Gå til innhold
Hundesonen.no

Trimmebord


Recommended Posts

Skrevet

Hittil har jeg brukt en skrivepult hjemme som trimmebord. Med galge og sklisikker matte. På utstilling har jeg bare lagt et håndkle oppå buret. Men nå har Symra blitt for stor til å ligge oppå buret, så jeg må visst kjøpe et skikkelig trimmebord.

Det trenger ikke å ha hjul, men det må ha regulerbar høyde og stor nok plass til en liggende beardis. Hvilken størrelse må jeg ha, og hvor får jeg tak i et som er bra og billig?

Skrevet

Jeg kjøpte stellebord til Prada for en måned siden. Under selve bordplaten så er det èn stang, (med 5 "føtter" i enden,) der man kan stille høyden. Kan ha det fra veldig lavt, til veldig høyt. KJEMPEPRAKTISK tenkte jeg...

Joda, det er praktisk å kunne stille så mye på høyden, men: Siden det bare er èn stang under der, så er bordet veldig ustødig, og rister mye når hunden sitter oppå. (Og hvis hunden da synes det er litt nifst, og begynner å skjelve bittelitt, så rister border 5 ganger så mye.)

Så hvis du er lur, så kjøp et sånt med 4 bein, selv om høyden ikke kan reguleres fullt så mye. Et bord som står STØDIG er viktigere.

Lykke til med valg av stellebord.

  • 2 months later...
Skrevet

Jeg drar fram denne tråden igjen, nå får jeg nemlig vondt i ryggen av å stå og børste Symra så nå skal jeg dra og kjøpe trimmebord. Derfor vil jeg gi dere en siste sjanse til å komme med tips om hvilken type jeg bør velge. :rolleyes:

De jeg ser i butikkene som er i riktig størrelse (90 x 60) koster rundt 2500, er det mulig å skaffe billigere som er like bra? Lurer på om jeg skal kjøpe et med hjul likevel, de bordene er jo kjempetunge, og det er MYE som skal flyttes på på utstilling!

Råd og erfaringer anyone?

Skrevet

Hei,

Jeg kjøpte nettopp ett for en venninne når jeg var på utstilling i Danmark. Der, og i Sverige, får man kjøpt slike på utstillinger for rundt 1000-1500,-.

Ellers skjer det jo (av og til) at noen annonserer ut brukte på f.eks. Finn.no og Dyrenett.no.

Men det er sjelden folk skal kvitte seg med slike - da de jo er nærmest "evigvarende". Mitt trimmebord er kjøpt på begynnelsen av 80-tallet, på PG Løwenborg i Oslo. Jeg husker det ennå.... Det kostet 1700,- (sinnessykt dyrt!), men så fungerer det ennå, da...

Ergo - får du tilbud om et brukt et - kjøp det!

Eller så kjøper du et i nærmeste forretning og betaler den "ville" summen de forlanger...

For om 25-30 år (med det samme bordet), så spiller det ingen større rolle...

Eller - så ber du noen av oss andre "gærninger" som reiser (uten)land og strand rundt på utstillinger å kjøpe med ett til deg...

Lykke til!

Susanne

Skrevet
Jeg drar fram denne tråden igjen, nå får jeg nemlig vondt i ryggen av å stå og børste Symra så nå skal jeg dra og kjøpe trimmebord. Derfor vil jeg gi dere en siste sjanse til å komme med tips om hvilken type jeg bør velge. :rolleyes:

De jeg ser i butikkene som er i riktig størrelse (90 x 60) koster rundt 2500, er det mulig å skaffe billigere som er like bra? Lurer på om jeg skal kjøpe et med hjul likevel, de bordene er jo kjempetunge, og det er MYE som skal flyttes på på utstilling!

Råd og erfaringer anyone?

jeg har det lill nevner, og det er kjempe flott :flowers:

Ikke ruinerer det lommeboka heller, funker fett på colliene, så en beardis burde funke og :D

Også følger det med galge, også er det hjul på ;)

Skrevet

Jeg har kun sett trimme bord på NKK utstillinger. De er iallefall veldig bra så du kan jo dra på en utstilling å se. Prisen lå på ca 2500..med galge.

Skrevet

Jeg har kjøpt trimmebord nå, tror det het Amalie. Jeg liker det veldig godt, Symra liker ikke å ligge på det foreløpig, men hun er med på hva som helst for en bit tørket lever :icon_redface:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...