioriterer dalmisen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere ringrever som kan dette - vet dere noe om hvilke dommere de har tenkt å dra ut av godstolen midt i julen til disse to utstillingene ? Jeg finner ingen annonnser noen steder,og gidder ikke trekke hund og bil over fjellet for en som kun vet at en hund skal ha 4 ben, ører og hale lixom.... :);)

OM jeg kan defineres som en ringrev kan jeg svare at heller ikke vi ringrever vet enda. :rolleyes:

Jobber med å finne det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det skal bli spennende å se et slikt arrangement, jeg. Hvor mange utstillere som kommer og om de kommer til å lage en litt annerledes "ramme" om det, osv. Det tidspunktet ER litt spesielt (uvant) for oss, ja.

Ang. dommere så antar og tror jeg vel at de fleste av dem (som "oss andre dødelige") ser på rom-Jula som ganske "normale" dager i hverdagen.

Stappmette, og nærmest lei av godteri og fet mat - ja, absolutt. Men det er jo vanlige arbeidsdager i rom-Jula også, så hvorfor ikke et par utstillinger?

Hvis det er sånn nogenlunde interessante dommere og det ikke kolliderer med evt. valpefødsel her hjemme, så ser jeg ingen grunn for å sitte hjemme og spise ennå mere godteri - så da blir det utstilling på oss, ja!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempekosli med litt andre ting enn godteri og fet mat spising i romjula da! Skal se an hvordan det går i Konsberg, og da tenker jeg på meg, ikke bikkja. Kanskje jeg skal stille... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OM jeg kan defineres som en ringrev kan jeg svare at heller ikke vi ringrever vet enda. :rolleyes:

Jobber med å finne det ut.

Søren og da.....-jeg har skrevet mail til utstillingsansvarlig i Dobermann Klubben, men har ikke fått noe svar enda....-men ok...-han er generelt treeeeg av seg da... :thumbs:

Håper noen finner det ut fort ! Er kjekt å vite om man trenger fri fra jobb for å kjøre akebrett over fjellet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...